gardeshban.ir

آبشار مران تنکابن آبشاری است در دل كوه‌های منطقه تخت سلیمان که در نزدیکی روستای مران واقع شده است .
کد خبر: ۳۷۷۰۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

آبشار خبکندی یا مران با ارتفاع ۶۲ متر در روستای مَران از توابع تنکابن در استان مازندران قرار دارد. برای رفتن به اين روستای خاص، زيبا و كم نظير كه حدود ۶۰ كيلومتر با مركز شهر تنكابن فاصله دارد بايد وارد جاده جنگلی سه هزار شد و با عبور از روی رودخانه خروشان آن و گذر از ميان درختان انبوه و آب نماهای خاطره انگيز به ابتدای جاده كوهستانی معروف به جاده الموت كه در دست احداث است رسيد.

اين جاده كوهستانی با طبيعتی بكر كه يك طرف آن صخره های مخملی و طرف ديگر به دره های عميق كه به رودخانه ای خروشان منتهی می شود چشمان هر بيننده ای را مجذوب خود می سازد و هرچه به مران نزديک ‌تر می ‌شويد بر ارتفاع اين جاده كوهستانی و پيچ‌ در پيچ افزوده‌ شده و دره‌های حاشيه جاده نيز عميق‌تر می شود.

آبشار مران

پس از رسیدن به روستای مران و پارک ماشین در ابتدای روستا، پیاده روی با شیب ملایم که حدود یک ساعت زمان نیاز دارد برای رسیدن به آبشار در انتظار شماست.

همراه با آب پر فشار سنگ ریزه هایی از بالا به سمت پایین سرازیر میشوند که درصورت نداشتن کلاه و تجهیزات مناسب ممکن است صدمات جانی در پی داشته باشد ، پس لطفا از نزدیک شدن به آبشار ها جدا خودداری کنید

نکاتی در مورد پیمایش دره مران

در این دره تا قبل از رسیدن به دو آبشار آخر در قسمت هایی از مسیر امکان خروج از دره وجود دارد.

فصل مناسب برای پیمایش دره از نیمه تیر تا نیمه شهریور می باشد

آبشار آخر دارای دو کارگاه است(یکی در ابتدای تراورس که می توان در شرایط کم آبی از آن استفاده کرد و دیگری در انتهای تراورس که برای شرایط پر آبی دره مناسب است).

برای پیمایش دره به طنابهایی به متراز ۷۰ ، ۵۰ و ۲۰ متر نیاز دارید.

آبشار مران


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار