gardeshban.ir

معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه در حال حاضر محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه به دلیل ریزش بهمن و کوه و عملیات پاکسازی مسدود است، جزئیات بازگشایی جاده‌های مسدود را پس از عملیات راهداری، برف روبی و نمک پاشی تشریح کرد.
کد خبر: ۳۷۹۲۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
 رضا اکبری در تشریح آخرین فعالیت‌های راهداری در محورهای پربارش و برف گیر از روز گذشته تاکنون اظهار داشت: روز  گذشته از صبح بارندگی در کشور داشتیم و از اواسط وقت دیروز بارش برف در بسیاری از نقاط کشور آغاز شد و کم کم به دامنه البرز رسید.

* کولاک برف و دید کم اجازه عملیات راهداری نمی‌داد

وی افزود: این باد شدید که در برخی شرایط تا 100 کیلومتر بر ساعت هم سرعت داشت، موجب ایجاد کولاک برف شد و در محورهایی نظیر آزادراه  تبریز ـ زنجان، آزادراه زنجان ـ قزوین و جاده‌های روستایی اطراف این مناطق، محور بویین زهرا ـ‌ ساوه، محور تاکستان و برخی دیگر از محورها، کولاک برف اجازه برف‌روبی و نمک‌پاشی به راهداران نمی‌داد، همچنین دید افق بسیار کاهش یافته بود و به کمتر از 2 متر رسیده بود.

* انسداد هراز و فیروزکوه و کندوان به دلیل ریزش کوه و بهمن

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این شرایط ما وقوع بهمن و ریزش کوه را هم داشتیم، محورهای هراز، چالوس و فیروزکوه، به دلیل همین شرایط مسدود شد، خودروها  تخلیه شدند، اما به دلیل کولاک شدید امکان انجام فعالیت‌های راهداری به سختی وجود داشت.

اکبری گفت: در محورهای هراز و کندوان مسافران در راه مانده در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

وی افزود: شب گذشته در محور کندوان در چندین نقطه وقوع بهمن را داشتیم و همین  امر موجب شد بازگشایی محور به طول بینجامد و در حال حاضر هم  کندوان مسدود است و تا پایان وقت امروز حداقل امکان بازگشایی ندارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: محور هراز هم با ریزش بهمن و کوه دچار مشکلات عدیده‌ای شد، اما محور مسدود و پاکسازی در حال انجام است.

* گرفتاری مسافران در گردنه گدوک

اکبری ادامه داد: با انسداد محورهای هراز و کندوان، حجم ترافیک به سمتِ تهران، وارد محور فیروزکوه شده بود و با وجود آنکه پلیس این محور را هم مسدود اعلام کرد، اما خودروها که وارد این جاده شده بودند، در گردنه گدوک با کولاک شدید و دید صفر مواجه شدند و تعداد زیادی خودرو در گردنه گدوک داشتیم، البته شرایط کولاک در جاده فیروکوه بهتر شده است و سطح این جاده تا اندازه‌ای پاکسازی شد و خودروها در حال خروج هستند، اما محور حداقل تا بعد ازظهر امروز باز نمی‌شود، تا عملیات نمک‌پاشی هم انجام شود، به هر حال این محور، جاده ترانزیتی شمال ـ جنوب بار است و باید هر چه سریع تر باز شود.

* بازگشایی آزادراه قزوین ـ زنجان و محور ساوه ـ بویین زهرا

وی افزود: محور سمنان ـ دامغان در گردنه آهوان نیز بارش شدید وجود داشت که بازگشایی شد، در آزادراه قزوین ـ زنجان هم کولاک برف بود، اما محور بازگشایی شده است، جاده ساوه ـ بویین زهرا در حال حاضر کولاک برف دارد و به زودی بازگشایی می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: سامانه بارشی در حال حاضر در خراسان شمالی و خراسان رضوی فعال است و چند محور را تحت تأثیر قرار داده است.

* محورهای مسدودِ فعلی به دلیل برف و کولاک

اکبری بیان کرد: در حال حاضر محورهای هراز، کندوان، آزادراه زنجان ـ‌ تبریز، جاده شاهرود ـ آزادشهر، محور فیروزکوه، جاده بجنورد ـ آشخانه، محور درگز ـ قوچان و چند محور دیگر مسدود است.

* چهار فوتی در کولاک و برف شب گذشته

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این شرایط، تصادف منجر به فوت و یا تلفات نیروی انسانی راهداری داشتیم؟ گفت: شب گذشته در محور کندوان یک دستگاه اتوبوس با ریزش بهمن مواجه شد که متأسفانه یک نفر جان باخت،  همچنین در تصادف زنجیره‌ای آزادراه قزوین ـ زنجان نیز متأسفانه سه نفر فوت شدند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار