gardeshban.ir

گزارش/
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اعلام اینکه ۳۱ شهر کشور در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت: ۹ شهر قرمز داریم که در استان خوزستان قرار دارند.
کد خبر: ۳۸۰۲۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیرضا رئیسی، روز دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹ در اختتامیه جشنواره کرونا روایت در برج میلاد تهران، افزود: به جز ۸ تا ۹ شهر در استان خوزستان و گچساران در کهگیلویه و بویراحمد، دیگر شهر قرمز نداریم اما نگران روزهای آینده هستیم.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۱ شهر نارنجی در کشور داریم و تنها مرکز استان که نارنجی است، ارومیه است. اهواز در خوزستان قرمز است بنابراین سایر مراکز استان‌ها زرد هستند و این به معنای آن است که مردم برای سفر همه جا می‌توانند بروند اما خواهش ما آن است که سفر نروند.

رئیسی تاکید کرد: باز هم می‌گویم که وضعیت کشور فعلاً خوب است اما مؤلفه مهم ویروس جهش یافته انگلیسی است که در ۲۹ استان کشور در حال گردش است. این ویروس مهاجم تر است و مرگ و میر بیشتری دارد که می‌تواند به شدت جامعه را درگیر کند.

رئیسی ادامه داد: در حال حاضر سوش غالب کرونا در کشور ویروس «ووهان» است چراکه کنترل شدیدی در کشور صورت گرفته است اما ۶۲ درصد سوش غالب در خوزستان مربوط به ویروس جهش یافته انگلیسی است بنابراین درهم آمیختگی جمعیت در جریان سفرهای نوروزی می‌تواند شرایط را غیرقابل کنترل کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار