gardeshban.ir

آمل، پایتخت برنج ایران از دیدنی‌ترین شهرهای ایران است. این شهر که در خطه سرسبز مازندران قرار دارد از گردشگرپذیرترین نقاط جهان است.
کد خبر: ۳۸۱۰۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
افراد مشهوری همچون ناصر خسرو، رضا شاه، ناصر الدین شاه قاجار، توماس هربرت و ژان شاردن به آمل سفر کرده و در سفرنامه های خود به تفصیل از آمل سخن گفته‌اند. 

آمل که از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است، به دلیل جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی که دارد، هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. یکی از بکرترین جاذبه های آمل، چشمه و آبشار برجی کلا است. 

خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان یکی از ساده‌ترین روش ها برای سفر و بازدید از چشمه و آبشار برجی کلا و دیگر جاذبه های گردشگری آمل است.

چرا بازدید از چشمه و آبشار برجی کلا پیشنهاد می‌شود؟

آبشار برجی کلا یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین آبشارهای ایران است.
آبشار برجی کلا در منطقه زیبایی قرار دارد که بسیار مناسب برای پیک‌نیک است.
آبشار برجی کلا مکان مناسبی برای طبیعت گردی است.

چشمه و آبشار برجی کلا کجاست؟

چشمه و آبشار برجی کلا یا برجی کلا در روستای برجی کلا، دهستان چلاو قرار دارد. چلاو دهستانی در بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل است. این دهستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی آمل و شرق جاده هراز واقع شده است. دهستان چلاو شامل روستاهای پاریمه، پاشا کلا، زرخونی و غیره است. منطقه چلاو بیشتر اوقات ابری و با بارش شدید باران همراه است، اهالی مازندران به بارش شدید باران «شلاو» می‌گویند و نام دره چلاو نیز از همین کلمه گرفته شده است.

معرفی چشمه و آبشار برجی کلا

در منطقه برجی کلا، ۴ آبشار زیبا قرار دارد. آبشارهای اول تا سوم به صورت پله‌ای قرار دارند و نسبتا عریض هستند. ارتفاع این آبشارها به ۷ متر می‌رسد. آبشار چهارم، آخرین آبشار برجی کلا است که ارتفاعی در حدود ۲۳ متر دارد. آب این آبشار به حوضچه‌ای بزرگ می‌ریزد که به رودخانه چلاو سرریز می‌شود. آب این آبشار از چشمه چلاو که بالاتر از آبشار قرار دارد تامین می‌شود.


پوشش گیاهی چشمه و آبشار برجی کلا

روستای برجی کلا در بیشتر روزها بارانی است و همین باران فراوان، برجی کلا را به یک منطقه حاصلخیز تبدیل کرده است. اطراف آبشار بسیار سرسبز و پر از درختان انبوه است که منظره جذابی را ایجاد می‌کند. خود آبشار برجی کلا پوشیده از خزه است و از آبشارهای زیبای این منطقه به شمار می‌رود.


سرگرمی های چشمه و آبشار برجی کلا

برجی کلا یکی از بکرترین مناطق خطه سرسبز شمال است و پیاده روی در این منطقه از لذت خاصی برخوردار است. پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از این چشمه زیبا دوربین حرفه‌ای به همراه داشته باشید و با عکاسی از این طبیعت زیبا، خاطره‌‌ی بازدید از چشمه و آبشار برجی کلا را ثبت کنید.


ناگفته هایی از چشمه و آبشار برجی کلا

هوای اطراف چشمه و آبشار برجی کلا در بیشتر اوقات سرد و مرطوب است و بهتر است لباس گرم به همراه داشته باشید. به خاطر داشته باشید برای رسیدن به آبشار لازم است مقداری راه را پیاده بروید و پوشیدن کفش مناسب ضروری است. از آنجایی که چشمه و آبشار برجی کلا در منطقه روستایی قرار دارد، بهترین مکان برای اقامت خانه های روستایی نزدیک چشمه است. با اقامت در این روستاها تجربه متفاوتی کسب کرده و از طرفی با فرهنگ بومی ناحیه آشنا می‌شوید، البته هتل هایی هم در نزدیکی چشمه و آبشار برجی کلا قرار دارند که می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از چشمه و آبشار برجی کلا چقدر است؟

برای بازدید از چشمه و آبشار برجی کلا نیاز به پرداخت هزینه نیست. با توجه به جذابیت های فراوان این منطقه یک روز برای بازدید از آن مناسب به نظر می‌رسد.


فصل مناسب برای بازدید از چشمه و آبشار برجی کلا چه زمانی است؟

چشمه و آبشار برجی کلاهمیشه از زیبایی حیرت‌انگیزی برخوردار است و بازدید از آن جذاب است. انتخاب زمان سفر به سلیقه شما بستگی دارد ولی در فصل بهار، آمل به خاطر سرسبزی زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد و در فصل پاییز به خاطر رنگارنگ بودن طبیعت و هوای ابری از شکوه بیشتری برخوردار است.


چگونه به چشمه و آبشار برجی کلا برویم؟

نیمی از جذابیت بازدید از آبشار برجی کلا به زیبایی مسیر آن است. برای رفتن به چشمه و آبشار برجی کلا باید ۲۶ کیلومتر مانده از جاده هراز، وارد یک جاده فرعی بشوید که به چلاو می‌رسد. پس از طی کردن چندین روستا به یک دوراهی می‌رسید که باید به سمت چپ بپیچید. پس از طی کردن مسافت کوتاهی به منطقه‌ای جنگلی خواهید رسید. برای بازدید از آبشار لازم است مسیر کوتاهی را پیاده طی کنید.

در نزدیکی چشمه و آبشار برجی کلا از چه جاذبه های دیگری می‌توان بازدید کرد؟

موزه تاریخی آمل: ۲.۵ کیلومتر
آتشکده آمل: ۲.۷ کیلومتر
امامزاده ابراهیم: ۳.۵ کیلومتر
پارک دهکده طلایی: ۳.۶ کیلومتر
پارک جنگلی هلومسر: ۱۵ کیلومتر


چه هتل هایی در نزدیکی چشمه و آبشار برجی کلا برای اقامت وجود دارند؟

هتل سحر:۲.۴ کیلومتر
هتل فرهنگ: ۳.۵ کیلومتر
هتل مستر شاهی: ۵.۹ کیلومتر


چه رستوران ها و غذاخوریی هایی در نزدیکی چشمه و آبشار برجی کالا قرار دارند؟

رستوران کباب داغ: ۳.۱ کیلومتر
رستوران بهمن:۳.۶ کیلومتر
رستوران هفت: ۳.۸ کیلومتر
رستوران لاله‌زار: ۴ کیلومتر
رستوران اکبر جوجه: ۴.۷ کیلومتر


چشمه و آبشار برجی کلا؛ طبیعت بهشتی آمل+عکس

چشمه و آبشار برجی کلا؛ طبیعت بهشتی آمل+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار