gardeshban.ir

اسلامی گفت: مسافران بلیت خود را از مراکز معتبر خریداری کنند تا در هنگام استرداد با مشکل مواجه نشوند.
کد خبر: ۳۸۱۱۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال ۹۸ سال پر اراده و خودباوری بود، گفت: ما با تکیه بر توان داخلی و استفاده از توانمندی مهندسان خود توانستیم در بخش تولید داخل گام‌های بزرگ و مسیری برداریم و با تکیه بر استعداد‌های خود در بحث تولید واگن به خودکفایی رسیده‌ایم.

او با بیان اینکه هدف‌گذاری ما در تولید واگن دو هزار دستگاه بود که سقف آن را بالا گرفتیم تا بتوانیم ظرفیت خود را در این بخش افزایش دهیم، ادامه داد: حاصل این اقدامات آن بود که مانع ورود هرگونه از واگن و ریل از خارج کشور شویم و تولید داخل را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و امسال ۷۸۸ دستگاه واگن را به بخش داخلی خود اضافه کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه تولید واگن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است، افزود: این افزایش تولید واگن در بخش‌های باری مسافری لوکوموتیو بوده و تمامی آن از صفر تا ۱۰۰ بر عهده شرکت‌های حمل و نقل ریلی است. ما به توان این شرکت‌ها اعتماد کرده‌ایم و هم اکنون اجرای آن به یک رویه تبدیل شده است.

او تاکید کرد: ساز و کار‌ها خوب و جا افتاده‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و هم اکنون شرکت‌های تولید کننده توانستند در این حوزه توان خود را افزایش دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث بهسازی و نوسازی خطوط اصلی هم اقدامات بسیار موثری صورت گرفته است، افزود: با ارتقاء ایمنی و تامین تجهیزات توانستیم در این حوزه هم اقدامات موثری را انجام دهیم.

او اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی نتوانست مانع در این بخش شود و با اتکا به توان خود و با به کارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا اقدامات موثر و باکیفیتی در این بخش انجام می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مهم‌ترین اقدامات در سال ۱۴۰۰ در بخش ریلی هم گفت: ۷ پروژه اتصال ریلی به مرکز استان‌ها باقی مانده که در سال گذشته ۵ پروژه را به مرکز استان متصل کرده‌ایم و این هفت پروژه را در ماه‌های نخستین سال آینده به مرور متصل می‌کنیم.

او گفت: ۴ مرکز استان کردستان چهارمحال و بختیاری اردبیل و همچنین تکمیل خط میانه به تبریز محدوده بستان آباد به ایستگاه خاوران را تا پایان بهار متصل می‌کنیم.

اسلامی همچنین به ابر پروژه راه‌آهن مسیر چابهار به زاهدان به طول ۷۲۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان به طول ۷۲۰ کیلومتر از پروژه‌های ریلی است که تنها بندر اقیانوسی کشور را به خط ریلی متصل می‌کند و حلقه‌های مفقوده در کریدور‌های شمال به جنوب را برطرف خواهد کرد که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

اسلامی تاکید کرد: همچنین نوسازی ناوگان را در دستور کار خود قرار داده و حدود ۲۰ هزار واگن باقی‌مانده را شرکت‌های حمل و نقل ریلی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با آخرین اقدامات در حوزه ناوگان حمل و نقل ریلی برای سفر‌های نوروزی هم گفت: قطار و هواپیما همانند سایر روز‌ها باید تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها را به صورت دقیق رعایت کنند و هیچ شرکتی حق ندارد که فاصله گذاری اجتماعی و یا سایر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند.

اسلامی افزود: به مردم توصیه می‌کنیم که از انجام سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند و در صورت انجام سفر‌های ضروری حتما تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مردم برای استرداد بلیت خود باید حتما از مراکز رسمی بلیت خود را خریداری کنند و از هر سایت‌های غیر معتبر بلیت خریداری نکنند تا در هنگام استرداد با مشکل مواجه نشوند.

اسلامی اظهار کرد: مردم از شتاب زدگی برای خرید بلیت خودداری کنند و به هر سایتی برای خرید اعتماد نکنند و نباید اجازه دهیم در این ایام و یا در هر موقعی از سال بازار سیاهی ایجاد شود

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شرکت راه‌آهن در این حوزه نظارت دقیقی دارد و در بخش هوایی هم سازمان هواپیمایی هم در این زمینه بازرسی‌ها و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

او بیان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که از شتابزدگی برای خرید بلیت و از هرگونه تجمع برای خرید بلیت در ایام نوروز خودداری کنند.

اسلامی توضیح داد: در حوزه اتوبوسرانی و حمل و نقل جاده‌ای باید تنها از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنیم و باید تمامی فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنند.

این مقام مسئول توضیح داد: به مردم هم توصیه می‌کنیم از شیوه‌های سنتی که در ورودی پایانه‌ها برای سوار شدن اتوبوس انجام می‌دادند پرهیز کنند و حتماً بلیت را از شرکت‌های حمل و نقل و پایانه‌ها و یا به صورت اینترنتی خرید کنند.

این مقام مسئول گفت: در صورتی که متوجه شویم اتوبوسی با حداکثر ظرفیت و یا حتی یک مسافر اضافه‌تر در بین راه سوار کرده به شدت برخورد می‌کنیم، مجوز شرکت حمل ونقلی را لغو خواهیم کرد.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار