gardeshban.ir

افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی استان سمنان باعث شده تا ترافیک محور بین‌المللی تهران-مشهد در محدوده این استان، نیمه سنگین شود.
کد خبر: ۳۸۱۷۹
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر قصد تردد در محور تهران-مشهد را دارید و مقصدتان یکی از شهرهای این مسیر به سمت مشهد مقدس است؛ بهتر است بدانید که هم‌اکنون ترددها در این مسیر افزایش‌یافته و به‌ویژه در ورودی‌ها و خروجی‌های برخی شهرهای در این محور مانند سرخه، سمنان، شاهرود و میامی و همچنین در برخی نقاط پرترافیک مانند گردنه آهوان با افزایش حجم خودروهای در جاده روبه‌رو می‌شوید.

البته کسانی که سال‌های گذشته در همین ایام از این مسیر عبور کرده‌اند؛ حتماً تجربه ترافیک‌های سنگین و نیمه سنگین آن را داشته‌اند و خوب می‌دانند که سفر در ایام تعطیلات نوروزی، آن‌هم در محور پرترددی مانند تهران-مشهد صبر و حوصله‌ای زیاد را می‌طلبد.

اگر به اخبار رسانه‌ها در روزهای مشابه سال‌های قبل در این ایام سری بزنید؛ حتماً با کلیدواژه‌هایی مثل «ترافیک سنگین»، «ترافیک نیمه سنگین»، «ترافیک پرحجم»، «وضعیت راه‌ها» و مواردی ازاین‌دست زیاد مواجه می‌شوید و همه این‌ها بیانگر این است که سال‌های قبل هم شاهد همین وضعیت در راه‌های کشور و به‌ویژه استان سمنان بوده‌ایم.

اما وضعیت در سال گذشته به دلیل آغاز پاندمی کرونا کمی متفاوت‌تر از سال‌های پیش از آن بود و مردم اگرچه با ساده‌انگاری‌های مسئولان و البته بی‌توجهی خودشان در روزهای منتهی با سال‌تحویل و روزهای نخست سال 1399 جاده‌ها را به «تسخیر» درآورده بودند؛ اما با اقدام بعدی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا و ممنوع کردن مسافرت‌ها و تردد‌های بین‌شهری تعداد ترددها در محورهای مواصلاتی کشور و استان سمنان کاهش یافت و جاده‌ها خلوت شد.

امسال هم گرچه کرونا همچنان در سراسر کشور جولان می‌دهد و این بار نوع انگلیسی آن مردم را درگیر خود کرده و این روزها همه در هراس فرار از کرونای جهش‌یافته‌اند؛ اما جاده‌ها، متأثر از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آزادی تردد در شهرهای زرد و آبی بسیار شلوغ شده و گویا کرونا در جاده‌ها و با مسافرت‌ها منتقل نمی‌شود.

مردم که گویا در این مدت یک‌ساله از جمله «در خانه بمانید» خسته شده‌اند؛ این بار و به بهانه تعطیلات نوروزی می‌خواهند جبران مافات کرده و به‌قول‌معروف «دلی از عزا در آورند» و همین موضوع باعث شده که جاده‌های کشور از همین روز نخست تعطیلات نوروزی شلوغ شود.

آن‌گونه که رئیس پلیس راه استان سمنان گفته؛ «حجم ترددهای محورهای مواصلاتی استان سمنان در شبانه‌روز گذشته افزایش داشته و این امر به‌ویژه در محور بین‌المللی تهران-مشهد و در لاین جنوبی آن باعث ایجاد ترافیک نیمه سنگین شده است»

به گفته سرهنگ تقی کبیری «گرچه تا کنون مشکل خاصی در ترددهای محورهای مواصلاتی استان سمنان گزارش نشده و حادثه ترافیکی قابل ذکری در این محورها اتفاق نیفتاده است؛ اما رانندگان باید همچنان جانب احتیاط را رعایت کرده و مراقب جاده‌های پرخطر و خسته‌کننده استان سمنان باشند.»

بر اساس آمار پلیس، «واژگونی» بیشترین سهم را از انواع حوادث ترافیکی در جاده‌های استان سمنان دارد و علت‌های مختلفی برای آمار بالای واژگونی خودروها در محورهای مواصلاتی این استان ذکر می‌شود. از ایمن نبودن و حادثه‌خیز بودن برخی نقاط در جاده‌های استان سمنان گرفته تا یکنواختی و طولانی بودن مسیرهای بین شهرها و آبادی‌های در مسیر تعداد پایین توقفگاه‌های بین‌راهی، اما هرچه هست؛ فقط یک راه برای کاهش این نوع از سوانح در جاده‌های استان سمنان وجود دارد و آن‌هم چیزی نیست جز «صبر و حوصله زیاد در رانندگی و البته استراحت کافی رانندگان در بین مسیر».

آن‌گونه که رئیس پلیس راه استان سمنان گفته، «خستگی، خواب‌آلودگی و بی‌توجهی راننده به جلو» علت عمده سوانح رانندگی و واژگونی خودروها در جاده‌های این استان بوده و ازاین‌رو باید همه این عوامل توسط رانندگان مدیریت شود.

البته اگر این رعایت رانندگان و کاهش آمار سوانح رانندگی باعث برداشت اشتباه مسئولان نشده و از عزم آنان برای رفع نقاط حادثه‌خیز و توسعه مجتمع‌های بین‌راهی در استان سمنان نکاهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار