gardeshban.ir

گزارش/
حریرچی گفت: با کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تعداد شهر‌های نارنجی و قرمز به ۵۱ شهر رسیده است.مبنای قرمز و نارنجی و یا حتی زرد بودن شهر‌ها تعداد بستری به ازای ۱۰۰ هزار جمعیت است.
کد خبر: ۳۸۲۳۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در خصوص اینکه علت اصلی تغییر رنگ شهر‌ها چیست، اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌ها از ۸۳ درصد طی یک ماه گذشته به ۵۹ درصد سقوط کرده است در حالی که باید تا ۹۰ درصد به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بپردازیم بنابراین با چنین شرایطی کاملاً قابل انتظار بود که تعداد شهر‌های نارنجی و قرمز افزایش پیدا کند و الان ۵۱ شهر ما جزء شهر‌های قرمز و نارنجی باشند.

او افزود: مبنای قرمز و نارنجی و یا حتی زرد بودن شهر‌ها تعداد بستری به ازای ۱۰۰ هزار جمعیت است.

حریرچی  در پاسخ به این سوال که وضعیت شهر‌ها چگونه  رصد و پایش می‌شوند و در نهایت به مسافران اطلاع داده می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین وسیله برای اطلاع رسانی وضعیت شهر‌ها به مسافران صدا و سیما و سایر رسانه‌ها هستند که از این طریق وضعیت شهر‌ها به مسافران   همچنین به صورت موضعی نیز به شهر‌ها اعلام خواهد شد.

او تصریح کرد: از تاریخ صدور اطلاعیه ستاد ملی قرارگاه ۷۲ ساعت تمام هموطنان فرصت دارند  تا با پلاک‌های غیر بومی ازشهر مقصد خارج شوند در غیر این صورت حضور در هر ۲۴ ساعت در شهر قرمز یک میلیون تومان و هر ۲۴ ساعت در شهر نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار