gardeshban.ir

معاون گردشگری/
معاون گردشگری گفت: فعالان این حوزه که تسهیلات ۱۲ درصدی به آنها اعطا شده و نزدیک سررسید قسط آنها فرا رسیده به علت رکود این صنعت بر اثر کرونا ، توان بازپرداخت تسهیلات دریافتی را ندارند.
کد خبر: ۳۸۲۹۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
ولی تیموری روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به اعطای تسهیلات ویژه کرونا به فعالان حوزه گردشگری اظهار داشت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در زمینه سفرهای خارجی  ممنوعیت ورود گردشگر داریم و فقط توریست های سلامت و مسافرانی که قصد انجام کار دارند اجازه ورود به ایران را دارند.

اقامت ۴۵۰ هزار نفر شب در سه روز اخیر در کل کشور

 معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به آمار مسافران نوروزی طی سال های اخیر اظهار کرد: در نوروز سال ۹۷ حدود ۱۲۰ هزار نفر شب و در نوروز ۹۸ به دلیل سیل هایی که در کشور رخ داد نزدیک به ۷۶ هزار نفر شب و در سه روز گذشته حدود ۴۵۰ هزار نفر شب اقامت در کل کشور ثبت شده است.

تیموری افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی درکشور حاکم است و بحث سفر با اما و اگرهایی همراه بوده است، به دلیل شیوع این ویروس و مسائل دیگر فعالان این حوزه نتوانستند کار کنند و به الزام حاکمیتی تعطیل بودند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه گردشگری مشغول به کار هستند، اظهار داشت: تعداد زیادی به صورت غیرمستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند که در این ایام ضرر زیادی دیده اند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به  خسارت واردشده به کسب و کارهای به دلیل شیوع کرونا عنوان کرد: معیشت برخی از افراد جامعه به سفر مردم وابسته است.

وی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط فعالان این حوزه گفت: هنگامیکه زنجیره درست و ایمن گردشگری را تعطیل می کنیم بدون شک تاسیسات گردشگری بدون مجوز فعال خواهند شد.

تیموری با تاکید بر اینکه نباید سفرها باعث شیوع دوباره کرونا شود، تصریح کرد: عید امسال از پذیرش مسافر یا زدن چادر در مدارس، پارک ها و باشگاه ها با همکاری نیروی انتظامی جلوگیری شد از طرفی اماکن تحت نظارت فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به‌ عید نوروز سال گذشته به نسبت محدودی گشایش در حوزه سفر داشته ایم، عنوان کرد: عده ای از مردم سفر را به سال های اینده موکول کرده اند و عده ای هم در زنجیره درست و ایمن گردشگری سفر می کنند.

وی با تاکید بر اینکه به حمایت ها و رویکردهای مثبت نیاز داریم، ادامه داد: کرونا به این زودی ها ریشه کن نمی شود لذا باید با مدیریت صحیح از این بحران عبور کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور بیان کرد: هدف ما توزیع سفر است تا همه استان ها از زنجیره گردشگری منتفع شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رونق گردشگری و راه اندازی اقامتگاه ها در نقاط مختلف و حتی روستاها تصریح کرد: اکنون گردشگری از نقطه محور بودن درآمده است.

تیموری ادامه داد: برنامه توسعه گردشگری کشور با همکاری چندین کشور دیگر درحال اجرا است و طرح های جامع گردشگری در ۱۹ استان تدوین شده و بقیه استان ها تا خردادماه سال جاری این طرح ها را به معاونت گردشگری کشور ارائه دهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار