gardeshban.ir

امروز می خواهیم به معرفی شرکت هواپیمایی فلای پرشیا بپردازیم . این شرکت هواپیمایی تازه تاسیس است که در سال ۱۳۹۸ در استان فارس شروع به کار کرد.
کد خبر: ۳۸۳۶۹
تاریخ انتشار : جمعه ۰۶ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

هواپیمایی فلای پرشیا یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی و تازه تأسیس است که به عنوان سومین ایرلاین استان فارس به حساب می‌آید و در شهر شیراز شروع به کار کرد. قطب اول این ایرلاین فرودگاه بین‌المللی شیراز و قطب دوم آن فرودگاه بین‌المللی مهرآباد است.

معرفی شرکت هواپیمایی فلای پرشیا

تاریخچه هواپیمایی فلای پرشیا

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا در سال ۱۳۹۷ پس از ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت گواهینامه عملیات پروازی از سازمان هواپیمای کشوری شروع به کار کرد. این ایرلاین پس از دریافت گواهینامه خود در آذر سال ۱۳۹۸، اولین پرواز مسافری از شیراز به مقصد مشهد را انجام داد. فلای پرشیا فعالیت خود را تنها با سه فروند هواپیما آغاز کرد و در حال حاضر تعداد مقاصد پروازی آن محدود بوده اما در نظر دارد که در آینده نزدیک بر تعداد مقاصد پروازی خود بیافزاید.

لوگوی فلای پرشیا

استفاده از رنگ های کلاسیک خاکستری و طلایی و هم چنین طرح ساده ی این لوگو، باعث جذابیت آن شده است. در عین حال، این لوگو یادآور پرواز یا هواپیما در ذهن بیننده نیست و از این نظر نارسا می باشد.

معرفی شرکت هواپیمایی فلای پرشیا

ناوگان هواپیمایی فلای پرشیا

هواپیمایی فلای پرشیا دارای ۴ فروند هواپیما است که در حال حاضر تنها از ۳ فروند آن‌ها استفاده می‌شود.

هواپیماهای فعال:  ۳ فروند بوئینگ ۷۳۷ کلاسیک با ظرفیت بالغ‌بر ۱۴۰ نفر

هواپیمای غیرفعال:  ۱ فروند بوئینگ ۷۵۷ با ظرفیت بالغ‌بر ۱۹۰ نفر

کلاس‌های پروازی هواپیمایی فلای پرشیا

همان‌طور که می‌دانید، پروازها براساس خدماتی که در طول پرواز به مسافران ارائه می‌دهند و همچنین نوع صندلی‌های قرار گرفته در هواپیما، به سه دسته اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تقسیم می‌شوند. هواپیمایی فلای پرشیا در حال حاضر تنها دارای کلاس پروازی اکونومی است و خدمات بیزینس کلاس و فرست کلاس را به مسافران خود ارائه نمی‌دهد.

کلاس پروازی اکونومی
کلاس پروازی اکونومی را باید مختص به صندلی‌های معمولی دانست و برای مسافرانی مناسب است که نمی‌خواهند هنگام خرید بلیط هواپیما مبلغ زیادی پرداخت کنند. صندلی‌های این قسمت به‌صورت ردیف‌های سه‌تایی و دوتایی (ردیف‌ها بسته به نوع هواپیما متفاوت است) کنار هم قرار می‌گیرند که فاصله بین آن‌ها زیاد نیست و امکان درازکشیدن یا قدم زدن وجود ندارد. پذیرایی صورت گرفته از مسافران در این قسمت ساده و معمولی است.

کلاس پروازی بیزینس
مسافرانی که دائماً در سفر هستند و گاهاً مدت زمان سفرشان طولانی می‌شود، کلاس پروازی بیزینس را بیشتر می‌پسندند. خدمات و پذیرایی انجام‌شده در این قسمت از هواپیما با اکونومی متفاوت بوده و مسافران صندلی‌های بزرگ‌تر و راحت‌تری دریافت می‌کنند.
مهمانداران از مسافران بیزینس کلاس با یک نوشیدنی خوشامدگویی کرده و غذاهای این قسمت در ظروف چینی با قاشق و چنگال استیل سرو می‌شود. از دیگر امکانات این کلاس پروازی می‌توان به صندلی‌های تختخواب‌شو و مانیتور برای تماشا فیلم و خدمات متمایزتر اشاره کرد.

کلاس پروازی فرست کلاس
یکی از لوکس‌ترین قسمت‌های هواپیما مربوط به کلاس پروازی فرست کلاس است. اکثر ایرلاین‌های شناخته‌شده جهان دارای این قسمت هستند که از میهمانان خاص خود پذیرایی می‌کنند و اختلاف قیمت بسیار زیادی با دیگر کلاس‌های پروازی دارد.
فرست کلاس را باید یک سوئیت در هتلی چندستاره دانست که خدمات لوکسی به میهمانانش ارائه می‌دهد. اتاقک‌های مخصوص با صندلی‌های تک‌نفره، منوی انتخابی، پذیرایی دلخواه در طول زمان پرواز، تلویزیون‌های اختصاصی و خدمات دیگر ازجمله امکانات این قسمت از هواپیما است.

نکته: هر ایرلاین بنا بر قانون خود خدمات متفاوتی را در کلاس‌های پروازی ارائه می‌دهد که ممکن است با ایرلاین‌های دیگر بسیار تفاوت داشته باشد. البته این امر بیشتر در شرکت‌های هواپیمایی خارجی قابل مشاهده است.

معرفی شرکت هواپیمایی فلای پرشیا

پروازهای داخلی فلای پرشیا

هواپیمایی فلای پرشیا پروازهای داخلی محدودی را به‌صورت روزانه از شیراز به مقاصد دیگر انجام می‌دهد و هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی میتوانید نام فلای پرشیا را میان نام ایرلاین ها مشاهده کنید. این پروازها شامل پرواز لحظه آخری فلای پرشیا، پرواز سیستمی فلای پرشیا و پرواز چارتر فلای پرشیا می‌شود.

مسیرهای داخلی ایرلاین هواپیمایی فلای پرشیا: تهران، کیش، قشم، مشهد، اصفهان و ارومیه.

مسافرانی که بلیط هواپیما خود را از این ایرلاین خریداری می‌کنند، باید دو ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوند.

معرفی شرکت هواپیمایی فلای پرشیا

بار مجاز در سفر با فلای پرشیا

به ازای هر بلیط اکونومی فلای پرشیا سقف بار مجاز و رایگان هر مسافر، ۲۰ کیلوگرم است. همچنین هر مسافر بدون صندلی (نوزاد) می‌تواند ۱۰ کیلوگرم بار حمل کند. به‌علاوه این که میزان حداکثری بار دستی که مسافر همراه خود به درون کابین هواپیما می‌برد، ۵ کیلوگرم است.

از قراردادن دوربین، موبایل، لب تاپ، اشیا گران‌بها و مدارک مهم در بسته‌های تحویلی به هواپیما خودداری کنید؛ زیرا هواپیمایی فلای پرشیا همانند ایرلاین‌های دیگر هیچ مسئولیتی در قبال مفقود یا مخدوش‌شدن وسایل ندارد. همچنین اگر در سفر با این ایرلاین دچار مشکلی شدید، به مسئولان فرودگاه اطلاع دهید؛ زیرا بعد از خروج از فرودگاه، فلای پرشیا هیچ مسئولیت را بر عهده نخواهد گرفت.

با فلای پرشیا «رؤیاهایت را به پرواز درآور». این ایرلاین با طراحی این شعار بر آن شده است که تمام سعی خود را به کار گیرد و امکانات قابل قبولی را به مسافران خود ارائه دهد تا خاطره یک سفر خوب در ذهنشان حک شود. هواپیمایی فلای پرشیا در تلاش است که در وهله اول محیط کاری سالمی را برای کارمندان خود فراهم کند و بالاترین استانداردهای ایمنی از قبیل نظارت مستمر، شناسایی و مدیریت خطرات را انجام دهد. رعایت این اصول و قوانین این ایرلاین تازه‌نفس را به نامی مطرح در سطح کشور تبدیل خواهد کرد.

اطلاعات تماس هواپیمایی فلای پرشیا

آدرس:  تهران، بزرگراه شهید ستاری جنوبی، بلوار ناصر حجازی، نبش خیابان پروانه جنوبی، نبش کوچه متقی، پلاک ۲
تلفن : ۰۲۱۴۸۰۰۰۰۰۰

معرفی شرکت هواپیمایی فلای پرشیا


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار