gardeshban.ir

اگر می‌خواهید مدتی را به دور از هیاهو و آلودگی تهران، تنها اکسیژن تنفس کنید و تنها صدایی که می‌شنوید، صدای آب و پرندگان باشد، جنگل زیبا و بکر لفور انتخاب خوبی است.
کد خبر: ۳۸۴۰۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
پس از گذر از فیروزکوه و پل سفید، باید خود را به شیرگاه برسانید. مسیر جنگل در راستای جاده سد البرز است. از سد البرز، نزدیک دو ساعت جاده خاکی در جنگل پیش روی شماست. مقصد سه تن بزرگوار گزو است. اینجا می‌توانید با مبلغ کمی اتاقکی اجاره ‌کنید با تمامی امکانات برای ماندن در شب.

برای دیدن آبشار باید از اینجا نزدیک چهل دقیقه جنگل نوردی کنید. کافی است مسیر آبشار در جنگل را از روی اندک زباله‌های روی زمین پیدا کنید.

هرچند عظمت و خروش آبشار به ویژه در اردیبهشت ماه، امکان ایستادن در چند متری آن را نمی‌دهد، اما همان اندک زمان به تمامی زحمات راه می‌ارزد. آری اینجا همان زیبای جاری است؛ آبشار گزو.

این آبشار با ارتفاع تقریبی 75 متر در منطقه‌ی جنگلی و سر سبز و زیبای لفور مازندران در كنار امامزاده‌ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله‌ی 15 كیلومتری «زیراب» سوادكوه قرار دارد. پس از طی 28 کیلومتر جاده خاکی در این جنگل زیبا به امامزاده برادران گزو می رسیم .

 البته در طول مسیر به دو راهی های زیادی میرسیم كه با تابلوی به طرف امامزاده گزو راه كاملا" مشخص می شود. بهشت گمشده و چشمه دلاسره نیز در همین منطقه واقع است. باید در پای عظمت این آبشار ایستاد و آن را تماشا کرد چون فقط در این صورت است که آبشار در وسط آن جنگل بکر معنا پیدا می کند.

این آبشار با ارتفاع تقریبی 75 متر در منطقه‌ی جنگلی و سر سبز و زیبای لفور مازندران در كنار امامزاده‌ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله‌ی 15 كیلومتری «زیراب» سوادكوه قرار دارد

مسیر ارتباطی آن راه روستایی جمشید آباد «زیرآب» و دیگری از جاده‌ی لفور در پشت سد البرز در جاده كارسنگ است. برای دسترسی به آن یک ساعت و نیم پیاده روی سبک نیاز است. وضعیت اسكان بصورت آزاد در دل جنگل می باشد.

آبشار گزو ؛ طبیعتی بهشتی در دل جنگل های شمال+عکس

آبشار گزو ؛ طبیعتی بهشتی در دل جنگل های شمال+عکس

آبشار گزو ؛ طبیعتی بهشتی در دل جنگل های شمال+عکس

آبشار گزو ؛ طبیعتی بهشتی در دل جنگل های شمال+عکس

آبشار گزو ؛ طبیعتی بهشتی در دل جنگل های شمال+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار