gardeshban.ir

شهر سن پترزبورگ یکی از شهرهای بزرگ روسیه است که در کنار مسکو قرار دارد.
کد خبر: ۳۸۴۲۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

این شهر به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی متعدد یکی از شهرهایی است که در جذب گردشگر موفق بوده است. قلعه پیتر و پاول یکی از اولین بناهایی است که در این شهر بنا شده است. این قلعه نمادی از شکوه و زیبایی شهر سن پترزبورگ است. قلعه پیتر و پاول با هدف تحت کنترل نگه داشتن عبور و مرور کشتی ها و قایق ها در رودخانه و دریای پیرامونش بنا شده است. گردشگرانی که با تهیه بلیط هواپیما به شهر سن پترزبورگ سفر کرده اند می توانند از این قلعه بازدید کنند و از شکوه و زیبایی آن لذت ببرند.

قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ

چرا باید از قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ دیدن کنیم؟


این قلعه نمادی از شکوه و قدرت روسیه در زمان پیتر کبیر بوده است که بازدید آن هر گردشگری را محو زیبایی هایش می کند.
گردشگران با بازدید از این قلعه که نمونه منحصر به فرد یک مقر نظامی در زمان پیتر کبیر است، می توانند از بناهای تاریخی دیگری که در قلعه وجود دارند نیز بازید کنند.
رودخانه و دریایی که در اطراف این قلعه وجود دارد زیبایی ها و شکوه این قلعه را بخصوص در شب با نورپردازی های بی نظیرش، چند برابر کرده است.

تاریخچه قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ


به نقل از برخی محققان این بنا از اولین بناهای شهر سن پترز بورگ است. در تاریخ ۱۶ می ۱۷۰۳ دستور ساخته شدن این قلعه توسط پیتر کبیر صادر شد. این قلعه در طول تاریخ در جنگهای بسیاری کاربرد داشته است و بعنوان دژی محکم برای مقابله با دشمنان به کار می رفت. جنگ بین روسیه و سوئد از جمله جنگهایی است که نقش این قلعه در کنترل جنگ بسیار مهم بوده است. استادان معماری ماهری در طراحی این قلعه نقش داشته اند که از جمله آن ها می توان به دو معمار ایتالیایی و آلمانی به نام های دومنیکو ترزینی و کریستوفر مینیخ اشاره کرد. موقعیت این قلعه به گونه ای طراحی شده بود که تمام کشتی هایی که از مسیر دریا به سمت روسیه می آمدند از کنار این قلعه می گذشتند و بطور کامل مورد بازرسی قرار می گرفتند. زندانی که در این قلعه وجود دارد یکی از شاخص های تاریخی این مکان به حساب می آید زیرا که در طول تاریخ چندین زندانی سیاسی مهم از جمله پسر پیتر کبیر، دختر ملکه الیزابت، انقلابیون و آزاد اندیشان بسیاری در این زندان محصور شده اند.
قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ

معماری قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ


این قلعه که به دستور پیتر کبیر بنا شده است موقعیتش به گونه ای است که برای کنترل حرکت کشتی ها و حمله های دریایی دشمنان به کار می رفت. این قلعه به صورت شش ضلعی ساخته شده است. ارتفاع دیوارهای قلعه ۱۲ متر و ضخامت آن¬ها حدود ۱۰ متر است. در این قلعه کلیسا، زندان و ضرابخانه نیز بنا شده است.

کلیسای قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ


دستور ساخت این کلیسا را پیتر کبیر صادر کرد و به همین دلیل این کلیسا به کلیسای پیتر مقدس معروف است البته به نوعی آرامگاه سلطنتی نیز به حساب می آید. احداث این کلیسا از ۱۷۱۳ تا ۱۷۳۳ به طول کشید. کلیسا در قسمت مرکزی قلعه احداث شده است. در این کلیسا آرامگاه و مقبره های بسیاری وجود دارد که تمامی آن ها اشخاص تراز اول سیاسی و سلطنتی هستند. مقبره پیتر کبیر نیز در همین کلیسا است. اغلب مقبره ها سنگ های مرمر دارند و تنها دو استثنا وجود دارد که آن هم برای مقبره الکساندر دوم و همسرش است. این کلیسا در قدیم بلندترین بنای شهر بود. اگر دوست دارید ازاین بنا دیدن کنید بهتر است در اولین فرصت بلیط هواپیما سن
قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ

زندان قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ


زندان قلعه به زندان باسیل نیز شهرت دارد. در این زندان اشخاص برجسته و مهمی زندانی شده اند. از اولین اشخاص مهمی که در این زندان زندانی شده است پسر پیتر کبیر را می توان نام برد که به دلیل مخالفت با سیاست های پدرش محاکمه شد. این زندان شکنجه گاه معروف و بسیار وحشتناکی بود و در طول تاریخ هیچ کس نتوانسته است که از این زندان بگریزد. اتاق های زندان برای بازدید کنندگان دارای راهنمایی است که نشان می دهد چه شخصی در کدام سلول زندانی بوده است.

ضرابخانه قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ


این ضرابخانه در سال ۱۷۲۴ به دستور پیتر کبیر بنا شد. ضرابخانه قلعه پیتر و پاول نمونه ای از قدیمی ترین مراکز صنعتی بشمار می رود. در این ضرابخانه ضرب سکه صورت می گرفت که این کار هنوز هم ادامه دارد.
قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ

زمان پیشنهادی برای بازدید از قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ


برای بازدید از این قلعه ۱ الی ۲ ساعت کافی است. در صورت امکان بهتر است نزدیک ساعت ۱۲ ظهر از این مکان بازدید شود زیرا در این ساعت توپ هایی از توپخانه ها به هوا شلیک می گردند و بر جذابیت های آن می افزایند. باید توجه داشت این قلعه همه روزه به جز چهارشنبه ها برای بازدید عموم باز است.

جاهای دیدنی نزدیک به قلعه پیتر و پاول سن پترز بورگ


موزه نظامی-تاریخی پارک الکساندر سوی: ۵۰۰ متر
موزه تاریخ عکاسی: ۳.۴ کیلومتر
موزه قایق های بادبانی امپریال: ۵۲ کیلومتر
برای آشنایی با دیگر جاهای دیدنی سن پترزبورگ می‌توانید از بلاگ سفرمارکت بازدید کنید.

رستوران های نزدیک قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ


رستوران کوریوشکا: ۴۵۰ متر
رستوران ماری وانا: ۱.۲ کیلومتر
رستوران پاکی توریا: ۲.۲ کیلومتر
رستوران ولگا-ولگا: ۲.۳ کیلومتر

هتل های نزدیک قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ


هتل تاچ کاو: ۲.۸ کیلومتر
هتل ودنسکی: ۲.۹ کیلومتر
هتل پوشکا این: ۳.۴ کیلومتر
هتل له واشوف: ۴.۴ کیلومتر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار