gardeshban.ir

وقتی سخن از کشور ترکیه به میان می آید، نام دو شهر استانبول و وان برای ایرانی ها بیشتر از شهرهای دیگر جذابیت دارد.
کد خبر: ۳۸۶۱۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 14
گردشبان (gardeshban.ir) :

وقتی سخن از کشور ترکیه به میان می آید، نام دو شهر استانبول و وان برای ایرانی ها بیشتر از شهرهای دیگر جذابیت دارد. 

یکی از اصلی ترین ویژگی های جذابیت برای مسافران شهر وان در ترکیه خرید کردن است، مخصوصا برای خانم ها که خرید برایشان جزو اولویت های سفر محسوب می شود؛ اما باید در نظر داشته باشید که خرید در شهر وان ترکیه نیز شرایط خاص خود را دارد.

این روزها بیشتر گردشگران، شهر وان را به دلیل نزدیکی و دسترسی آسان انتخاب می کنند. مراکز خرید وان مقاصد خوبی برای خرید به حساب می آیند. همان طور که می دانید وان در شرقی ترین نقطه از ترکیه واقع شده که مرز کشورمان نیز به شمار می رود و به همین دلیل خیلی از هموطنان این شهر را برای سفر انتخاب می‌ کنند، برخی برای لذت بردن از جاهای دیدنی وان سفر می کنند اما حجم عظیمی از مسافران به دنبال خریدی بی نظیر راهی این شهر می شوند.

شاید برایتان سوال ایجاد شود که چرا باید به قصد خرید به شهر وان سفر کنیم؟ همگی می دانید که لذت خرید در صورتی است که بتوانید با قیمت های مناسب بهترین اجناس را خریداری کنید، جالب است بدانید پاسخ اصلی این سوال می تواند ارزان بودن و اصل بودن پوشاک و اجناس دیگر باشد. 

مراکز خرید متنوعی در شهر وان وجود دارند که با ویژگی های منحصر به فرد خود ارزش بازدید و خرید را دارند. طوری که ایرانی ها برای خرید سالانه خود به وان سفر می کنند و در طی سال با خیال آسوده زندگی می کنند. اکثر برندهای شهرهای بزرگ در این مراکز خرید شعبه دارند و با هزینه‌ ای کمتر از شهرهای بزرگ در قبال خرید همان اجناس می توانید در شهر وان تجربه‌ منحصر ‌به‌ فردی را تجربه کنید.

راهنمای خرید در وان ترکیه

سوال مهم دیگری که ممکن است ذهنتان را درگیر کند اینست که از وان چه چیزی می توان خرید؟


شهر وان ترکیه دارای بازار‌های سنتی و تاریخی و مراکز خرید شیک و لوکس پر از اجناس رنگارنگ و سوغاتی‌ های معروف همراه با برندهای بی نظیر است. از سوغاتی های شهر وان می توان به فرش‌ و قالی‌ ترک، زیور‌آلات، ظروف مسی و برنجی، قهوه‌ جوش، قلیان و لباس‌ های همراه با شیرینی‌ های خوشمزه ترکی مانند باقلوا اشاره کرد. غیر از اینها همه اقلام مصرفی مانند پوشاک و لوازم جانبی آن (اکسسوری) و لوازم آرایشی و بهداشتی را هم می‌توانید در وان تهیه کنید.

بهترین زمان خرید در وان


شهر وان آب و هوای گرم و خشک در تابستان و سرد و برفی در زمستان دارد. پس اگر به دنبال آب و هوای مساعد در شهر وان هستید، باید در فصل های بهار و پاییز به فکر خرید بلیط هواپیما باشید. زیرا در بهار و پاییز بارش باران باعث معتدل شدن هوای این شهر می شود. اما با این وجود ممکن است برخی فصل تابستان را برای سفر انتخاب کنند. در شهر وان چندین نوبت به اجناس حراج زده می شود، مانند یک هفته مانده به عید فطر، روز مادر، اواسط اردیبهشت و همزمان با جشنواره بهاری، هفته اول دی ماه. البته این حراجی ها همزمان شامل همه مراکز خرید نمی شود، بلکه در عیدها می توانید در همه مراکز با تخفیف خرید انجام دهید. 

بهتر است بدانید اگر در مغازه ای تخفیف باشد، بر روی شیشه خود کلمه Indirim یعنی تخفیف در زبان ترکی را خواهید دید. حال ممکن است با نوشتن درصد تخفیف نیز حراج را نشان دهند.

اکثر فروشگاه‌ ها در نزدیکی کریسمس حراج دارند، این بازه زمانی از ۲۲ دسامبر تا اوایل ژانویه ادامه دارد، یعنی اول تا ۱۵ دی ماه و بهترین زمان برای خرید لباس‌ های زمستانی نیز همین موقع است، تا حدی که ممکن است جنسی با ۵۰ درصد تخفیف نیز به فروش برسد. 

البته اگر می خواهید سفری اقتصادی به شهر وان داشته باشید، در این موقع از سال هتل ها و محل های اقامت گران تر هستند، بنابراین می توانید از مدت ها قبل با رزرو بلیط هواپیما سفر باصرفه تری را تجربه کنید و با خواندن این مقاله می توانید اطلاعاتی در زمینه Shopping Guide کسب کنید تا خرید راحت و مناسبی داشته باشید.

راهنمای خرید در وان ترکیه

خرید پوشاک در وان


حال بهتر است چند مورد از مراکز خرید وان را بشناسید تا در هنگام سفر با آگاهی کامل به این مراکز خرید مراجعه کنید. همان طور که اشاره شد به دلیل سفر مسافران زیاد به قصد خرید به وان مراکز خرید زیادی وجود دارند که معروف‌ ترین آنها عبارتند از:

مرکز خرید ای وی ام وان، تورکوزمال، آیدین پریهام، مرکز خرید آتایوس سیلور، اَپل استور وان، مرکز خرید هامل، مرکز خرید مرکس چانتا، مرکز خرید ماوی دوزلر نیکه شکرلی، فروشگاه آدیداس وان و فروشگاه کفش اسپورت کوتکس. همچنین بازار محلی وان که در سفرتان به این شهر پیشنهاد می کنیم حتما به این بازار سر بزنید. بافت قدیمی بازار همراه با لوازم و اجناس مختلف و رنگارنگ برایتان لذت بخش خواهد بود.

مهم ترین مراکز خرید پوشاک در وان ترکیه فروشگاه های برشکا (Bershka) هستند که این فروشگاه ها از سال ۱۹۹۸ تاسیس شده اند و مجموعه ای از برندهای معروف لباس مانند زارا (Zara)، زارا هوم (Zara Home)، پول اند بیر (Pull&Bear)، ماسیمو دوتی (Massimo Dutti)، اویشو (Oysho)، استرادیواریوس (Stradivarius) و اوترکه (Uterqüe) را به فروش می رسانند.

راهنمای خرید در وان ترکیه

چند نکته درباره خرید در شهر وان


در هنگام خرید در شهر وان بهتر است چند نکته را به یاد داشته باشید:
اول از همه اینکه مراقب حجم خریدتان باشید تا در هنگام برگشت در گمرک دچار مشکل نشوید.
اگر به قصد خرید عمده به وان سفر می کنید، بهتر است از پاسپورت افراد مطمئن استفاده کنید که تا مدت ها قصد سفر دوباره را نخواهند داشت.
توجه داشته باشید که همه پولتان را به لیر تبدیل نکنید؛ زیرا در صورت نیاز می توانید از صرافی‌ های شهر استفاده کنید.
شهر وان محل خوبی برای چانه زدن و تخفیف گرفتن است.
برندهای معروف در شهر وان قیمت های کمتری نسبت به ایران دارد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار