gardeshban.ir

نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که جهان پر از شاهکار‌های معماری است. چندین ساختمان منحصر به فرد در دنیا، از جمله رستوران‌های عجیب و غریب، معابد عجیب و منحصر به فرد و موزه‌های غیر معمول وجود دارد.
کد خبر: ۳۸۶۵۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 15
گردشبان (gardeshban.ir) :

بسیاری از معماران سازه‌های بی شمار و ساختمان‌های بزرگی ساخته اند که نه تنها بازدید کنندگان را متحیر می‌کند، بلکه از مرز‌های طبیعت نیز فراتر رفته است. ساختمان‌های باورنکردنی بی شماری در جهان وجود دارند که به دلیل اشکال، طرح‌های تحسین برانگیز و سبک‌های منحصر به فردشان، شناخته شده اند. ما برخی از برجسته و خاص‌ترین سازه‌های جهان را برای شما آماده کرده ایم.

معبد استقلال ، ایالات متحده آمریکا

طبق گفته آمریکایی‌ها معبد استقلال یک خانه عبادت و تعلیم و تربیت است که به دنبال صلح است. این معبد یکی از غیرمعمولی‌ترین ساختار‌های جهان را داراست. معماری جذاب آن بر خط افق شهر تسلط دارد. این معبد نقطه اصلی مقر انجمن مسیح است. معماری این معبد توسط جامعه مسیح در پاسخ به مکاشفه ساخته شده و این معبد مجموعه‌ای از هنر‌های مدرن و سنتی مذهبی از سراسر جهان است.

ساختمان رن ، چین

ساختمان رن (Ren Building) ساختمانی با یک طراحی جذاب در شانگ‌های چین است. این پروژه برای یک هتل، مرکز ورزشی و سالن کنفرانس پیشنهاد شد. این ساختمان به صورت دو ساختمان درهم آمیخته شده است. اولین ساختمانی که از آب بیرون آمد به فعالیت‌های بدنی اختصاص داشت و در آن مراکز ورزشی قرار دارد. ساختمان دیگری که از این سرزمین بیرون آمد به روح و روشنگری اختصاص داشت و یک مرکز همایش مجهز و با سلیقه در آن قرار داشت.

موزه ملی بال شکل زاید ، امارات متحده عربی

موزه ملی زاید واقع در جزیره سعدیات در ابوظبی امارات متحده عربی، اولین موزه در این جزیره است که تاریخ، فرهنگ و تحولات اقتصادی اجتماعی کشور را به نمایش می‌گذارد. این برج دارای پنج برج بال شکل است که از تپه‌ای با منظره مصنوعی بیرون آمده. این موزه دارای فضا‌های مختلف اجرایی و گالری است.

ساختمان سبد ، ایالات متحده آمریکا

ساختمان سبد (Basket Building) که به شکل یک سبد غول پیکر ساخته شده است، سازه‌ای زیبا برای کسانی است که به دنبال تحسین چیز‌های منحصر به فرد در جهان هستند. این ساختمان در ایالت اوهایو آمریکا واقع شده است و یکی از ساختار‌های عجیب و غریب در جهان است که مقر اصلی شرکت سبد Longaberger را در خود جای داده. این ساختمان بی نظیر دقیقاً تقلید از یک سبد خرید عادی و ۱۶۰ برابر بزرگتر از یک سبد متوسط است.

به دلیل شکل منحصر به فرد خود، این ساختمان به یکی از مهمترین نقاط جذاب گردشگری شهر تبدیل شد. این ساختمان منحصر به فرد با حفظ یک طراحی فوق العاده و جزییات، دارای دو دسته متصل است.

ساختمان اداری تخم مرغ فضای مجازی ، هند

ساختمان اداری تخم مرغ فضای مجازی (Cybertecture Egg Office Building) که با تلفیق شکل طبیعی و فن آوری‌های نوآورانه ساخته شده است، یک معماری عجیب برای بازدیدکنندگان است.

این ساختمان توسط شرکتی مستقر در هنگ‌کنگ طراحی شده. این ساختمان دارای معماری نمادین است که با طراحی محیطی، سیستم‌های کنترل عالی و مهندسی تکامل همراه است. این ویژگی‌ها خاص‌ترین ساختمان را برای شهر بمبئی ایجاد می‌کنند.

خانه زمین ، سوئیس

خانه زمین (Earth House) شبیه خانه واقعی حفره‌های هابیت، یک معماری شگفت انگیز است. این‌ها واقعاً خانه‌هایی هستند که در دامنه تپه‌ها احداث شده‌اند، و زمین خاکی در بالای سازه‌های اصلی واقع شده است. مردم از سال‌ها قبل در این اقامتگاه زندگی می‌کنند. این خانه‌ها در میان غیر معمول‌ترین خانه‌های جهان است.

کاخ حباب ، فرانسه

کاخ حباب (Bubble Palace) که با نام Palais Bulles نیز شناخته می‌شود، یک اقامتگاه عظیم در نزدیکی کن فرانسه است. این ساختمان توسط معمار مجارستانی آنتی لوواگ طراحی شده و دوره ساخت آن از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۹ بوده است.

این کاخ در واقع برای یک صنعتگر فرانسوی ساخته شده است، اما بعداً یک طراح لباس به نام پیرکاردین آن را به عنوان خانه تعطیلات خود خریداری کرد. این خانه ۱۲۰۰ متر مربعی شامل یک قسمت جلو، سالن پانوراما، سالن آمفی تئاتر ۵۰۰ نفره در فضای باز، ۱۰ اتاق خواب، استخر‌های شنای بی شمار و آبشار بوده و بسیار زیبا تزئین شده است.

کازا باتلو ، اسپانیا

کازا باتلو (Casa Batllo) در قلب بارسلون واقع شده و یکی از شاهکار‌های آنتونی گائودی است. این ساختمان از یک ترکیب رنگی زیبا و شکوه معماری خارق العاده تشکیل شده و بنایی شگفت انگیز است که با جذابیت کمیاب خود بازدید کنندگان را مجذوب می‌کند.

ساختمان فعلی بازسازی خانه‌ای است که قبلاً ساخته شده بود، که توسط گائودی در سال ۱۹۰۴ بازسازی شد و پس از آن بار‌ها مرمت شده است.

کازا تراکوتا ، کلمبیا

کازا تراکوتا (Casa Terracota) که به آن خانه سرامیک نیز گفته می‌شود، کاملاً با دست از طریق خاک رس ساخته شده و در معرض آفتاب قرار گرفته است. این ساختمان غیرمعمول که در دهکده کوهستانی سلطنتی کلمبیا واقع شده است، توسط مردم محلی به نام 'Casa de Flintstone' یا خانه فلین استون نیز شناخته می‌شود.

به نظر می‌رسد مانند یک تپه بزرگ از خاک رس است که آزادانه به شکل یک کلبه درآمده است. این سازه عجیب و غریب توسط زمین‌های کشاورزی سرسبز احاطه شده و در برابر منظره‌ای تماشایی از کوه قرار گرفته است.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار