gardeshban.ir

درفک بی‌شک از زیباترین کوهستان‌های ایران و از زیست‌گاه‌های گیاهی و حیوانی مهم کشور است.
کد خبر: ۳۸۶۷۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
قله درفک بام استان گیلان و آتشفشان خاموشی است که بین دو شهرستان رودبار و سیاهکل بر بالای منطقه دیلمان، عمارلو و خرگام قرار دارد.

می‌گویند زلزله سال 1369 بخش‌هایی از این قله را در هم فرو ریخت و بعد از آن هر سال بر شدت فرسایش قله افزوده شده است؛ قله ای که اهالی معتقدند اسرار سالیان سال اقوام گیل و دیلمی‌را در خود نهفته دارد، رازهایی که هنوز در دل غارها و جنگل‌های انبوه سر به مهر باقی مانده اند.

ارتفاع قله درفک 2700 متر است و از سمت جنوب به کوه‌های منجیل متصل و از مشرق و جنوب شرقی تا کوه‌های پیشکوه و رشته کوه‌های عظیم تخت سلیمان ادامه دارد و تا دره سه هزار تنکابن ادامه می‌یابد.

درفک بی شک از زیباترین کوهستان‌های ایران و از زیست‌گاه‌های گیاهی و حیوانی مهم کشور است. این کوه در شهرستان رودبار قرار دارد.
 
۲۰ کلبه‌ی سنگی پایین تر از قله قرار دارند که در فصل‌های بهار و تابستان مورد استفاده‌ی اهالی محلی و دام‌ها قرار می‌گیرد. دشت‌های سر سبز و کوهپایه‌های جنگلی پوشیده از انبوه درختان چشم هر بیننده ای را نوازش می‌دهد.
 
یک غار یخی به طول ۱۰۰ متر هم در این منطقه وجود دارد که آب شرب هم تامین می‌کند. این غار روی قله قرار دارد و عشایر در داخل كاسه قله با سنگ خانه ساخته اند و از داخل این غار كه بر اثر جمع شدن برف در زمستان تبدیل به یخچال می‌شود یخ بیرون می‌آورند و برای سیراب كردن احشام خود از آن استفاده می‌کنند.

البته اهالی می‌گویند این غار در تمام سال برف را در خود نگه می‌دارد و به همین دلیل منبع تأمین آب چوپانان منطقه است. دهانه این غار بسیار تنگ است و وارد شدن به آن بدون تجهیزات یخ نوردی شدنی نیست، بنابراین سعی نکنید وارد آن شوید.

درفک؛ زیباترین کوهستان ایران +عکس

درفک؛ زیباترین کوهستان ایران +عکس

درفک؛ زیباترین کوهستان ایران +عکس

درفک؛ زیباترین کوهستان ایران +عکس

درفک؛ زیباترین کوهستان ایران +عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار