gardeshban.ir

چهل و دو شهرستان از جمله تهران، اصفهان و شیراز از امروز در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته‌اند و ۵۴ شهرستان نیز نارنجی شده‌اند. با این وجود موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی و گردشگری همچنان بدون محدودیت باز هستند.
کد خبر: ۳۸۶۸۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدرضا کارگر ـ مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی ـ گفت که امروز (۱۶ فروردین‌ماه) قرار است جلسه‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شود که موزه‌ها یکی از موضوعات مورد بررسی خواهد بود و منتظر نتیجه آن جلسه و تصمیم ستاد ملی کرونا هستند.

درحال حاضر موزه‌های سراسر کشور به رغم آمار پایین بازدیدکننده و با وجود وضعیت نارنجی و قرمز در ۲۲۷ شهرستان، باز هستند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفته دوم تعطیلات نوروز با وجود افزایش شمار شهرهای نارنجی که همچنان اصرار به باز ماندن موزه‌ها داشت، از ستاد ملی کرونا استعلام گرفت که موزه‌ها به عنوان زیرمجموعه گردشگری در رسته گروه دوم شغلی قرار گیرند تا در شهرهای نارنجی و قرمز به فعالیت خود ادامه دهند. این درحالی است که طبق دسته‌بندی مشاغل در ستاد ملی کرونا، موزه‌ها در گروه سوم شغلی قرار گرفته‌اند که با اعلام وضعیت پرخطر کرونا در شهرها باید تعطیل شوند.

ایرج حریرچی،  معاون کل وزارت بهداشت هشتم فروردین‌ماه تاکید کرده بود که مشاغل گروه سوم و چهارم مانند تجاری، بازرگانی و ... ـ که قبلا اعلام شده است کدام گروه‌ها هستند - باید به مدت دو هفته تعطیل شوند.

برخی از مدیران موزه‌ها معتقدند، اجرای طرح نوبت‌بندی، تعیین وقت قبلی و ظرفیت محدود برای بازدید و فروش اینترنتی بلیت از ازدحام جمعیت در این اماکن جلوگیری کرده، این درحالی است که بنا بر اظهارات برخی راهنمایان موزه، بازدیدکنندگان چندان متعهد به رعایت پروتکل‌ها نبوده‌اند و مدام باید تذکر داده شود. علاوه بر این، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی موزه‌ها فقط به ماسک زدن محدود شده است و ضوابط دیگر از جمله تعیین فاصله و نوبت بازدید، درست اجرا نمی‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار