gardeshban.ir

یک خانه‌ مینیاتوری محل بازی دوران کودکی ملکه الیزابت و چند نسل از فرزندان خانواده سلطنتی بوده است و اکنون در پارک بزرگ ویندسور نگهداری می‌شود.
کد خبر: ۳۸۷۱۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
در باغ «منزل سلطنتی» در «پارک بزرگ ویندسور» در شهرستان «بارکشر» (Berkshire) انگلستان و به دور از دید عموم، کلبه‌ای کوچک با سقف گاه‌گلی و دیوارهای سفید وجود دارد. طی هشت دهه‌ گذشته، این کلبه که به نام «خانه‌ کوچک» (the Little House) شناخته می‌شود، محلی برای بازی کردن «شاهدخت الیزابت» و چند نسل از فرزندان خانواده سلطنتی بوده است.

آشنایی با خانه‌ مینیاتوری انگلستان/محل بازی دوران کودکی ملکه الیزابت+عکس

«خانه‌ کوچک» در حال انتقال از کاردیف به لندن در اوایل دهه ۱۹۳۰ 

این خانه‌ بازی در ماه مارس سال ۱۹۳۲ از طرف مردم ولز به مناسبت تولد شش سالگی «شاهدخت الیزابت»، به او و خواهرش «شاهدخت مارگارت» اهدا شد. در آن زمان پدر و مادر «الیزابت»، دوک و دوشس «یورک» (York) بودند که هرگز در خط رسیدن به تخت پادشاهی قرار نداشتند؛ اما وقتی برادر بزرگ‌تر «شاهزاده آلبرت» تخت پادشاهی را رد کرد، «آلبرت» با بی‌میلی اجازه داد که او را به‌عنوان شاه انگلستان، تاج‌گذاری کنند که این مهری بر سرنوشت «الیزابت» کوچک بود.

این خانه‌ مینیاتوری توسط معماری به نام «ادموند ویلمات» (Edmund Willmott) طراحی شده بود که دارای یک آشپزخانه، یک اتاق نشیمن، یک اتاق خواب و یک حمام با تمام امکانات رفاهی آن زمان مانند آب شیر سرد و گرم، برق و حتی یک حوله خشک‌کن برقی بود؛ اما همه چیز دو سوم سایز خانه بود. 

در اتاق نشیمن مبل، یک کمد از جنس چوب بلوط، یک رادیوی کوچک، یک ست چینی مینیاتوری به رنگ آبی و طلایی، یک قفسه کتاب پر از کتاب‌های «بیترکس پاتر» (Beatrix Potter)، پرده‌های کوچک و فرش‌های آبی رنگ وجود داشت که همگی به سفارش و در مقیاس ساخته شده بودند. درون آشپزخانه یک چراغ خوراک‌پزی، یک یخچال کوچک و قابلمه‌ها و تابه‌‎های کوچک وجود داشت. حتی تلفن مینیاتوری هم کار می‌کرد. این خانه، باغچه‎ جلویی مخصوص خود با بوته‌های مقیاس کوچک و مرزبندی گل را نیز داشت.

«شاهزاده الیزابت» و خواهرش ساعت‌ها را صرف نظافت و مرتب کردن «خانه‌ کوچک» خود کردند. به‌خصوص «الیزابت» که گزارش شده شهرتی برای تمیز بودن استثنایی پیدا کرد. بعد از آن بچه‌های او و سپس نوه‌هایش نیز از بازی در «خانه‎ کوچک» لذت بردند. در سال ۲۰۰۴، زمانی که «شاهزاده اندرو» و خانواده‌اش به «منزل سلطنتی» نقل مکان کردند، «خانه‌ کوچک» زیر نظر دختر او یعنی «شاهدخت بئاتریس» مورد بازسازی قرار گرفت.

آشنایی با خانه‌ مینیاتوری انگلستان/محل بازی دوران کودکی ملکه الیزابت+عکس

آشنایی با خانه‌ مینیاتوری انگلستان/محل بازی دوران کودکی ملکه الیزابت+عکس

آشنایی با خانه‌ مینیاتوری انگلستان/محل بازی دوران کودکی ملکه الیزابت+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار