gardeshban.ir

ساخالین جزیره‌ای اسرارآمیز و مملو از ناشناخته‌ها در شرق کشور روسیه و شمال اقیانوس آرام است. با تور مجازی از شگفتی‌های ساخالین بازدید کنید.
کد خبر: ۳۸۷۶۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساخالین، جزیره‌ای پهناور در شرق کشور روسیه و شمال اقیانوس آرام است. شهر ساخالین که توسط کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده احاطه شده، بر نوار زلزله‌خیز قرار گرفته است و به همین دلیل، هیچ آسمان‌خراش یا ساختمان بلندی ندارد. 

برخلاف انتظار، امروزه سفر به ساخالین به‌واسطه فرودگاه یوژنو ساخالینسک به‌سهولت امکان‌پذیر است. این فرودگاه، مبدا مناسبی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در این جزیره است. با ما همراه شوید تا با تور مجازی به بازدید از بهترین جاذبه‌های گردشگری ساخالین بپردازیم.

تمامی ساختمان‌های ساخالین، چه مدرن و چه تاریخی، از جذابیت بصری ویژه‌ای برخوردارند؛ تا جایی که این شهر به میراث تاریخی و فرهنگی خود می‌بالد. یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی روسیه در جزیره ساخالین، موزه منطقه‌ای این شهر است. این ساختمان ژاپنی در سال ۱۹۳۷ ساخته شد و سبک معماری آن نه‌تنها در ساخالین، بلکه در تمام روسیه با نام تایکان یوشیکی مشهور است.

می‌توان گفت که محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ساخالین، در مناطق بکر و دورافتاده جای گرفته‌اند؛ مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار به‌نظر می‌رسد و برای بازدید از این مکان‌ها، علاوه بر خودروی اجاره‌ای، به چادر، مشعل، لباس بارانی، قایق و بسیاری دیگر از لوازم طبیعت‌گردی نیاز است. البته حمل یا خرید این وسایل برای سفر به ساخالین ضروری نیست؛ چراکه استفاده از خدمات محلی گردشگری در ساخالین به گردشگران این امکان را می‌دهد که تا به‌کمک کارشناسان مجرب و کارآزموده، به بکرترین و ناشناخته‌ترین مناطق این جزیره سفر کنند.

تنها موضوع غیرقابل‌پیش‌بینی در سفر به ساخالین، تغییرات ناگهانی آب‌وهوا است. به‌گونه‌ای که بازدید و عکاسی از فانوس دریایی آنیوا (Aniva) واقع در جنوب شرقی ساخالین، خوش‌شانسی ویژه‌ای را طلب می‌کند. این فانوس دریایی که با مهندسی منحصربه‌فرد خود، هماهنگی شگفت‌انگیزی با طبیعت پیرامون خود دارد و معمولا لابه‌لای ابرها محصور است.

خلیج و دماغه «اوستافیا» (Evstafia Cape) در فاصله ۳۰ کیلومتری از فانوس دریایی قرار گرفته است و مسیر رسیدن به آن، یک ماجراجویی تمام‌عیار را برای طبیعت‌گردان به ارمغان می‌آورد. این منطقه دارای آب‌وهوایی نیمه گرمسیری با درختان جنگلی مخروطی و پهن‌برگ است و بوته‌های غول‌پیکری نیز در این جنگل‌ها وجود دارد. دماغه اوستافیا با ارتفاع ۵۰ متری خود، چشم‌اندازی پانورامایی و خیره‌کننده از مناظر اطراف به‌ دست می‌دهد و در پایین‌دست آن، صخره‌های پدیدآمده با امواج دریا خودنمایی می‌کند.

دیگر شگفتی ساخالین در همین حوالی، دریاچه‌های آبی یا فیروزه‌ای نام دارند که تاریخچه‌ای منحصربه‌فرد را یدک می‌کشند. در اوایل قرن بیستم، دهکده نوویکوو در نزدیکی این دریاچه‌ها یکی از مهم‌ترین معادن زغال‌سنگ روسیه به‌شمار می‌رفت. تا اینکه در دهه ۱۹۶۰ میلادی شواهدی از کشف سنگ‌های معدنی ژرمانیوم در این ناخیه کشف شد و رونق ویژه‌ای به ساخالین بخشید. ژرمانیوم فلزی نیمه‌هادی است که در تولید ترانزیستور کاربرد دارد. 

با این‌ حال، ذخایر عنصر ژرمانیوم در سال ۲۰۰۵ در این منطقه به‌پایان رسید و معادن مربوط به آن، با آب‌های زیرزمینی و باران پر شد. واکنش آب با مواد شیمیایی باقی‌مانده از فعالیت‌های معدنی در این ناحیه، دریاچه‌هایی با رنگ آبی روشن و فیروزه‌ای پدید آورده است.

ساخالین؛ جزیره‌ای اسرارآمیز و مملو از ناشناخته‌ها در روسیه/عکس

ساخالین؛ جزیره‌ای اسرارآمیز و مملو از ناشناخته‌ها در روسیه/عکس

ساخالین؛ جزیره‌ای اسرارآمیز و مملو از ناشناخته‌ها در روسیه/عکس

ساخالین؛ جزیره‌ای اسرارآمیز و مملو از ناشناخته‌ها در روسیه/عکس

ساخالین؛ جزیره‌ای اسرارآمیز و مملو از ناشناخته‌ها در روسیه/عکس

ساخالین؛ جزیره‌ای اسرارآمیز و مملو از ناشناخته‌ها در روسیه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار