gardeshban.ir

دبیر شورای سلامت کیش از اعمال محدودیت دو هفته‌ای با هدف جلوگیری از تغییر شاخص رنگ‌بندی کیش از نارنجی به قرمز خبر داد.
کد خبر: ۳۸۷۷۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
سعید پورعلی، دبیر شورای سلامت کیش، ضمن اشاره به روند رو به افزایش آمار مبتلایان و با هدف پیش‌گیری از تغییر شاخص رنگ‌بندی جزیره کیش از نارنجی به قرمز، از تصمیم شورای سلامت برای اعمال دو هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی در این جزیره خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی مردم برای رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی دارند؛ بر همین اساس، صداوسیما و رسانه‌های کیش باید در خصوص تولید گزارش‌های خبری و تصویری با موضوع حساسیت رعایت مقررات بهداشتی در مناطق نارنجی اهتمام بورزند.

پورعلی با اشاره به وابستگی بخشی از کنترل شیوع ویروس کرونا به رفتار مردم، بخش دیگر را در گروی پیگیری، تمهیدات و مداخلات مراکز بهداشتی دانست و عنوان کرد:

ایجاد محدودیت‌ها باید متناسب با رنگ‌بندی مناطق با نگاه وضعیت مجور لحاظ شود تا با همین رویکرد استمرار فعالیت بخش‌ها‌ی اقتصادی را حفظ کنیم.

از سوی دیگر محمدرضا رضانیا، سخنگوی شورای سلامت کیش، با اشاره به روند افزایش ابتلا در جزیره، تشخیص ۳,۵۷۷ مبتلا از ابتدای پاندمی تا ‌امروز در جزیره کیش خبر داد. وی در این رابطه اظهار کرد:

از روز شنبه این تعداد سیر صعودی داشته و حدود ۲۰ درصد به تعداد تست ها افزوده شده است که نسبت به اسفند ۹۹ حدود پنج برابر افزایش را نشان می‌دهد.

رضانیا با بیان اینکه ۷۰ درصد مبتلایان جزیره کیش از میان مسافران بوده‌اند، روند ابتلا و بستری بیماران را به‌شدت افزایشی توصیف کرد و گفت:

در روز گذشته پنج مورد بیمار مثبت در بیمارستان بستری شدند که درمجموع تعداد بیماران بستری در بیمارستان به ۱۰ نفر رسیده است و پنج بیمار نیز در نقاهتگاه کیش بستری هستند. در صورت عدم توجه به موقع وضعیت جزیره کیش قرمز و حتی منجر به تعطیلی گسترده در سطح جزیره شود.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به اولویت اعمال محدودیت‌های دو هفته آینده، این محدودیت‌ها را موجب حفظ شرایط اقتصادی کیش در ماه‌های آینده از گزند خسارات و ضرر و زیان دانست‌.

گفتنی است که با توجه به محدودیت‌های مصوب در شورای سلامت جزیره کیش، فعالیت جنگ‌ها، کنسرت‌ها، کشتی‌های تفریحی و دلفیناریوم به‌مدت دو هفته به‌طور کامل متوقف خواهد شد. همچنین کاهش ظرفیت پذیرش رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های دارای موزیک زنده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در دستور کار قرار دارد.

فعالیت پلاژ بانوان و آقایان، کلوپ‌های تفریحات دریایی و پارک آبی که مراکز تجمع محسوب می‌شوند نیز به‌مدت ۱۴ روز به حالت تعلیق درآمد. باشگاه‌های ورزشی نیز برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا به‌مدت دو هفته تعطیل شد.

توقف تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، سمینارها و همایش‌ها، همچنین تعطیلی مدارس، حوزه‌های آموزشی و امتحانی، دانشگاه‌ها، کلاس‌های موسیقی و هنر، آموزشگاه‌های خصوصی از دیگر مصوبات این جلسه از شورای سلامت بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار