gardeshban.ir

در این گزارش اماکن رازآلود جهان را بهتر می‌شناسید.
کد خبر: ۳۸۸۰۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
سال ۲۰۲۱ است و دنیا تحول‌های زیادی پیدا کرده است، اما زیبایی‌های راز آلود‌ترین نقاط جهان همچنان باقی مانده است. این اماکن ریشه‌هایی در تاریخ و افسانه‌ها دارند و گاهی تصاویری خیره کننده از آن‌ها گرفته می‌شود. بعضی از این مکان‌ها که دسترسی به آن‌ها راحت بوده است به نقاط توریستی و گردشگری تبدیل شده اند و آن‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر بوده از دید ما پنهان مانده اند و عکس‌هایی توسط کاوشگران شجاع منتشر شده است.

در این لیست، تعدادی از راز آلودترین مکان‌ها در سراسر جهان را می‌بینید که برخی از آن‌ها به اندازه‌ای خیره کننده هستند که باور کردن واقعی بودن آن‌ها سخت است.

پل شیطان (Rakotzbrücke)

اماکن رازآلود و پرطرفدار جهان برای گردشگران+ عکس

پل Rakotzbrücke که به شکل نیم دایره است و به دست انسان ساخته شده در ایالت زاکسن آلمان قرار دارد و به دلیل داستان‌های افسانه‌ای که در مورد آن گفته می‌شود، به نام پل شیطان معروف است. زمانی که تصویر این پل بر روی دریاچه ای که زیر آن قرار دارد، منعکس می‌شود یک دایره کامل شکل می‌گیرد و همین باعث شده در سال‌های اخیر گردشگران زیاد به آن جذب شوند. طبق افسانه‌ها گفته می‌شود پل‌های شیطان مثل پل Rakotzbrückef به کمک شیطان ساخته شده اند و در ازای آن روح اولین کسی را می‌خواهد که از آن عبور می‌کند. عده‌ای معتقدند وقتی تصویر پل روی دریاچه منعکس می‌شود و ماه به طور کامل روی آن می‌تابد، دریچه‌ای رو به دنیای دیگر باز می‌شود.

کوه رورایما

اماکن رازآلود و پرطرفدار جهان برای گردشگران+ عکس

کوه رورایما که به نام جزیره شناور ونزوئلا شناخته می‌شود، کوهی است که سطحی صاف دارد و در منطقه مرزی برزیل، ونزوئلا، گویان قرار دارد. مدت‌ها پیش از آنکه کسی فکر بالا رفتن از این کوه به ذهنش برسد، پمون‌ها (بومی‌های بزریل و ونزوئلا) که نزدیک این مکان بودند آن را یکی از دیدنی‌ترین نقاط تاریخ توصیف کرده اند. طبق افسانه ها، درختی بزرگ که میوه‌های زمین را تامین کرده است به وسیله بومی‌های باستان قطع می‌شود. افتادن این درخت باعث ایجاد سیل و نابودی همه چیزمی شود. این افسانه توضیح می‌دهد که این جزیره در واقع بدنه آن درخت است. تعدادی نیز گزارش داده اند که نور‌های عجیبی در بالای این کوه دیده شده است.

کوه تیانمن

اماکن رازآلود و پرطرفدار جهان برای گردشگران+ عکس

کوه تیانمن در چین است و تصور می‌شود که یک کوه مقدس است. شهرت مقدس بودن این مکان با پله‌هایی که گفته می‌شود به سمت بهشت می‌رود شدت گرفته. این پله‌ها ۹۹۹ عدد هستند که به غار تیانمن، بلندترین قوسی که به صورت طبیعی ایجاد شده، ختم می‌شود. طبق افسانه‌های چینی غار تیانمن جایی است که خدای آن‌ها با دنیای فانی دیدار می‌کند. این مکان سالانه بازدید کنندگان زیادی را جذب می‌کند. باور بر این است که فرسایس آب و خاک باعث ایجاد این غار شده است.

دریاچه شیطان

اماکن رازآلود و پرطرفدار جهان برای گردشگران+ عکس

دریاچه شیطان که در ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارد، به همان اندازه که خیره کننده و جذاب است به همان اندازه نیز مرگبار است. افسانه‌ای در مورد این دریاچه وجود دارد که می‌گوید زن جوانی به نام اولانا از یک قبیله تعهدش را برای ازدواج با رئیس یک قبیله می‌شکند و با یک سرباز از قبیله دیگر دست به فرار می‌زند. فرار این دو نافرجام می‌ماند و دستگیر می‌شوند. این زن خودش را به دریاچه شیطان می‌اندازد و تا امروز نیز باور بر این است که این دریاچه به وسیله روح این زن تسخیر شده است و افرادی را به کام مرگ می‌کشاند. از سال ۱۹۵۹، ۱۹ مرگ در این دریاچه به ثبت رسیده که ۱۷ مورد از آن‌ها مردانی بوده اند که غرق شده اند.

دایره سنگ‌ها

اماکن رازآلود و پرطرفدار جهان برای گردشگران+ عکس

در نزدیکی کزیک در کامبریا واقع در شمال غربی انگلیس، دایره‌ای متشکل از ۳۸ سنگ مربوط به دوران نوسنگی قرار دارند. گفته می‌شود این دایره به عنوان بخضی از سنت‌های خرسنگی در اواخر دوران نوسنی و اوایل عصر برنزی بوده است تا کنون کاوش‌های زیادی در این منطقه صورت نگرفته و مشخص نیست چه چیزی زیر سطوح و یا بین سنگ‌ها مدفون است. مثل دیگر حلقه‌های سنگی کشف شده در انگلیس، هدف از ساخت این مکان مشخص نیست. دانشمندان متقاعد نشده اند که این مکان یک آرامگاه برای مردگان است.

شهر آسمان خراش‌ها

اماکن رازآلود و پرطرفدار جهان برای گردشگران+ عکس

با این وجود که ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان است، ۳۰۰ هزار سال طول کشید که به وسیله انسان‌ها کشف شود. همانطور که در فیلم انیمیشنی، «ماداگاسکار» شاهد بودیم، این جزیره خانه گونه‌های زیاد جانوری و نیمی از آفتاب پرست‌های جهان است. در این جزیره است که می‌توانید شهر آسمان خراش‌ها یا بزرگترین جنگل سنگی جهان را پیدا کنید. در میان ان کوه‌ها چندین راه و پل برای عبور توریست‌ها وجود دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد از این نزدیک این جاذبه طبیعی را ببینند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار