gardeshban.ir

خانه موزه کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی جنوا در کشور ایتالیا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۱۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از حیرت‌انگیزترین اتفاقات در زندگی هرکسی می‌تواند بازدید از خانه کاشف آمریکا، یعنی کريستف کلمب باشد؛ مخصوصاً خانه‌ای که کودکی خود را در آن سپری کرده و بزرگ شده باشد. این خانه موزه که اکنون در جنوای ایتالیا قرار دارد، بازسازی شده است‌؛ با این وجود، به‌طرز شگفت انگیزی قدیمی به‌نظر می‌رسد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با محل سکونت کاشف قاره آمریکا آشنا شوید.

کريستف کلمب در سال ١۴۵١ میلادی در شهر جنوآی ایتالیا چشم به جهان گشود. پدر او تاجر و بافنده پشم بود و در عین حال، مالکیت مکانی را نیز بر عهده داشت که کريستف جوان در آنجا به‌عنوان کمک پدر کار می‌کرد. اطلاعات بسیار کمی از دوران کودکی کريستف کلمب در اختیار است؛ اما اسناد تاریخی حاکی از آن است که در فاصله سال‌های ١۴۵۵ تا ١۴٧٠ میلادی، کريستف در این خانه زندگی می‌کرده است؛ هرچند که خانواده او مدتی بعد به ساونا، شهری در غرب جنوا نقل مکان کردند.

خانه اصلی به احتمال زیاد دو تا سه طبقه بوده و مغازه در طبقه همکف آن قرار داشته است؛ همچنین، در ورودی آن در سمت چپ مغازه دیگری قرار داشته است. به نظر می‌رسد که این خانه در بمباران جنوا توسط پادشاه لویی چهاردهم فرانسوی نابود شده؛ اما بنای حال حاضر، در اوایل قرن ١٨ میلادی بر اساس خرابه‌های اصلی ساخته شده است.

جالب اینجا است که دو طبقه بیشتر از طرح اصلی به این بنا اضافه شده که به وسيله ستون‌های ساختمان‌های کناری روی این بنا قرار گرفته‌ بودند. تقریباً در سال‌های ١٩٠٠ میلادی ساختمان‌های مجاور منزل کريستف کلمب تخریب شدند و طبقات فوقانی این بنا نیز تخریب شد؛ سپس به بنای دو طبقه‌ای حال حاضر تقلیل پیدا کرد.

در سال ١٨٨۶ میلادی این خانه توسط شهرداری جنوآ خریداری و جهت تبديل به یکی از مشهورترین جاهای دیدنی ایتالیا بازسازی شد. در حال حاضر، بر سر در خانه کلمب کتيبه‌ای با این مضمون نوشته شده است:

هیچ خانه‌ای به‌اندازه این خانه ارزش توجه ندارد؛ خانه‌ای که کريستف کلمب در آن رشد و اولین سال‌های جوانی را زیر نظر پدر خود سپری کرده است.

منزل کريستف کلمب که در خارج از مرزهای جنوآی قرن ١۴ قرار داشته است، هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این موزه به انسانی تعلق دارد که با هزینه بسیار، کمک بزرگی به ایجاد ارتباط میان دنیای مدرن و قدیم کرد.

خانه موزه کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا در ایتالیا / عکس

خانه موزه کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا در ایتالیا / عکس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار