gardeshban.ir

کویر یکی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری است که بسیاری از مردم در فصل‌های مختلف سال برای کویرنوردی و لذت بردن از زیبایی‌های شب کویر و ستاره باران به این مناطق سفر می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۸۳۴
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 20
گردشبان (gardeshban.ir) :

بیابان‌ها یک سوم سطح زمین را اشغال می‌کنند. اگر کسی در کویر خوب بگردد قطعا می‌تواند چیز‌هایی را پیدا کند که حتی به ذهنش هم خطور نمی‌کرده، کویر‌ها پر از شگفتی هستند: کشتی‌های عظیم، گنجینه‌ها و حتی کل شهرها. با این حال برخی از یافته‌های مردم از کویر آنقدر عجیب و حیرت انگیز هستند که به نظر می‌رسد اصلاً هیچ توضیحی ندارند.

صحرای تگزاس ، فروشگاه پرادا

یک فروشگاه پرادا در وسط صحرای تگزاس وجود دارد که هدف آن بررسی چگونگی فاصله فروشگاه از تمدن است. قفسه‌های آن پر از کیف‌های گران قیمت، جواهرات و کفش‌های زیبا است. این فروشگاه یک روز پس از باز شدن مورد سرقت قرار گرفت، بنابراین اکنون به قفل‌های تقویت شده و پنجره‌های نشکن مجهز شده و کالا‌ها دوباره به قفسه ها برگشته اند.

صحرای آریزونا، فِلِش غول پیکر

در صحرای آریزونا می‌توان فِلِش‌های سنگی بیست متری را دید. برای سال‌های متمادی، ساکنان محلی سعی در کشف اصالت خود داشته و جسورانه‌ترین نظریه‌ها را ایجاد کرده اند. در واقع، این علائم در سال ۱۹۱۱ ساخته شده است. قبل از نقشه‌های GPS و Google، آن‌ها به هواپیما‌های پستی کمک می‌کردند تا بسته‌ها را به ساحل غربی هدایت کنند.

صحرای موهاوی، کیوسک تلفن

در صحرای موهاوی، یک کیوسک تلفن در سال ۱۹۶۰ نصب شد که ۱۳ کیلومتر با نزدیک‌ترین جاده فاصله دارد و برای کارگران معدن و کسانی که گم شده اند، در آنجا نصب شده، این کیوسک محبوبیت خاصی در بین گردشگران پیدا کرده است. شخصی به نام ریک کار ۳۲ روز را در این غرفه گذراند و به ۵۰۰ تماس تلفنی پاسخ داد، از جمله یک تماس از پنتاگون. در سال ۲۰۰۰، به دلیل انباشت زباله و عدم رسیدگی این کیوسک تخریب شد.

مصر شرقی، نفس کویر

این طراحی عجیب در شرق مصر که در سال ۱۹۹۷ توسط هنرمندان یونانی ایجاد شده، به یک بشقاب پرنده شبیه است. این مکان دور از تمدن واقع شده و مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع فضا را اشغال کرده است. البته اعتقاد بر این است که طراحی نفس کویر مجسم کننده مسیرهای بی نهایت شنی است.

صحرای نیومکزیکو، هارد زخیره سازی بازی

در سال ۱۹۸۰، شرکت معروف Atari بازی‌های زیادی را تولید کرد که انبار‌های این شرکت با کنسول‌ها و بازی‌هایی که خریداری نداشتند پر شدند. اعضای این شرکت  تصمیم گرفتند این گنجینه ها را در جایی از صحرا دفن کنند. گنجینه‌ای موجود از هزاران بازی ویدئویی، کنسول و نسخه‌های کلکسیونی کاملاً حفظ شده فقط تا سال ۲۰۱۴ یافت شد که همه آن‌ها با قیمت خوبی در eBay فروخته شد.

کویر آتاکاما، دست کویر

در صحرای آتاکاما در شمال شیلی یک دست غول پیکر ۱۱ متری از زیر زمین بیرون زده است. این بنا در سال ۱۹۹۲ به عنوان نمادی از آسیب پذیری و درماندگی مردی که در ماسه‌ها غرق شده بود، ساخته شد.

صحرای موهاوی، استخر مخفی

یکی از هنرمندان توانمند اتریشی یک استخر شنای عجیب در صحرای موهاوی ساخت. هرکسی می‌تواند در میان آب‌های سرد در میان صحرای گرم شنا کند، اما یافتن این استخر کار آسانی نیست: هیچ نشانه و علامتی در این نزدیکی وجود ندارد و Google maps نیز مکان آن را نشان نمی‌دهد.

شن‌های مصری، شیشه لیبی

شیشه لیبی کمیاب‌ترین ماده معدنی روی زمین است و تنها در شن‌های مصر یافت می‌شود. آویز پیدا شده در مقبره توتانخامون از آن شیشه ساخته شده است. دانشمندان هنوز داستان شکل گیری آن را فاش نکرده اند، اما یکی از نسخه‌ها می‌گوید ۲۸ میلیون سال پیش یک شهاب سنگ عظیم به این بیابان سقوط و گرمای بیش از حد آن شن و ماسه را ذوب کره، و باد مخلوط مایع را در سراسر کویر پراکنده کرد. در نتیجه این شیشه به وجود آمد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار