gardeshban.ir

ماداگاسکار یکی از جزایر قدیمی کره زمین است که انسان‌ها ۳۰۰ هزار سال پیش آن را کشف کردند و حالا عجایب و حقایق کمتر شنیده شده‌ای از آن منتشر شده است.
کد خبر: ۳۸۸۶۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
ماداگاسکار یکی از جزایر قدیمی کره زمین است که انسان‌ها ۳۰۰ هزار سال پیش آن را کشف کردند و حالا عجایب و حقایق کمتر شنیده شده‌ای از آن منتشر شده است که ذهن هر خواننده‌ای را به خود جذب می‌کند. در این خبر می‌توانید این عجایب را بخوانید:

1.ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ دنیا است

ماداگاسکار با 226 هزار و 917 مایل مربع مساحت به چهارمین جزیره بزرگ دنیا تبدیل شده و از اسپانیا، تایلند، سوئد و آلمان هم بزرگ‌تر است.

2.جزیره‌ای پرجمعیت‌تر از استرالیا

این جزیره با 26.2 میلیون نفر جمعیت به یکی از پرجمعیت‌ترین کشورها تبدیل شده که حتی از استرالیا، سریلانکا، هلند، رومانی و یونان نیز پرجمعیت‌تر است.

3.راناوالونا ملکه دیوانه ماداگاسکار

او تلاش های اروپا را برای به دست آوردن قدرت در ماداگاسکار در طول 33 سال حکومت خود خنثی کرد، اما همچنین انرژی خود را معطوف به ریشه‌کن کردن وحشیانه مسیحیان، پادشاهی‌های همسایه و رقبای سیاسی کرد. پاکسازی‌ها و استفاده از کار بردها برای ساخت یک کاخ وسیع و کارهای عمومی بسیار گسترده بود، به طوری که جمعیت جزیره از پنج میلیون نفر به 2.5 میلیون نفر بین سالهای 1833 و 1839 کاهش یافت.

4.آن جا برای کسانی است که عاشق حیات وحش هستند بهشت است

به دلیل اینکه مدت‌ها این جزیره توسط انسان مورد مزاحمت قرار نگرفته، بسیاری از گونه‌های آفتاب پرست و لمور در این جزیره زندگی می‌کنند و همچنین بر خلاف چیزی که در فیلم ماداگاسکار به تصویر کشیده شده، هیچ زرافه و ببری در این جزیره یافت نمی‌شود.

5.گونه‌های عجیب جانوری در ماداگاسکار

شپشک گردن زرافه‌ای و موش قول پیکر مالاگازی که می‌تواند سه پا به هوا بپرد از عجیب‌ترین گونه‌های جانوری دنیا هستند که در ماداگاسکار زندگی می‌کنند.

6.چند میراث جهانی در این جزیره وجود دارد

تپه سلطنتی آمبوهیمانگا، محل دفن 500 ساله، جنگل‌های بارانی آتسینانانا که محل زندگی بسیاری از گونه‌های نادر پستانداران و لمور است و هزارتوی سنگ آهک که قطعه قابل توجه‌ای از نیمه غربی جزیره را پوشش می‌دهد، از جمله میراث جهانی است که در ماداگاسکار واقع شده است.

7.حکم اعدام در ماداگاسکار لغو شده است

بورکینا فاسا، گینه، بنین، ماداگاسکار، کنگو، گابن و توگو کشورهایی بودند که از سال 2009 به بعد حکم اعدام را لغو کردند.


8. به عنوان یکی از غمگین‌ترین مکان‌های دنیا شناخته می‌شود

از بین 156 کشور، فنلاند به عنوان شادترین مکان کره زمین و پس از آن نروژ، دانمارک و ایسلند شناخته شده است. ماداگاسکار نیز چهاردهمین کشور غمگین است؛ به عنوان یکی از فقیرترین مکان‌های جهان، با تولید ناخالص داخلی سرانه 1554 دلار و میانگین امید به زندگی فقط 65.5 است.

9. جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار

یک اقامتگاه لوکس در Nosy Ankao، پنج جزیره در شمال شرقی ماداگاسکار، میاوانا برای سافاری‌های آبی برای دیدن نهنگ‌ها، دلفین‌ها و لاک‌پشت‌ها و غواصی و ماهی‌گیری است و همچنین یک آبگرم عالی نیز برای گردشگران در این منطقه وجود دارد.

10. ماداگاسکار بدون راه آهن

علی‌رغم وسعت فراوان جزیره ماداگاسکار، این کشور فقط 854 کیلومتر راه آهن دارد و رفت و آمدها در این کشور به وسیله تاکسی انجام می‌شود.

11. ماداگاسکار، جزیره دزدان دریایی

به دلیل امنیت کمی که در زمان حکومت اروپائیان در این منطقه حاکم شد، دزدی‌های دریایی در این کشور بسیار رواج یافته و به بهشتی برای دزدان دریایی تبدیل شده است.

12. مردان و زنان لباس‌ها یکسان می‌پوشند

لامبا لباس سنتی است که ساکنان جزیره چه زن و چه مرد آن را می پوشند. لامبل پارچه‌ای به شکل مستطیل است که به دور بدن پیچیده شده و به مناسبت های مختلف از طرح های مختلف این پارچه استفاده می شود.

13. مبارزه با بند انگشت، ورزش رزمی محبوب در ماداگاسکار

مبارزه با بند انگشت یک ورزش رزمی مشتی است که در سرتاسر جزیره ماداگاسکار از محبوبیت زیادی برخوردار است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار