gardeshban.ir

کشور مالدیو به سرزمین جزیره‌ ها شهرت دارد، جزیره‌ های کوچکی که با فاصله‌ های کمی از یکدیگر قرار گرفته و این کشور را تشکیل داده اند.
کد خبر: ۳۹۱۶۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشور مالدیو به سرزمین جزیره‌ ها شهرت دارد، جزیره‌ های کوچکی که با فاصله‌ های کمی از یکدیگر قرار گرفته و این کشور را تشکیل داده اند. پایتخت کشور مالدیو، جزیره ماله نام دارد که جزو دیدنی های بی نظیر مالدیو محسوب می شود. 

مالدیو در عین حال که سرشار از ساحل های هیجان انگیز جزیره هاست ولی باز هم آرامش خاصی در اقیانوس هند وجود دارد. مجمع الجزایر مالدیو از ۱۱۹۲ جزیره روی اقیانوس هند تشکیل شده است که به شکل یک پرنده در حال پرواز است؛ البته توجه داشته باشید بزرگترین جزیره در مجمع‌ الجزایر مالدیو ۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و در مجموع در مالدیو ۹ جزیره با مساحتی بزرگتر از ۲ کیلومتر مربع وجود دارند و ۲۰۰ عدد از این جزیره ‌ها مسکونی بوده و بقیه فقط جنبه زیبایی داشته و ۸۸ جزیره نیز دارای اقامت گاه‌ های گردشگری هستند.

مناظر حیرت انگیز جزایر گردشگری مالدیو + تصاویر

بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو

تقریباً همه جزیره‌ های کشور مالدیو دارای آب و هوای گرمسیری هستند؛ بهار، تابستان و پاییز نیز در این کشور گرم و خشک است؛ اما زمستان ‌ها رطوبت هوا بسیار بالا بوده و باد و باران و طوفان زیادی جریان دارند، به همین دلیل دریا و قایق ها و کشتی ها دچار مشکل می شوند و رفت و آمد بین جزایر را محدود می کنند، بنابراین توریست ها علاقه زیادی به سفر در این فصل را ندارند و در بین بهار تا پاییز به فکر خرید بلیط هواپیما هستند تا سفر خاطره انگیز در این کشور پر جزیره داشته باشند. 

توریست ها بعد از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه بین‌ المللی هول هوله در نزدیکی ماله توسط اتوبوس‌ های فرودگاه به اسکله‌ مسافربری می روند و به وسیله کشتی یا هواپیمای دریایی به هر جزیره ای از این کشور که بخواهند حرکت می کنند. توجه داشته باشید که قبل از عزیمت خود به فکر تهیه بلیط این وسایل نقلیه باشید و زمان دقیق پروازتان را در نظر بگیرید تا به شب هنگام نیفتد، زیرا شب در این اسکله هیچ قایقی پیدا نخواهید کرد.

مناظر حیرت انگیز جزایر گردشگری مالدیو + تصاویر

نکات لازم در سفر به جزایر مالدیو

در هنگام سفر به کشور مالدیو مراقب خود و فرزندانتان باشید، زیرا برای رفت و آمد به Maldive Islands باید چند باری سوار قایق شوید و در این میان دریازدگی یکی از مشکلاتی است که ممکن است کودکان و حتی بزرگسالان دچار شوند، اما در حالت کلی سفر به جزیره های کشور مالدیو مختص آرامش گرفتن و در نهایت شنا و غواصی است که می توانید روی شن ‌های سفید ساحل و زیر سایه‌ درختان گرمسیری دراز کشیده و استراحت کنید. 

با توجه به محدود بودن خشکی در این کشور، دنیای شگفت انگیزی در زیر سطح آب وجود دارد که بیش از ۲۰۰۰ گونه ماهی در رنگ ها و شکل های گوناگون در این جزایر زندگی می کنند؛ به همین دلیل کشور مالدیو در سال ۲۰۱۱ به عنوان محیط زیست جهانی یونسکو انتخاب گردیده است و به عنوان یکی از غنی ترین صخره های مرجانی در دنیا شهرت دارد.

جزایر کشور مالدیو در حالت کلی به دو نیمه تقسیم می شود؛ جزایر نیمه شمالی و جزایر نیمه جنوبی. در ادامه نیز می خواهیم شما را با تعدادی از جزیره های مشهور این کشور آشنا کنیم:

جزایر نیمه‌ شمالی مالدیو

این جزایر جزو پرطرفدارترین جزیره های کشور مالدیو هستند که هم جمعیت بیشتری دارند و هم امکانات خوبی برای توریست‌ ها ارائه می دهند.

جزیره گافاروفالو

یکی از مشهورترین جزایر شمالی، جزیره‌ گافاروفالو نام دارد، گافاروفالو نزدیک پایتخت قرار گرفته و یکی از بهترین قسمت های اقیانوس هند برای غواصی دقیقا همین جزیره است. همه ساله تورهای غواصی در این جزیره برگزار می‌شوند. اگر به غواصی علاقه دارید، بهتر است این جزیره را از دست ندهید. البته همراه با غواصی می توانید کارهای دیگری نظیر عکاسی زیر آب انجام دهید، یکی از کارهای بسیار جذاب گرفتن یک عکس یادگاری کنار ماهی ‌های زیر دریا است.

مناظر حیرت انگیز جزایر گردشگری مالدیو + تصاویر

جزیره ماله

یکی از بزرگ‌ ترین شهرهای کشور مالدیو که به عنوان مرکز تجاری و پایتخت این کشور نیز شناخته شده است، ماله نام دارد. این شهر با کشور سریلانکا مرز آبی داشته و دارای فرودگاهی مجهز و مدرن است. شهر ماله دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که می‌توان به مسجد جامع، موزه ملی، مقر مولی آگ، مسجد محلی و بازار ماهی اشاره کرد.

جزیره ها دال

جزیره هادال نیز از هفده جزیره تشکیل شده است و از مهم ‌ترین جزیره‌ این قسمت کولهادوفوشی نام دارد و شامل امکانات رفاهی متعددی است.

جزیره را

جزیره را نیز از شانزده جزیره‌ مسکونی تشکیل شده است و امکانات غواصی متعددی برای توریست‌ ها در این جزیره تدارک دیده‌ شده است و باعث جذابیت هر چه بیشتر این جزیره می شود. سمت غرب جزیره را جزو بهترین و بزرگ ترین منطقه‌ ماهیگیری مالدیو محسوب می شود.

جزیره ها الیف

یکی دیگر از جزایر شمالی مالدیو، جزیره‌ باریک و بلند ها الیف نام دارد. مجموعه جزایر ها الیف با شکل ذوزنقه‌ در شمالی‌ ترین نقطه‌ مالدیو قرار گرفته و از شانزده جزیره‌ مسکونی کوچک تر تشکیل شده است. این جزیره مخصوص ماهی‌ گیران است و می توانید بهترین غذاهای دریایی را اینجا تجربه کنید. تنوع غذاهای دریایی در این جزیره به قدری زیاد است که فرصت امتحان کردن همه شان را نخواهید داشت، مانند انواع ماهی، میگو، صدف و خرچنگ که هرکدامشان با روش مختلفی پخته می ‌شوند.

مناظر حیرت انگیز جزایر گردشگری مالدیو + تصاویر

جزایر آری، تودو و رادهو

جزایر دیگر نیمه‌ شمالی کشور مالدیو به نام های آری، تودو و رادهو هستند که در جزیره آری معمولا توریست های بیشتری وجود دارند و هتل های این جزیره همواره پر از گردشگر بوده و یک بازار محلی مشهور در این جزیره به فروش صنایع دستی زیبا فعالیت دارند.


جزایر جنوبی

حال اگر اهل شلوغی نیستید و دلتان مکانی آرام و خلوت می خواهد باید به جزایر جنوبی مالدیو سر بزنید؛ در ساحل های خلوت دراز بکشید و نوشیدنی نارگیل تازه نوش جان کنید. این جزایر دارای چشم اندازی خیره ‌کننده و خاطره ‌ای دلنشین برای گردشگران محسوب می شود.

جزیره واوو

جزیره واوو یکی از بهترین جزیره‌ های جنوبی است که با کم ترین ‌جمعیت دارای اسکله‌ منظمی است و می تواند در میان جزایر جنوبی مالدیو انتخاب خوبی برای مقصد سفر شما باشد؛ البته یکی از گران ‌ترین جزایر مالدیو نیز جزیره واوو محسوب می شود. این جزیره‌ از نظر اقتصادی نیز شهرت خوبی در این منطقه دارد و دارای هتل ‌ها و رستوران‌ های گران‌ قیمت و لوکسی است که می توان گفت در همه جای دنیا تک هستند و با چشم ‌اندازی زیبا در کنار دریا ساخته شده ‌اند.

جزیره ادو

جزیره‌ ادو جزو جزیره های جنوبی مالدیو است که از نظر اقتصادی و به خاطر هتل‌ ها و رستوران‌ های لوکس بعد از ماله شهرت خوبی دارد. سفر به این جزیره به صورت خانوادگی بسیار خوشایند است که خاطرات تکرار نشدنی را تجربه خواهید کرد و بهترین تفریحات آبی را در این جزیره خواهید داشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار