gardeshban.ir

همه گردشگران دنیا به هر مقصدی که سفر کنند، پس از بازدید از چندن جاذبه قطعا به دنبال بازارها و مراکز خرید می گردند.
کد خبر: ۳۹۲۳۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
همه گردشگران دنیا به هر مقصدی که سفر کنند، پس از بازدید از چندن جاذبه قطعا به دنبال بازارها و مراکز خرید می گردند. در این مورد خانم ها معمولا مشتاق تر عمل می کنند، اما امروز آقایان هم به مراکز خرید و بازارها علاقه مند شده اند. 

زیرا بازارها و مراکز خرید هر مقصد جزو جاذبه های آن مکان هستند و علاوه بر خرید سوغاتی، بازدید از معماری، روند خرید و فروش و ... آن ها برای گردشگران جذاب به نظر می آید. اگر قصد خرید بلیط هواپیما کوالالامپور دارید، پیشنهاد می کنیم سری به بازار مرکزی کوالالامپور بزنید. 

بازار مرکزی کوالالامپور در زمان های گذشته بازار میوه و تره بار بوده اما اکنون با سبک خاص و کلاسیکش یکی از بهترین بازارهای فروش آثار هنری و صنایع دستی مردم مالزی است.

به همین دلیل اکثر گردشگرانی که به کوالالامپور سفر می کنند، برای خرید سوغاتی به بازار مرکزی کوالالامپور (Central Market Kuala Lumpur) می روند. گرچه در مالزی پاساژها و مراکز خرید مدرن زیادی وجود دارند اما قدم زدن در بازار مرکزی کوالالامپور و بازدید از صنایع و آثار هنری زیبای آن بسیار دلنشین و زیبا است. 

بازار مرکزی کوالالامپور متعلق به قرن ۱۹ بوده و با سبک معماری مالایی اش همه بازدید کنندگان را به وجد می آورد.

تاریخچه بازار مرکزی کوالالامپور

بازار مرکزی کوالالامپور بین مالایی ها به "پاسار سنی" (Pasar Seni) معروف است و جزو جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی شهر به حساب می آید. پاسار سنی بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار است. 

بازار مرکزی کوالالامپور ۱۲۰ سال قدمت دارد و در طول سالیان تغییرات زیادی را تجربه کرده است. این بازار نخستین بار در سال ۱۹۲۸ در مالزی ساخته شد و طراحی و ساخت آن را انگلیسی ها انجام داده بودند.

این بازار از زمان ساختش به عنوان بازار میوه و سبزیجات و همچنین مکانی برای خرید و فروش لوازم روزمرگی مردم و معدنچیان استفاده کاربری داشت. بازار مرکزی کوالالامپور در سال ۱۹۲۸ افتتاح گردید و در سال ۱۹۳۸ مورد بازسازی قرار گرفت. 

از بازار مرکزی کوالالامپور به عنوان "بازار سنتی" نیز یاد می شود و به بازار خرده فروشی "سوهو" (SOHO) در نیویورک شباهت دارد. این بازار در ابتدا یک بازار روز معمولی و پیش پاافتاده بود که در اوایل دهه ۱۹۸۰ تبدیل به بازار صنایع دستی شد و از آن پس محبوبیتش رفته رفته بیشتر شد و روز به روز گسترش یافت.

بازار مرکزی کوالالامپور یا همان پاسار سنی از غرفه های کوچک رنگارنگ و فراوان تشکیل شده و در هر کدام از آن ها آثار هنری و صنایع دستی نژادهای مختلف مالزی شامل چینی، هندی و مالایی به نمایش و فروش گذاشته شده اند. 

می توانید در بازدید از بازار مرکزی انواع پارچه های ابریشم، نقاشی شده با دست، لباس های محلی، چوب های کنده کاری شده، تابلوهای نقاشی شده، وسایل تزئینی، سنگ های قیمتی و ... مشاهده کنید که تک تکشان ارزشمند و زیبا هستند. ضمنا، قیمت کالاها در این بازار بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند.

بخش های مختلف بازار مرکزی کوالالامپور

در بازار مرکزی کوالالامپور علاوه بر غرفه ها و مغازه ها، رستوران ها و مراکز تهیه غذای متنوع و زیادی وجود دارند که از سوی گردشگران هم بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. پس از گشت و گذار طولانی مدت در بازار و بازدید از غرفه ها، رستوران ها مکان بسیار خوبی برای رفع خستگی و گرسنگی هستند. انواع غذاهای محلی و خارجی گوناگون در رستوران های این بازار آماده می شوند و گردشگران می توانند با توجه به ذائقه خود غذای مورد علاقه شان را انتخاب و امتحان کنند.


پس از رفع خستگی و گرسنگی، گردشگران به بازدید از طبقه دوم بازار مرکزی کوالالامپور می روند. در طبقه دوم بازار مرکزی فروشگاه های پوشاک و سوغاتی فروشی وجود دارند. این بخش از بازار برای کسانی که قصد خرید لباس یا سوغاتی دارند، بسیار خوب است. 

در انتهای بازار مرکزی، مجموعه ای وجود دارد که در آن نئاتر و موسیقی اجرا شده و گالری های نقاشی برپا می شود. دالان های مختلفی مربوط به نژادهای نیونا و بابا در بازار مرکزی کوالالامپور وجود دارند که شامل مغازه های صنایع دستی هستند. همچنین، برای دست فروشان بخش های مختلفی در نظر گرفته شده که اجناس قومی خاص را عرضه می کنند.

از آن جایی که بازار مرکزی کوالالامپور بین گردشگرانی که بلیط هواپیما مالزی را خریداری می‌کنند بسیار محبوب و پرطرفدار است، مقامات محلی برنامه های فرهنگی و هنری مختلفی را برای جذب هرچه بیشتر گردشگر و تفریح بازدید کنندگان در نظر گرفته اند. علاوه بر این، نمایشگاه های آثار هنری نیز در این بازار برگزار می شوند که شرکت در آن ها بسیار لذت بخش است. 

همچنین، سالانه جشنواره های رنگارنگ و هیجان انگیز زیادی در بازار مرکزی کوالالامپور برگزار می گردند که شامل جشنواره های "جشن سال نو چینی" و "هاری رایا" بوده و از فروشندگان دوره گرد میزبانی می کنند. این فروشندگان در این جشنواره ها بهترین اجناسشان را در بازار عرضه می کنند.

چگونه به بازار مرکزی کوالالامپور برویم؟

برای رفتن به بازار مرکزی کوالالامپور مسیر کوتاهی را از خیابان "پتالینگ" طی کرده و سپس از خیابان "جالانگ هنگ کاستوری" عبور می کنید. در چند قدمی بازار مرکزی ایستگاه LRT پاسار سنی وجود دارد که آسان ترین و بهترین راه دسترسی به بازار مرکزی کوالالامپور محسوب می شود. از آن جایی که بازار مرکزی منطقه پرازدحام و شلوغی است، سعی کنید از ماشین خصوصی برای دسترسی به این مکان استفاده نکنید. 

پس، بهترین وسیله حمل و نقل عمومی برای رفتن به بازار مرکزی کوالالامپور اتوبوس است که از طریق آن تنها با کمی پیاده روی به بازار مرکزی می رسید. بازار مرکزی کوالالامپور در موقعیتی قرار دارد که تمام وسیله های حمل و نقل عمومی منطقه به راحتی قابل دسترس هستند و حتی مسافت بین بازار و ایستگاه راه آهن نیز ۵.۱ کیلومتر بوده و به فرودگاه کوالالامپور هم بسیار نزدیک است.

در نزدیکی بازار مرکزی کوالالامپور چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟

پارک پروانه کوالالامپور: ۲ کیلومتر
بوکیت بینتانگ: ۲.۶ کیلومتر
موزه ملی مالزی: ۲.۸ کیلومتر
برج کوالالامپور: ۳ کیلومتر
برج های دوقلوی پتروناس: ۳.۵ کیلومتر
غارهای باتو: ۱۵.۴ کیلومتر
پارک موضوعی سانوی لاگون: ۱۷ کیلومتر


در نزدیکی بازار مرکزی کوالالامپور چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟

هتل Pacific Express Hotel Central Market فاصله: ۸۰۰ متر
هتل Four Points by Sheraton Kuala Lumpur, Chinatown فاصله: ۱.۶ کیلومتر
هتل The Majestic Hotel Kuala Lumpur فاصله: ۲.۷ کیلومتر
هتل Hilton Kuala Lumpur فاصله: ۴.۵ کیلومتر
هتل Aloft Kuala Lumpur Sentral فاصله: ۴.۸ کیلومتر
هتل PNB Perdana Hotel & Suites KLCC Kuala Lumpur فاصله: ۵.۲ کیلومتر


در نزدیکی بازار مرکزی کوالالامپور چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

رستوران Restaurant Mandala فاصله: ۱۹۰ متر
رستوران Mabuhay Laguna Restaurant فاصله: ۷۵۰ متر
رستوران Happy Sambodi Vege Restaurant فاصله: ۱ کیلومتر
رستوران Westlake restaurant فاصله: ۱.۲ کیلومتر
رستوران Al-Baik Di Bistro Restaurant فاصله: ۱.۳ کیلومتر
رستوران Heritage Station Restaurant فاصله: ۲.۸ کیلومتر

بازار مرکزی کوالالامپور؛از بهترین بازارهای کلاسیک دنیا+عکس

بازار مرکزی کوالالامپور؛از بهترین بازارهای کلاسیک دنیا+عکس

بازار مرکزی کوالالامپور؛از بهترین بازارهای کلاسیک دنیا+عکس

بازار مرکزی کوالالامپور؛از بهترین بازارهای کلاسیک دنیا+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار