gardeshban.ir

سنگاپور از جمله مقاصد پرطرفدار و محبوب گردشگری در دنیا است که جاذبه های فراوان و متنوعی برای بازدید دارد.
کد خبر: ۳۹۲۴۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
سنگاپور از جمله مقاصد پرطرفدار و محبوب گردشگری در دنیا است که جاذبه های فراوان و متنوعی برای بازدید دارد. اما معروف ترین جاذبه ای که حتما در عکس ها و فیلم ها آن را دیده اید، باغ خلیج سنگاپور (Gardens by the Bay) است. این باغ به قدری معروف و محبوب است که تا نام سنگاپور می آید، تصویرش در ذهنمان نقش می بندد. باغ خلیج سنگاپور یک در منطقه خلیج و مجاورت دیگر جاذبه ها واقع شده و یک باغ فوق العاده بزرگ و رنگارنگ است.

اگر بلیط هواپیما سنگاپور بخرید، در بازدید از باغ خلیج سنگاپور یک محیط سرسبز پیش پا افتاده که شبیه تمام باغ های دنیا است، نخواهید دید، بلکه چیزی بسیار فراتر از تصوراتتان مقابل چشمانتان قرار خواهد داشت. معماری باشکوه، درختان مشهور و عظیم الجثه، گلخانه های حلزونی شکل، گونه های متنوع و بی نظیر گیاهی و گل ها از جمله ویژگی هایی هستند که باغ خلیج سنگاپور را از تمام باغ های دنیا متمایز می کنند. 

بهترین جایی که می توانید وسعت باغ را به خوبی از بالا تماشا کنید، هتل مارینا بی سندز است که دقیقا مقابل باغ خلیج سنگاپور واقع شده و توسط پیاده راهی به باغ متصل شده است. این پیاده راه مرتفع بوده و از کنار رودخانه عبور کرده است و به شما این امکان را می دهد تا در حین پیاده روی تمام مناظر زیبای اطراف را مشاهده کرده و لذت ببرید.

معرفی باغ خلیج سنگاپور

می دانیم که در بازدید از باغ خلیج سنگاپور در اولین فرصت دنبال بازدید از سازه های عظیم فولادی به شکل درخت هستید. زیرا که همیشه تصاویر شگفت انگیز زیادی از این سازه ها را در صفحات وب یا شبکات اجتماعی مشاهده و لایک کرده اید. حال وقت آن است تا خود شما از این معماری بی نظیر بازدید کرده و تصاویر منحصر به فردتان را بگیرید و به اشتراک بگذارید. در بخش مرکزی باغ ۱۲ عدد و در بخش های دیگر ۶ عدد از این سازه های عظیم فلزی وجود دارند که باعث شهرت و جذابیت باغ خلیج سنگاپور شده اند. 

پوشش خارجی این باغ های عمودی و بلند را بیش از ۲۰۰ گونه مختلف گیاهی و گل ها تشکیل داده اند. در نمایش های موسیقی و نورپردازی های رنگارنگ باغ خلیج سنگاپور، اصلی ترین بازیگران را می توان همین درختان بلند و عظیم الجثه نامید که با ابهت و شگفتی شان و همچنین جلوه های نورپردازی که آن ها را تکمیل می نمایند، محیطی چون باغ پریان خلق می کنند. بازدید از این باغ قطعا تجربه ای زیبا و فراموش نشدنی خواهد بود.

جاذبه های باغ خلیج سنگاپور

در بازدید از باغ خلیج سنگاپور فقط از گل و گیاه و درختان دیدن نخواهید کرد، بلکه جاذبه های جذاب زیادی در این باغ وجود دارند که تک تکشان باارزش و جذاب هستند. یک رودخانه در این باغ جریان دارد که در مجاورتش به طول کل رودخانه یک مسیر پیاده روی فراهم گشته تا بازدید کنندگان علاوه بر پیاده روی از منظره زیبای اطراف و حس دلنشین رودخانه لذت ببرند و در طول مسیر از بخش های مختلف باغ دیدن نمایند. 

علاوه براین، در باغ پیاده روهایی وجود دارند که در ارتفاع ۲۵ متری سه تا از درختان عظیم الجثه را به هم متصل کرده اند. پیاده روی در این مسیر واقعا فوق العاده است و هرگز این فرصت را از دست ندهید. عکس های زیبا و خاص زیادی می توانید در این مسیر بگیرید. لازم به ذکر است، گشت و گذار در باغ خلیج سنگاپور مشمول هزینه نیست اما برای وارد شدن به محدوده های دمای کنترل شده و یا رفتن به بالای درختان عظیم و غول پیکر بایستی مبلغی را پرداخت کنید.

رستوران باغ های خلیج سنگاپور

در بازدید از باغ خلیج سنگاپور حتما برای رفع خستگی و گرسنگی سری به رستوران و کافه "سوپر تری" (Super Tree by Indo Chine) بزنید. این رستوران بر فراز یک درخت ۵۰ متری واقع شده و زیباترین منظره پانورامیک باغ را به شما ارائه می دهد. تصور کنید، غذا خوردن مقابل چنین منظره بی نظیری چقدر می تواند دلچسب و خاطره انگیز باشد! علاوه بر این رستوران و رستوران داخل گلخانه، رستوران های دیگری هم در بخش های مختلف باغ وجود دارند که انواع غذاهای خوشمزه را تهیه و طبخ می کنند. اما رستوران سوپر تری به لحاظ موقعیتی و منظره ای بسیار و بسیار جذاب تر است.

جنگل ابر در باغ خلیج سنگاپور

در گشت و گذار در باغ خلیج سنگاپور با یک ساختمان شیشه ای حلزونی شکل روبرو می شوید که دقیقا همان "جنگل ابر" است، جایی که بسیار مشتاق دیدنش هستید. یک کوه ۳۵ متری در وسط این ساختمان وجود دارد که اطرافش را گیاهان مختلف مناطق کوهستانی در سراسر دنیا پوشش داده اند. بهترین آب و هوا را در این بخش از باغ می توانید تنفس کنید که بسیار خنک و نشاط بخش است. اگر مایل هستید به بالای کوه رفته و منظره اطراف را از آن بالا تماشا کنید، مجبور به کوهنوردی نیستید. 

می توانید از آسانسور استفاده کنید و مستقیما در آغوش جنگل ابر که مه همه جا را فراگرفته، پیاده شوید. از آن بالا تماشای دیوارهای پوشیده شده از گل های ارکیده و گیاهان حوشگل رنگارنگ از میان ابرها بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است.

گنبد گل ها در باغ خلیج سنگاپور

در این بخش از باغ می توانید تمام آب و هواهای مختلف دنیا را در یک جا تجربه کنید. گنبد گل ها محیط های خشکی طراحی شده اند که به کالیفرنیا و مدیترانه شباهت دارند. اگر وارد محفظه های بسیار بزرگ شوید، از طبیعت آفریقا گرفته تا اسپانیا و استرالیا را مشاهده خواهید کرد و انگار سفری به دور دنیا را در این مکان تجربه خواهید کرد. یک رستوران مدیترانه ای نیز در گنبد گل ها وجود دارد که غذاهایش را با استفاده از گیاهان داخل گلخانه آماده کرده و به بازدید کنندگان سرو می کند.

گیاهانی با ملیت های گوناگون در باغ خلیج سنگاپور

در این باغ بزرگ ۴ بخش سرسبز وجود دارد که گیاهانی از کشورهای چین، هند، مالزی و دیگر کشورهای دنیا در آن ها نگهداری و محافظت می شوند. در این باف عظیم و وسیع گیاهان زیادی با ملیت های گوناگون مشاهده خواهید کرد که برایتان بسیار جالب خواهند بود. گیاهانی که هرگز در عمرتان ندیده اید را در باغ خلیج سنگاپور از نزدیک تماشا خواهید کرد. بازدید از این باغ برای هر بازه سنی بسیار جذاب و آموزنده است. 

آشنایی با انواع گل ها و گیاهان، رشد، پرورش و نگهداری از این موجودات زنده زیبا برای هر بازدید کننده ای جالب توجه است و میل به یادگیری باعث می شود سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از باغ خلیج سنگاپور به جمهوری سنگاپور سفر کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم قصد سفر به سنگاپور را دارید، حتما نوشتار راهنمای سفر به سنگاپور را بخوانید.

در نزدیکی باغ خلیج سنگاپور چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟

موزه علمی هنری سنگاپور: ۱.۳ کیلومتر
پارک اسکای پارک: ۱.۷ کیلومتر
پرنده سنگاپوری: ۲.۴ کیلومتر
موزه رِد دات دیزاین: ۲.۴ کیلومتر
محله چینی ها: ۳.۴ کیلومتر

در نزدیکی باغ خلیج سنگاپور چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟

هتل Marina Bay Sands Singapore فاصله: ۳ کیلومتر
هتل Conrad Centennial Singapore فاصله: ۴.۵ کیلومتر
هتل Populous Hotel فاصله: ۴.۸ کیلومتر
هتل InterContinental Singapore Robertson Quay فاصله: ۴.۹ کیلومتر

در نزدیکی باغ خلیج سنگاپور چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

رستوران Majestic Bay فاصله: ۳۰۰ متر
رستوران Rise فاصله: ۲.۵ کیلومتر
رستوران Din Tai Fung فاصله: ۲.۵ کیلومتر
رستوران Adrift by David Myers فاصله: ۲.۵ کیلومتر

باغ خلیج ؛ مشهورترین و زیباترین جاذبه سنگاپور + عکس

باغ خلیج ؛ مشهورترین و زیباترین جاذبه سنگاپور + عکس

باغ خلیج ؛ مشهورترین و زیباترین جاذبه سنگاپور + عکس

باغ خلیج ؛ مشهورترین و زیباترین جاذبه سنگاپور + عکس

باغ خلیج ؛ مشهورترین و زیباترین جاذبه سنگاپور + عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار