gardeshban.ir

پارک هایلند باکو (Highland Park) یکی از زیباترین پارک‌های کشور آذربایجان است که نماد تاریخ کهن این کشور و همچنین یادمان کشته شدگان جنگ‌های سده معاصر است.
کد خبر: ۳۹۳۱۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
در واقع هایلند (Highland) به معنای مرتفع بوده و به خاطر اینکه در یک نقطه مرتفع واقع شده، چنین نامی به این پارک داده شده است. هنگام قدم زدن در پارک زیبای هایلند شاهد چشم‌انداز زیبای شهر و ساختمان‌های مدرن و همچنین دریای زیبا و آبی‌رنگ خزر خواهید بود. برای آشنایی بیشتر با پارک هایلند باکو با ما همراه باشید.

تاریخچه پارک هایلند باکو

در واقع تاریخچه پارک هایلند باکو به زمان جنگ‌های سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ میلادی برمی‌گردد. این جنگ خونین میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه‌ای به نام قَرَه‌باغ (Qarabağ) افتاد. گفته می‌شود در آن زمان حدود 35 هزار نفر کشته شده و هزاران نفر دیگر که تعدادشان به بیش از ۸۰۰ هزار می‌رسید مجبور به ترک دیار و خانه‌هایشان شده و آواره شدند.

پس از بالا گرفتن نزاع میان دو کشور، برخی از کشورها دست به کار شدند و حتی پای سازمان ملل نیز به وسط کشیده شد و بالاخره با تلاش‌های بسیار و وساطت‌های متعدد سرانجام در سال ۲۴ دسامبر ۱۹۹۴ میان این ۲ کشور آتش‌بس شکل گرفت. پس از آن، یادبودی به نام کشته شدگان جنگ قره‌باغ در محل کنونی پارک ساخته شد. 

این پارک و یادمان اکنون میزبان گردشگرانی است که با بلیط هواپیما باکو به این شهر سفر می‌کنند. شاید این یادبود درس عبرتی برای جهانیان باشد که جنگ یک پدیده بی‌رحم و خانمان سوز است که به هر دو طرف ضرر می‌رساند و هرگز نباید در تاریخ آیندگان تکرار شود.

پارک هایلند باکو؛ جاذبه تاریخی و مرتفع آذربایجان/عکس

معماری پارک هایلند باکو

در واقع معماری پارک هایلند باکو بسیار جذاب و چشم‌نواز بوده و در همان نگاه اول شما را محو تماشای خودش می‌کند. استفاده از سنگ‌های بسیار نفیس و زیبا که گفته می‌شود از معادن خود کشور تامین شده موجب گشته تا زیبایی پارک هایلند باکو دو چندان شود. چرا که شما احساس می‌کنید هم در یک بنای قدیمی و هم در بنایی جدید و مدرن قدم نهاده و مشغول گشت‌وگذار هستید. پارک هایلند باکو نیز طوری طراحی شده که شما بتوانید بهترین چشم‌انداز را رو به شهر و ساختمان‌های مدرنش و همچنین دریای زیبای خزر داشته باشید.

اهمیت پارک هایلند باکو در شهر باکو

در واقع پارک هاینلد باکو یکی از مهم‌ترین پارک‌های این شهر است که اکثر گردشگران خارجی که با خرید آنلاین بلیط هواپیما به باکو سفر کرده‌اند و حتی خود شهروندان آذربایجان از آنجا دیدن می‌کنند. فضای بسیار دلباز و هوای مطبوع و پاک موجب گشته این پارک به عنوان یکی از محبوب‌ترین پارک‌های شهر باکو شناخته شود. از طرفی دیگر جاذبه‌های دیدنی داخل پارک و به عبارتی طراحی و نوع ساخت آن به قدری جذاب است که از تماشای آن هرگز سیر نخواهید شد. علاوه بر مواردی که گفته شد، وجود یادمان کشته‌شدگان جمهوری آذربایجان یکی دیگر از مواردیست که گردشگران از آن دیدن می‌کنند تا با اطلاعات تاریخی این کشور بیشتر آشنا شوند.

پارک هایلند باکو؛ جاذبه تاریخی و مرتفع آذربایجان/عکس

نحوه دسترسی به پارک هایلند باکو

خوشبختانه دسترسی به پارک هایلند باکو چنان سخت نبوده و می‌توانید توسط تاکسی یا اتوبوس به این پارک دسترسی داشته باشید. چرا که محل قرارگیری آن در جای پرت و یا دور از شهر نیست. به همین دلیل می‌توانید یا از تاکسی استفاده کرده و از خیابان نظامی سوار شوید و به مقصد پارک هایلند باکو بروید و یا یکی از اتوبوس‌های شماره ۳، ۵ و ۶ را انتخاب کنید و به مقصد برسید. اما ممکن است هزینه تاکسی‌های باکو نسبت به کشور خودمان بسیار گران باشند. پس توصیه می‌کنیم حتما قبل از سوار شدن و استفاده از تاکسی قیمت آن را بپرسید و یا حتی‌الامکان از اتوبوس‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنید.

ساعت بازدید از پارک هایلند باکو

به دلیل اینکه پارک هایلند باکو یک فضای عمومی بوده، بازدید از آن هم رایگان است و هم هیچ محدودیت زمانی ندارد. یعنی شما در هر ساعات از شبانه‌روز که قصد بازدید از این پارک را داشتید می‌توانید از آن دیدن کنید. اگر می‌خواهید چشم‌انداز زیبای دریای خزر را تماشا کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما صبح هنگام و در روشنایی روز به آنجا بروید. اما اگر علاقه داشتید از چراغانی‌های شهر و یا نورپردازی جذاب پارک دیدن کرده و یا از آن‌ها عکاسی کنید می‌توانید شب به آنجا بروید.

پارک هایلند باکو؛ جاذبه تاریخی و مرتفع آذربایجان/عکس

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به پارک هایلند باکو

موزه فرش آذربایجان: ۱٫۵ کیلومتر
ونیز کوچک: ۲ کیلومتر
برج های شعله: ۲ کیلومتر
موزه نظامی آذربایجان: ۲ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به پارک هایلند باکو

رستوران ولوتو: ۱ کیلومتر
رستوران چنار: ۱٫۵ کیلومتر
پیتزای دومینیو: ۲ کیلومتر
رستوران چایکی: ۲ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به پارک هایلند باکو

هتل سفیر: ۱٫۵ کیلومتر
هاستل هایلند پارک: ۲ کیلومتر
هتل کراون: ۲ کیلومتر
هاستل سیائو باکو: ۳ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار