gardeshban.ir

وقتی پای تفریح و خوش گذرانی چند ساعته وسط باشد بدون شک همگی توافق می کنند تا به پارک بروند. با این که نقش فضای سبزی که پارک ها در شهرها ایجاد کرده اند انکار ناپذیر است اما گاهی حتی به پارک رفتن هم خسته کننده و تکراری است.
کد خبر: ۳۹۳۵۸
تاریخ انتشار : جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
اینجا است که پای پارک های موضوعی یا تم پارک ها به میان می آید. در سرتاسر دنیا تم پارک های مختلف با موضوعات مختلفی مانند پارک های آبی، دنیای شخصیت های کارتونی و یا صحنه های مختلف فیلم( مانند دیزنی لند) ایجاد شده است.

این پارک های موضوعی مدتی سکان دار پارک های تفریحی بودند تا اینکه شکل جدیدی از تم پارک ها شکل گرفت: مینی ورلد ها. مینی ورلد ها که با نام پارک های مینیاتوری هم شناخته می شوند توانسته اند توجه بسیاری را به خود جلب کنند. پارک هایی که حس سفرهای گالیور در دنیای لی لی پوت ها را به شما خواهد داد. 

در میان پارک های منیاتوری ، پارک هایی هستند که جاذبه های مختلف دنیا را در ابعاد کوچکتر به نمایش گذاشته اند و می توانید بدون متحمل شدن هزینه های سفر، جاذبه های مختلف دنیا را تماشا کنید. از این نوع پارک ها در خاورمیانه وجود ندارد و اولین نمونه آن قرار است در ایران و ملایر همدان به نمایش گذاشته شود. پس فراموش نکنید اگر با خرید بلیط هواپیما به همدان سفر کردید از این پارک دیدنی بازدید کنید.

چرا بازدید از پارک مینی ورلد همدان پیشنهاد می شود؟

اولین مینی ورلد خاورمیانه است.

تنها با یک نگاه می توانید ۱۳۸ اثر تاریخی و جاذبه مختلف دنیا را ببینید.

عکس های جذاب و متفاوتی را با جاذبه های مینی ورلد می توانید تهیه کنید.

تاریخچه

در سال ۱۳۸۷، در گوشه ای از شمالی ترین نقطه ملایر کلنگ احداث اولین پارک موضوعی مینی ورلد در شهر ملایر همدان به زمین زده شد تا پله دیگری برای حوزه گردشگری ایجاد شود و به تبع آن تحولی در این حوزه و حوزه اقتصادی ایجاد شود. با اینکه سال های ابتدایی ساخت و ساز، طوفانی شروع شد اما خیلی زود شعله آتش احداث مینی ورلد خوابید و ساخت این پارک موضوعی متوقف شد. شرایط جوی از یک سو و تخریب آثار ساخته شده و هزینه های مجدد برای تعمیر و ساخت از سویی دیگر مسئولان ساخت این پروژه را دلسرد کرد. 

با این حال روند ساخت این پروژه پس از وقفه ای نسبتا کوتاه مجددا از سر گرفته شد؛ هرچند که این بار مراحل ساخت و ساز به کندی پیش می رود اما روند ساخت متوقف نشده است. برخی از جاذبه های ساخته شده پارک مینی ورلد همدان عبارتند از: تخت جمشید، سربازان هخامنشی، معبد آتنا، برج ایفل، برج پیزا، پل ورسک مازندران، ۳۳ پل اصفهان، مقبره خیام، حافظیه شیراز و بسیاری جاذبه های دیگر که در حال ساخت و تکمیل هستند.

امکانات مینی ورلد همدان

مینی ورلد تنها در ماکت جاذبه ها خلاصه نمی شود و امکانات رفاهی آن باعث ایجاد اوقاتی خوش در کنار جاذبه های دنیا خواهد شد. نقطه قوت مینی ورلد همدان آنتن دهی عالی موبایل است که دسترسی به اینترنت را آسان کرده است. در اطراف مینی ورلد فروشگاهی هم وجود دارد تا بتوانید یادگاری کوچکی از این پارک مینیاتوری همراه داشته باشید. کافی شاپ، رستوران، تاکس سرویس، نمازخانه، سرویس بهداشتی و صندلی دیگر امکانات رفاهی این پارک مینیاتوری هستند.

هزینه و زمان پیشنهادی از پارک مینی ورلد همدان چه قدر است؟


بازدید از مینی ورلد در حال حاضر رایگان است و زمان بازدید از آن بدون محدودیت است. اما از آن جا که محل احداث این پارک کمی از شهر دور است، پیشنهاد می شود در ساعات اولیه روز به بازدید آن بروید.

فصل مناسب برای بازدید از پارک مینی ورلد همدان چه زمانی است؟

مینی ورلد همدان در شمالی ترین نقطه شهر ملایر و در ۴۸ هکتار از زمین های بام ملایر احداث شده است. اما از آن جا که مینی ورلد فضایی روباز و در ارتفاعات است، بهتر است در ایام تابستان به بازدید آن بروید. بد نیست بدانید که ملایر در قلب رشته کوه های زاگرس قرار گرفته و به همین دلیل از آب و هوای کوهستانی با زمستان هایی سرد و برفی برخوردار است.

چگونه به پارک مینی ورلد همدان برویم؟

با استفاده از بزرگراه همدان- ملایر به شهر ملار بروید. در شهر ملایر بلوار انقلاب را پیدا کرده و از آن خیابان به سمت میدان انقلاب حرکت کنید. در میدان انقلاب به سمت بلوار شهید بیات بپیچید. مستقیم بروید تا به میدان نبوت برسید. پس از میدان بلوار نبوت پیش روی شماست. همین مسیر را مستقیم طی کنید. در سمت راست تان مسیری قرار دارد که با تابلوهای مینی ورلد( جهان کوچک) شما را به سمت پارک مینی ورلد هدایت خواهد کرد.

در نزدیکی پارک مینی ورلد همدان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

دریاچه کوهسار: ۰ کیلومتر
پارک کوهسار ملایر: ۵۰۰ متر
پارک سیفیه‌ ملایر: ۵ کیلومتر
خانه و موزه لطفعلیان ملایر: ۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک مینی ورلد همدان برای اقامت وجود دارند؟

هتل کریم خان زند: ۳.۵ کیلومتر
هتل باران: ۱ کیلومتر
هتل آرامش: ۱.۳ کیلومتر
خانه معلم ملایر: ۵ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک پارک مینی ورلد همدان هستند؟

رستوران رسالت: ۲.۴ کیلومتر
رستوران شقایق: ۱.۹ کیلومتر
فست فود آسمان آبی: ۱.۶ کیلومتر

پارک مینی ورد همدان؛اولین مینی ورلد خاورمیانه/عکس

پارک مینی ورد همدان؛اولین مینی ورلد خاورمیانه/عکس

پارک مینی ورد همدان؛اولین مینی ورلد خاورمیانه/عکس

پارک مینی ورد همدان؛اولین مینی ورلد خاورمیانه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار