gardeshban.ir

معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ (به انگلیسی: Pura Penataran Agung Lempuyang) با نمای فریبنده و کم نظیر خود، نمای باشکوهی که زیباترین معابد دنیا را به چالش می کشد.
کد خبر: ۳۹۳۹۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ (به انگلیسی: Pura Penataran Agung Lempuyang) با نمای فریبنده و کم نظیر خود، نمای باشکوهی که زیباترین معابد دنیا را به چالش می کشد، دیرزمانی است که در قلب کوه آتشفشانی لمپویانگ لانه کرده و چنان زیبا در طبیعت اطراف خود تلفیق شده که گویی از ازل در این مکان وجود داشته و با دستان هنرمند طبیعت آفریده شده است. 

این معبد هندو که به مجموعه معابد کوه لمپویانگ، مجتمع معبدی که جزء شش مکان مقدس بالی (Sad Kahyangan Jagad) محسوب می‌شود، تعلق دارد، از کهن ترین معابد بالی و دیدنی ترین اماکن تاریخی روستای سبز و خرم تریبوآنا بوده و آغوش خود را برای گردشگرانی که در پی یافتن اماکن اسرارآمیز و پررمز و راز قاره کهن آسیا، بلیط هواپیما بالی را خریداری و به این کشور دیدنی سفر می‌کنند، گشوده است.

چرا بازدید از معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ پیشنهاد می شود؟

در مکانی خوش آب و هوا و مرتفع، در دل طبیعت شگفت انگیز و تماشایی بالی واقع شده است.
یکی از مجتمع معابد هفت گانه اندونزی است و بازدید از آن، امکان بازدید از دیگر معابد واقع در کوه لمپویانگ را میسر می سازد.

از نظر تاریخی و فرهنگی حائز اهمیت بوده و لقب کهن ترین و زیباترین معبد استان بالی را به خود اختصاص داده است.

دروازه بهشت که یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری بالی محسوب می شود، را در خود جای داده است.

مسیر دسترسی به آن بسیار زیبا و تماشایی بوده و برای عکاسی بسیار مناسب است.

تاریخچه مختصری از معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ

از تاریخ دقیق ساخت معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ اطلاعات معتبر بسیاری در دسترس نیست، اما بنا به اعتقاد بسیاری از هندوهای اندونزی، این معبد کهن ترین معبد بالی به حساب می آید و نقش پررنگی در فرهنگ مردم بالی، به خصوص هندوهای اندونزی ایفا می کند. مقبره سنگی و زیبای این معبد همراه با بناهای مقدس اطراف آن، در عصر هندو-بودائی ها و براساس اعتقاد بومیان بالی، در نقاط محوری جزیره احداث گردیده است. 

برخی از بومیان باور دارند که این معبد به منظور برقراری تعادل معنوی بومیان بالی در این مکان ساخته شده و در گذشته ای دور محل تجلی یکی از خدایان هندو به نام ایشوارا بوده است.

تجربه بازدید از معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ

از آنجایی که معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ در سراشیبی کوه لمپویانگ واقع شده، برای بازدید از این معبد باید خود را برای پیاده روی نسبتا بلندمدتی آماده کنید. اگر محدودیت جسمانی دارید، می توانید با استفاده از موتورسیکلت این مسیر را طی کنید. اما چنانچه قصد آن را دارید که تمام طول مسیر را با پای پیاده طی کنید، به هیچ وجه از تصمیم خود پشیمان نخواهید شد، چراکه مسیری بسیار خوش منظره و زیبا پیش روی شما خواهد بود.

گفتنی است که در طول مسیر می توانید از طبیعت بی نظیر و حیرت انگیز کوه دیدنی لمپویانگ لذت ببرید و تصاویر بیادماندنی و خاطره انگیزی را از این مکان ثبت کنید. پس از نزدیک شدن به دروازه باشکوه معبد که با جلوه شگفت انگیز و تماشایی خود از دور خودنمایی می کند، سه پلکان طویلی را خواهید یافت که چون فرش قرمزی پیش پای شما پهن شده اند و شما را در مسیری طولانی تا دروازه خیره کننده و خارق العاده معبد هدایت می کنند.

اگر با دقت به اطراف پلکان ها بنگرید، خواهید دید که از تندیس اژدها برای تزئین پلکان ها استفاده گردیده است. دلیل این امر را باید در اعتقادات هندوهای بالی جست: هندوها معتقدند که تندیس اژدها قادر است انرژی منفی را دفع و از معبد در برابر ارواح خبیث محافظت کند. حدود ۱۷۰۰ پله در مسیری پر پیچ و خم که از معابد مختلفی عبور می کند، پیش روی شما قرار گرفته است؛ پله هایی که با صعود از آن ها به دروازه شگفت انگیز معبد که در مرتفع ترین بخش کوه لمپویانگ جا خوش کرده، دست خواهید یافت.


پس از رسیدن به دروازه، اندکی تامل کنید و با دقت بیشتری به ظرافت معماری این دروازه بنگرید؛ طراحی و معماری این دروازه در نوع خود بی نظیر است و نقش و نگار تندیس های حکاکی شده بر دروازه و بناهای معبد چنان ظریف و پیچیده است که هر بازدیدکننده ای را متحیر می سازد. اما چیزی که بیش از همه شما رو شگفت زده خواهد کرد، نمای فوق العاده تماشایی بالی از ارتفاعات کوه لمپویانگ است: منظره تماشایی و حیرت انگیز طبیعت بالی برفراز معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ شما را چنان مجذوب و مبهوت خود خواهد ساخت که از یاد خواهید برد که در ابتدا برای چه به این معبد قدم گذاشتید. 

حال اگر هوای مطبوع کوهستانی معبد و صدای دل انگیز پرندگان را نیز به این تجربه زیبای بصری بیفزایید، سفری بیادماندنی را به بهشت موعود تجربه خواهید کرد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ چقدر است؟

برای بازدید از معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ نیازی نیست هیچ هزینه ای را بپردازید، فقط در صورت تمایل می توانید مبلغ دلخواهی را به عنوان اعانه برای نگهداری و نظافت این مکان به روستائیان تریبوآنا اهدا کنید. اما مدت زمان بازدید از این مکان به این بستگی دارد که قصد دارید چگونه به معبد برسید؛ اگر قصد دارید با پای پیاده مسیر نسبتا طولانی تا پلکان معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ را طی کنید، حداقل ۶ ساعت از وقت خود را باید صرف بازدید از این مکان کنید. اما اگر قرار است از موتورسیکلت استفاده کنید، دو ساعت زمان برای بازدید از این مکان کافی است.

فصل مناسب برای بازدید از معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ چه زمانی است؟

بهترین هنگام برای بازدید از معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ، زمانی بین ماه های آپریل و اکتبر است. در این زمان از سال، استان بالی در بهترین شرایط آب و هوایی خود بسر می برد و تجربه اقامتی خاطره انگیز و لذت بخش را به گردشگران عرضه می کند.

چگونه به معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ برویم؟

همان طور که پیش تر نیز گفته شد، معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ در بخش شرقی بالی و در کوهپایه کوه لمپویانگ قرار گرفته است. بنابراین برای دسترسی به این مکان ابتدا باید به استان بالی سفر کنید و سپس در نزدیکترین روستاهای اطراف آن (کوتا، جیمباران، سمینیاک و نوسا دوئا) که حدود دو ساعت با معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ فاصله دارند، مدتی اقامت و با اجاره خودرو یا تاکسی به سوی معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ حرکت کنید. متاسفانه عدم وجود سرویس حمل و نقل عمومی در روستای تریبوآنا سبب گردیده که معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ صرفا از طریق خودرو قابل دسترسی باشد.

در نزدیکی معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

دروازه بهشت: ۹۶ متر
سینمای بالی: ۶۰۰ متر
معبد تیرتا گانگا: ۱۰ کیلومتر
ساحل لیپاه: ۱۳ کیلومتر
کاخ آب یوجونگ: ۱۴.۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ برای اقامت وجود دارد؟

هتل پیورا لمپویانگ: ۱۹۰ متر
هتل لوکاسی یوپاکارا: ۵.۴ کیلومتر
هتل ماتیس لاج: ۱۰.۷ کیلومتر
میهمان خانه استار ایست: ۱۱ کیلومتر
هتل سن هوم استی: ۱۱.۳ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ هستند؟

رستوران وارونگ ماکان: ۱۸۰ متر
رستوران ماها کنکانا: ۱۹۰ متر
رستوران تیت اینتر: ۲۵۰ متر
رستوران وارونگ هادی دانا: ۱.۲ کیلومتر


معبد پناتاران لمپویانگ ؛ دیدنی ترین جاذبه بالی + عکس

معبد پناتاران لمپویانگ ؛ دیدنی ترین جاذبه بالی + عکس

معبد پناتاران لمپویانگ ؛ دیدنی ترین جاذبه بالی + عکس

معبد پناتاران لمپویانگ ؛ دیدنی ترین جاذبه بالی + عکس

معبد پناتاران لمپویانگ ؛ دیدنی ترین جاذبه بالی + عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار