gardeshban.ir

گزارش/
حسین ذوالفقاری گفت: شهروندان کشورمان که هم اکنون در هند و پاکستان حضور دارند برای بازگشت به ایران باید تست دهند و در بازگشت به ایران هم دوباره تست و مراحل قرنطینه اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۴۲۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
ورود اتباع هندی و پاکستانی به ایران ممنوع شد/ شهروندان برای بازگشت به ایران باید قرنطینه شوند

حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه با توجه به خطر ویروس، مقرر شده است: تا اطلاع ثانوی کلیه پروازهای هند و پاکستان لغو و همچنین افرادی که از حدود یک ماه قبل در هند و پاکستان حضور داشتند و اتباع این دو کشور ورودشان به کشور ممنوع است.

وی در این خصوص گفت: این موضوع از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد تا از سوار کردن این افراد به هواپیما جلوگیری به عمل آید.

معاون وزیر کشور همچنین تصریح کرد: اتباع هندی و پاکستانی مسافر، امکان خروج از کشور را دارند.

وی اضافه کرد: شهروندان کشورمان که هم اکنون در هند و پاکستان حضور دارند برای بازگشت به ایران باید تست دهند و در بازگشت به ایران هم دوباره تست و مراحل قرنطینه اعمال خواهد شد.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مساله مهم کنترل مرزهای جنوب شرقی کشور اشاره کرد و گفت: در این خصوص مقرر شد که نیروهای مسلح کشور به صورت ویژه و ضربتی مرزهای جنوب شرقی را تحت کنترل قرار دهند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، ورود هر گونه مسافر از مبادی هند و پاکستان اعم از مجاز و غیر مجاز از طریق مرزهای آبی و خاکی به داخل کشور ممنوع است.

ذوالفقاری با اشاره به امکان انتقال بیماری از طریق ملوانان خارجی به داخل کشور هم گفت: تصمیم بر این گرفته شد که ملوان‌هایی که با کشتی‌های باربری به بنادر کشور وارد می‌شوند، مأمورین ایرانی جهت مقابله با کرونا هیچ گونه ارتباطی با آنها نداشته باشند.

ذوالفقاری در ادامه صحبت‌هایش به ضرورت تشدید اقدامات نظارتی در کل ورودی‌های کشور اشاره کرد و گفت: در این خصوص تصمیم بر این شد که با پشتیبانی جدی هلال احمر، نیروی انتظامی، کمیته عالی نظارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی کنترل‌های جدی تر برای شناسایی بیماران و جلوگیری از انتقال آنها به کشور صورت گیرد.

موضوع قرنطینه از دیگر محورهای صحبت ذوالفقاری بود و در این خصوص گفت: مقرر شد که نقاط مشخص و معینی در نزدیکی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور برای قرنطینه در نظر گرفته شود.

وی در این خصوص گفت: هزینه قرنطینه برای مسافران مثل سایر کشورهای دنیا با خود افراد خواهد بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار