gardeshban.ir

آبشار هفت چاه یا آبشار تلاگا توجو جزو فوق العاده ترین جاهای دیدنی لنکاوی است، این آبشار بی نظیر در محدوده غربی لنکاوی قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۹۵۷۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
نام تلاگا توجو به معنای آبشار هفت چاه است؛ این بدان معنی است که هفت حوضچه طبیعی به همدیگر وصل هستند و هرکدام توسط هفت آبشار مجزا در منطقه کوهستانی مات چین‌ کانگ سرچشمه می گیرند. 

همچنین چندین استخر سنگی نیز در پایین این آبشار وجود دارند که آب آبشار به روی این صخره ها می ریزد و از میان جنگل عبور می کند، همچنین به دلیل عبور یک خط لوله از کنار این حوضچه‌ ها آب آبشارها به جاهای دیگر برده می شوند و همین امر سبب کاهش جریان آب می گردد یا باید چنین گفت که در فصل های متفاوت مقدار آب این چشمه ها نیز با یکدیگر فرق دارند.

چرا باید از آبشار هفت چاه بازدید کنیم؟

• آبشار هفت چاه یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی لنکاوی است.
• این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در شهر لنکاوی به شمار می رود.
• جذابیت های طبیعی همراه با سرسبزی در این منطقه بسیار تماشایی است.
• این منطقه از لنکاوی دارای آب و هوای بسیار دلپذیری است.

تاریخچه آبشار هفت چاه لنکاوی

خیلی از مردم محلی و بومی ها در این منطقه چنین باور دارند که جن و پری زیادی در این هفت چاه زندگی می کردند. اما اگر این افسانه های بومی ها را کنار بگذاریم، باید اعتراف کرد که این جاذبه با پوشش گیاهی بی نظیر خود همانند زیبایی پری در میان توریست ها و گرشگران از اهمیت زیادی برخوردار است و در طی سال افراد زیادی را به خرید بلیط هواپیما مشتاق کرده و به سوی خود جذب می کند.

نکات لازم در هنگام بازدید از آبشار هفت چاه لنکاوی

در زمان بازدید از این منطقه بهتر است لوازم مورد نیازی مانند کفش مخصوص پیاده روی و کوهنوردی، لباس اضافی برای زمان خیس شدن، خوراکی و چندین مورد دیگر را به همراه داشته باشید. توجه نمایید که برای رسیدن به این آبشار زیبا باید حدود سیصد پله را طی کنید. 

بازدید از Seven Wells Waterfall به افرادی که پیشنهاد می شوند که جسور بوده و برای عبور از میان صخره های بزرگ آماده هستند. آن هایی که اهل ماجراجویی هستند بهتر است فکری به خرید بلیط هواپیما بکنند و سفرشان را آغاز نمایند. 

بالا رفتن از ۳۰۰ پله و عبور از صخره ها در این منطقه تقریبا ۴۵ دقیق طول می کشد و در مسیرتان میمون های ماکاکو، نوک‌ شاخی‌ ها و همچنین سنجاب های غول پیکر را خواهید دید، میمون ها اصلی ترین جانوران این منطقه هستند و در واقع وجود این حیوانات بی آزار بخشی از زیبایی های این منطقه به شمار می روند و حیات وحش آن جا را تشکیل می دهند. 

اگر در طول مسیر خسته شوید، اصلا جای نگرانی نیست، زیرا در این منطقه درختان عظیم چند صد ساله ای را خواهید دید که بهترین مکان برای استراحت است، زیر سایه این درختان نشسته و از طبیعت اطرافتان بی نهایت لذت ببرید. در کل، عجله ای برای رسیدن به نوک آبشار نیست، با آرامش و همراه با لذت می توانید از زیبایی های این منطقه مدهوش شوید. 

اگر در شنا ماهر هستید به شما توصیه می کنیم تنی به آب بزنید اما به شرط اینکه با احتیاط اقدام کنید و همچنین از افراد محلی و بلد در مورد شرایط عمق و سردی آب سوال بپرسید.

پوشش گیاهی آبشار هفت چاه لنکاوی

پوشش زیبای این آبشار بسیار زیبا بوده و نوعی جذابیت را به این منطقه بخشیده است، درخت‌ های لیمو و سینتوک که نوعی گیاه همیشه سبز رونده در این ناحیه به وفور به چشم می خورند.

تفریحات در آبشار هفت چاه

یکی از بهترین تفریحاتی که برای توریست ها و گردشگران در این مکان توصیه می شود، سر خوردن از صخره ها و شنا در برکه های زیبا است، البته با رعایت قوانین و احتیاط کامل باید چنین کاری انجام شود.

نحوه دسترسی به آبشار هفت چاه لنکاوی

برای رفتن به این مکان می توانید از طریق تاکسی یا اجاره‌ موتور سیکلت و دوچرخه اقدام کنید. فقط توجه داشته باشید که برای بازگشت تاکسی به سختی پیدا می شود، به همین دلیل بهتر است از ابتدا ماشین را کرایه کنید و تا زمانی که آنجا هستید با پرداخت هزینه منتظر شما بماند. همچنین هیچ گونه اتوبوسی به این قسمت رفت و آمد نمی کند. 

همچنین در نظر داشته باشید که باید یک کیلومتر از پانتای کوک را رد کنید و سپس به سمت راست بپیچید تا به پارکینگ این منطقه برسید. سپس در همین راستان ادامه داده و حدودا بعد از ۱۰ دقیقه پیاده روی به سمت راست در میان جنگل‌ های انبوه به چاه بالای آبشار برسید. 

همچنین می توانید با کمی پیاده روی به ایستگاه تله کابین موجود در جنگل برسید؛ البته توجه داشته باشید که این مسیر بسیار دشوار است و حتما کفش‌ های مخصوص کوهنوردی بپوشید، همچنین باید بدنتان آمادگی‌ بسیار بالایی‌ داشته باشد
.
بهترین زمان بازدید از آبشار هفت چاه لنکاوی

جالب است بدانید که بهترین فصل برای بازدید از این منطقه مخصوصا برای شنا فصل موسمی یعنی سپتامبر و اکتبر است، اما این را نیز در نظر داشته باشید که در این فصل پله ها لغزنده می شوند و باید با احتیاط کامل بالا بروید. همچنین زمان خرید اینترنتی بلیط هواپیما و سفر به این منطقه معمولا در بین ماه های ژانویه تا مارس است، پس همین حالا به فکر سفری بی نظیر باشید.

ساعت و هزینه بازدید از آبشار هفت چاه لنکاوی

برای بازدید از این آبشار زیبا می توانید از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ عصر مراجعه کنید. همچنین در هنگام بازدید نیازی به پرداخت هزینه ندارید و از این آبشار دلربا می توانید به صورت رایگان بازدید انجام دهید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به آبشار هفت چاه لنکاوی

تله کابین اسکای بریج: ۱.۱ کیلومتر
موزه سه بعدی هنر در بهشت: ۱ کیلومتر
آبشار تموران: ۱۵ کیلومتر
بازار شبانه تمونیانگ: ۱۸.۲ کیلومتر
دنیای زیر آب لنکاوی: ۲۰.۹ کیلومتر

رستوران های نزدیک به آبشار هفت چاه لنکاوی

رستوران غذای آلمانی: ۹۰۰ متر
رستوران میمیکینگ : ۱ کیلومتر
رستوران لابی لانژ: ۱.۹ کیلومتر
رستوران ایتالیایی ماره بولو: ۳ کیلومتر
رستوران بیچ گریل: ۵.۸ کیلومتر
رستوران کاک هاوا: ۶.۸ کیلومتر

هتل های نزدیک به آبشار هفت چاه لنکاوی

هتل ژئوپارک: ۱ کیلومتر
هتل برجایا ریزورت لنکاوی: ۱.۹ کیلومتر
هتل دانا لنکاوی: ۳.۱ کیلومتر
هتل ریتز کارلتون لنکاوی: ۶.۲ کیلومتر
هتل سنتری بیچ ریزورت: ۷.۵ کیلومتر
هتل سی ساید گست هاوس: ۸.۲ کیلومتر

آبشار هفت چاه ؛جاذبه بی نظیر لنکاوی +عکس

آبشار هفت چاه ؛جاذبه بی نظیر لنکاوی +عکس

آبشار هفت چاه ؛جاذبه بی نظیر لنکاوی +عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار