gardeshban.ir

این کلیسا دو برج دوقلوی بلند با پنجره‌ های شیشه‌ ای رنگی و ظاهر بسیار جذابی دارد.
کد خبر: ۳۹۶۱۱
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
کلیسای مادر مقدس در شهر باتومی گرجستان واقع شده است. گرجستان، کشوری در نزدیکی دریای سیاه با ساختمان ها و بناهای شگفت انگیز و ترکیبی از سبک معماری کلاسیک و مدرن است، این کشور توسط سواحل رویایی خود سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند؛ همگی این ها جزو آثار باستانی و تاریخی این کشور محسوب می شوند. 

از جمله مواردی که نظر خیلی از گردشگران را به خود جلب می کند، بناهای تاریخی این کشور زیباست. در اینجا هم می خواهیم در مورد کلیسای جامع مادر مقدس در شهر باتومی صحبت کنیم.

این کلیسا دو برج دوقلوی بلند با پنجره‌ های شیشه‌ ای رنگی و ظاهر بسیار جذابی دارد، هنگام ورود به آن دو مجسمه از پیامبران را خواهید دید و درون کلیسا نیز از دیدن نقاشی‌ های بسیار زیبا لذت خواهید برد . کلیسای جامعی که ۵۰۰۰ نفر قبل از تغییر کاربری غسل تعمید شده اند. 

شیشه های رنگی و زیبای این کلیسا جزو ویژگی های برتر محسوب می شود که دل هر بیننده ای را می برد. همچنین این شیشه ها از لحاظ زیبایی و صنعت گری با هنرهای دیگر در حال رقابت هستند. با اینکه کلیسای مادر مقدس پیشینه غمگینی دارد، اما با جذبه خود گردشگران زیادی را از اکثر نقاط جهان به خرید بلیط هواپیما تشویق می کند.

تاریخچه کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

با توجه به این که تا سال ۱۸۹۷ میلادی کلیسای سنت نیکولاس به عنوان کلیسای جامع در باتومی شناخته می شد اما بعد از یک سال از این تاریخ، ساخت کلیسای جامع مادر مقدس با هزینه چند نفر از تاجران گرجی مشهور به برادران نیکوکار به اتمام رسید و این کلیسا از سال ۱۹۰۳ میلادی به عنوان کلیسای جامع شناخته شد. 

در ابتدا کلیسا Holy Mother Virgin Nativity Cathedral با هدف تاسیس یک کلیسای کاتولیک آغاز شد، اما با ورود شوروی ها در این کشور از دست دولت مصادره گردید و در نهایت نیز برای مدت ها بسته شد و فقط به عنوان آزمایشگاه و مکان اداری استفاده گردید، تا این که بعد از اعتراضات اهالی در کلیسای جامع مادر مقدس به عنوان کلیسای ارتدوکس به روی مردم گشوده شد. در سال ۲۰۰۰ میلادی نیز بازسازی و مرمت این کلیسا آغاز شد و مورد توجه گردشگران قرار گرفت.

معماری کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

سبک معماری این کلیسا معماری گوتیک است که در کلیساها استفاده شده و به عنوان سبک معماری مذهبی شناخته شده است. یکی از ویژگی های معماری گوتیک، قوس نوک تیز در طاق ها است و در قسمت سقف این کلیسا ۳ گنبد بزرگ دیده می شود. در این کلیسا از سبک معماری سنتی و مدرن و نقاشی های مذهبی و سقف های بلند گنبدی شکل استفاده شده است. 

در ابتدای ورود به کلیسای جامع مادر مقدس دو مجسمه زیبا از پیامبران را خواهید دید. در حالت کلی نمای درونی و بیرونی کلیسا منحصر بفرد و زیباست و مطمئنا از تماشای این کلیسا سیر نخواهید شد. پس با خرید بلیط هواپیما باتومی از این کلیسای چشم نواز دیدن کنید.

در ساخت این بنا از سنگ هایی استفاده شده که به محض تغییر دما دچار تغییرات در شکل ظاهری و رنگ سنگ ها می شود و همین امر باعث گردیده تا گردشگران تعجب کنند. نمای داخل این کلیسا مانند نمای ظاهری اش جذاب‌ است. شیشه ‌های رنگی، مجسمه ‌های زیبا از شخصیت‌ های مختلف، ستون‌ها و دیوارها همگی جزو موارد خاص هستند. 

دیوارها و سقف حالت گنبدی شکل دارند و تصاویر زیادی بر روی دیوارها نقاشی شده است. همچنین در ساخت وسایل داخل کلیسا نیز از چوب طبیعی استفاده شده است. در داخل کلیسا، مردم مسیحی در حال عبادت هستند همواره با سکوت همراه است، بنابراین از سر و صدای بیجا خودداری کنید.

نحوه دسترسی به کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

کلیسای جامع مادر مقدس در خیابان نیکولوز در نزدیکی پارک شهر واقع شده است و نکته حائز اهمیت در مورد شهر باتومی نبود مترو یا تراموا است ولی گردشگران برای بازدید از این کلیسا می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مینی‌بوس، اتوبوس و تاکسی استفاده کنند، به طوری که این وسایل نقلیه همه روزه مسافر جابجا می کنند و در همه قسمت های شهر می توانید این مینی بوس ها را پیدا کنید و با پرداخت هزینه به مقصد برسید.

ساعت و هزینه بازدید از کلیسای جامع مادر مقدس

بازدید از این کلیسا شامل هزینه خاصی نمی شود و در حالت کلی کلیساهای شهر باتومی در طول روز باز هستند توجه داشته باشید که روز شنبه ساعت ۴ بعد از ظهر‌ و یکشنبه ساعت ۹ صبح مخصوص عبادت است. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این کلیسا نیز یک الی دو ساعت است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کلیسای جامع مادر مقدس

موزه هنرهای زیبای آجارا: ۵۵۰ متر
موزه باتومی: ۷۵۰ متر
بلوار باتومی: ۱ کیلومتر
میدان اروپا: ۱ کیلومتر
برج الفبا: ۱.۵ کیلومتر
پارک میراکل: ۱.۶ کیلومتر
مجسمه علی و نینو: ۱.۷ کیلومتر

رستوران های نزدیک به کلیسای جامع مادر مقدس

رستوران مندی: ۵۵۰ متر
رستوران ماماپاپوری: ۶۵۰ متر
رستوران دلی ریا: ۷۰۰ متر
رستوران مونیخ: ۸۵۰ متر
کافه و رستوران رادیو: ۸۵۰ متر
رستوران هارت آو باتومی: ۹۵۰ متر

هتل های نزدیک به کلیسای جامع مادر مقدس

هتل ستاره دریای سیاه: ۱۸۰ متر
هتل اولد سیتی: ۲۰۰ متر
هتل اولد گاردن: ۴۰۰ متر
هتل آنتیکا: ۶۰۰متر
هتل پیازا این: ۶۰۰ متر
هتل اوربی توئین: ۳ کیلومتر

کلیسای جامع مادر مقدس؛ جاذبه تاریخی باتومی+عکس

کلیسای جامع مادر مقدس؛ جاذبه تاریخی باتومی+عکس

کلیسای جامع مادر مقدس؛ جاذبه تاریخی باتومی+عکس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار