gardeshban.ir

دیوار بزرگ مرجانی، مجموعه‌ای بسیار بزرگ از صخره‌های مرجانی در استرالیا است که و از عجایب هفت‌گانه‌ دنیا محسوب می‌شود. در این مطلب و در قالب یک تور مجازی، از این جاذبه‌ بازدید خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۹۶۸۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
مناطق دریایی همیشه از جمله دیدنی‌ترین و زیباترین نقاط دنیا بوده و هستند. تماشای حرکات ماهی‌ها، وزش باد، گوش دادن به صدای موج آب‌های خروشان و تماشای آبی بی‌کرانی که در مقابل ما قرار گرفته است، تجربه‌ی بازدید از مناطق دریایی را جادویی و منحصربه‌فرد می‌کند.

استرالیا سرزمینی مملو از مناطق دریایی و شگفت‌انگیز است! این کشور علاوه بر داشتن شهرهای بزرگ، مدرن و بسیار جذاب مثل سیدنی و ملبورن، مناطق طبیعی و دریایی بی‌نهایت زیبای را هم در خود جای داده که دل هر گردشگری را می‌برد. نکته قابل‌توجه اینکه سالانه بیش از دو میلیون گردشگر از دیوار بزرگ مرجانی استرالیا دیدن می‌کنند. این منطقه برای صنعت توریسم استرالیا بالغ بر ۶ میلیارد دلار سود در بر داشته است. این منطقه یکی از محبوب‌ترین و مفرح‌ترین مناطق گردشگری استرالیا است.

در این مطلب می‌خواهیم سراغ یکی از عجایب هفت‌گانه‌ی جهان برویم که در استرالیا جاخوش کرده است؛ دیوار بزرگ مرجانی. این منطقه‌ی دریایی بسیار زیبا، مجموعه‌ای بسیار بزرگ از صخره‌های مرجانی است که در کشور استرالیا واقع شده و در سال ۱۹۹۷، نام خود را در میان عجایب هفت‌گانه‌ی جهان ثبت کرد. همراه ما باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، از این شگفتی طبیعی دیدن کنیم.

دیوار بزرگ مرجانی استرالیا، ۲۶۰۰ کیلومتر طول دارد و مساحتی به حدود ۳۴۴,۴۰۰ کیلومتر را اشغال می‌کند. از این دیوار به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه‌ طبیعی جهان یاد می‌شود. این سازه را موجودات زنده‌ دریایی ساخته‌اند و در آن، گونه‌های جانوری بسیار زیادی یافت می‌شود.

انواع ماهی‌ها، نهنگ‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، دلفین‌ها و بسیاری دیگر از موجودات، همگی در این دیوار بزرگ زندگی می‌کنند و دقیقا به همین دلیل هم هست که از این منطقه با عنوان جنگل اقیانوسی یاد می‌شود. 

سه منطقه‌ تاونزویل (Townsville)، کنز (Cairns) و مکای (Mackay) از جمله شهرهای استرالیا هستند که گردشگران برای دسترسی به دیوار بزرگ مرجانی، به‌‌ آن‌ها سفر می‌کنند. شکل‌گیری این دیوار مرجانی بزرگ به ۲۰ هزار سال پیش و عصر یخ‌بندان باز می‌گردد. 

بالا آمدن آب‌ها، ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و به‌زیر آب رفتن برخی از سواحل استرالیا کنار فعالیت و رشد مرجان‌های دریایی، رفته رفته به‌شکل‌گیری یک دیوار مرجانی عظیم منتهی شد.

دیوار مرجانی که از جاهای دیدنی استرالیا به شمار می‌رود، بزرگ‌ترین سیستم آب‌سنگی دنیا را در خود جای داده است. این مجموعه بیش از ۹۰۰ جزیره‌ مختلف را کنار هم قرار داده و طول آن به ۲,۶۰۰ کیلومتر می‌رسد. جاذبه‌ مورد بحث ما از نظر تنوع جانوری هم غنی است. 

۳۰ گونه نهنگ، دلفین و گرازماهی کنار شش گونه لاک‌پشت دریایی، ۲۱۵ گونه پرنده، ۲۲ گونه پرنده دریایی و ۳۲ گونه پرنده‌ی ساحلی در این منطقه زندگی می‌کنند. ۱۷ گونه مارماهی و بیشتر از ۱۵۰۰ گونه ماهی نیز از دیگر موجوداتی هستند که در دیوار بزرگ مرجانی استرالیا زندگی می‌کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار