gardeshban.ir

در این مطلب، در قالب تور مجازی از قلعه‌ها و ساختمان‌های قدیمی منطقه‌ اینگوشتیا، از سرزمین‌های خودمختار و سرسبز روسیه‌ بازدید خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۹۷۳۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
روسیه بزرگ‌ترین سرزمین‌ دنیا است. این کشور آن‌قدر بزرگ است که اشتباه گرفتنش با یک قاره‌ کاملا جدید، هرگز بی‌راه و غلط به‌نظر نمی‌رسد! پهناور بودن روسیه باعث شده تا این کشور از نظر زیبایی‌ها و جاذبه‌های توریستی، جایگاه بسیار محبوبی را در میان کشورهای دنیا داشته باشد. از دیگر برکات بزرگ بودن این کشور، شکل گرفتن  اتحادها و مناطق خودمختاری است که سعی کرده‌اند از زیر نظر دولت روسیه خارج شوند. 

یکی از این مناطق استقلال یافته، اینگوشتیا (Ingushetia) نام دارد. اینگوشتیا از سرزمین‌های جنوبی کشور روسیه است که حالا، در دنیا با نام «جمهوری اینگوشتیا» شناخته می‌شود. 

این کشور با گرجستان مرز مشترک دارد و نیروهای دفاعی آن برای محافظت از منطقه، برج‌ها و قلعه‌های مختلفی را توسعه داده بودند. این قلعه‌ها، حالا به یکی از جاهای دیدنی روسیه برای گردشگران تبدیل شده‌اند و در این مطلب، قرار است در قالب یک تور مجازی از آن‌ها بازدید کنیم. 

منطقه‌ اینگوشتیا یکی از پرحرارت‌ترین و پرجنگ‌ترین مناطق سرزمین پهناور روسیه بوده است. شکل‌گیری این جمهوری فدرال، که کوچک‌ترین جمهوری واقع‌شده در کشور روسیه هم هست، معلول جنگ‌ها و کودتاهای متعددی بوده است. 

به همین دلیل، گردانندگان اینگوشتیا تصمیم گرفتند تا با برپایی قلعه‌هایی بزرگ و بسیار بلند، مردمان خود را از شر جنگ‌های فراوانی که درگیرش بودند، در امان نگه ‌دارند. حکومت اینگوشتیا در سرزمینی به‌شدت زیبا و سبز با نام ترگیم (Targim) بنا شده است. 

کوهستان‌های قفقاز از این سرزمین قابل دیدن هستند؛ کوه‌هایی که فضایی کاملا خاص و قرون‌وسطایی را به منطقه‌ اینگوشتیا بخشیده‌اند. گذشت سالیان از تاسیس برج‌های نگهبانی اینگوشتیا و تخریب صورت‌گرفته در مرور زمان،‌ یک جلوه‌ خاص و کهن را به معماری آن‌ها داده است که بازدید از آن‌ها، به مانند زندگی در یک اثر فانتزی، کلاسیک و قرون‌وسطایی می‌ماند.

افسانه‌های بسیار زیادی با محوریت برج‌های نگهبانی منطقه‌ اینگوشتیا در میان مردم قفقاز و روسیه وجود داشته است. این افسانه‌ها هنوز هم میان مردمان ناحیه‌ قفقاز و جنوب روسیه نقل می‌شود. جغرافیای منطقه و معماری سازه‌های آن، به‌خصوص برج‌های نگهبانی منطقه، هنوز هم آن حال‌وهوای قدیمی خود را دارند و مثل افسانه‌های این منطقه، همچنان سرپا و جذاب باقی‌مانده‌اند. 

برای همین امروزه، این منطقه به یک جاذبه‌ توریستی تبدیل شده است. در ابتدای این مطلب، دسترسی لازم برای همراه شدن با تور مجازی اینگوشتیا برایتان قرار داده شده است.

برج‌های اینگوشتیا؛ یادآور جنگ های بی پایان در روسیه/عکس

برج‌های اینگوشتیا؛ یادآور جنگ های بی پایان در روسیه/عکس

برج‌های اینگوشتیا؛ یادآور جنگ های بی پایان در روسیه/عکس

برج‌های اینگوشتیا؛ یادآور جنگ های بی پایان در روسیه/عکس

برج‌های اینگوشتیا؛ یادآور جنگ های بی پایان در روسیه/عکس

برج‌های اینگوشتیا؛ یادآور جنگ های بی پایان در روسیه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار