gardeshban.ir

وجود جاذبه‌های تفریحی کاملاً رایگان در ملبورن، این شهر را به مقصدی محبوب در میان گردشگران با بودجه‌های محدود تبدیل کرده است. این تفریحات آسیبی به کیف پول شما وارد نخواهد آورد.
کد خبر: ۳۹۸۸۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

اگر کیف پولتان خود را فراموش کرده‌اید یا اینکه صرفاً احساس می‌کنید پول زیادی در بساط ندارید، نگران نشوید؛ زیرا شما نیازی به صرف پول‌های هنگفت برای دیدار از جاذبه‌های شهر  ملبورن  ندارید. اگرچه باید برای سفارش یک قهوه با استاندارد جهانی در ملبورن پول پرداخت کنید، اما جاذبه‌ها و تفریحات پیش‌رو کاملاً برای شما رایگان خواهند بود.

گالری ملی ویکتوریا

راهی خیابان سنت کیلدا (St Kilda) شده و به ساختمان سنگیِ به رنگ آبی در سمت چپ خود وارد شوید. گالری ملی ویکتوریا که توسط سر روی گراوندز (Sir Roy Grounds) طراحی شده، یکی از معروف‌ترین  گالری های هنر استرالیا  است و کلکسیونی با بیش از ۷۳۰۰۰ اثر هنری را در خود جای می‌دهد. راه خود را به‌سوی درگاه قوسی شکل، پشت دیوار آب و تالار بزرگ برای تماشای بزرگ‌ترین سقف شیشه‌ای دنیا در پیش بگیرید؛ سقفی که نور را با رنگ‌های متغیر به کف گالری می‌تاباند. گالری ملی ویکتوریا، علاوه بر کلکسیون دائمی خود، میزبان نمایشگاه‌ها و رویدادهای خاصی چون نمایشگاه سالانه‌ی «شاهکارهای زمستانی ملبورن» است.

گالری ملبورن

کتابخانه دولتی ویکتوریا

بی‌تردید کتابخانه‌ی دولتی ویکتوریا تماشایی است. از لحظه‌ای که برای اولین بار به آن نگاه می‌اندازید، نمی‌توانید زیبایی آن را منکر شوید؛ هرچند بیرون این بنا از نظر زیبایی قابل‌ مقایسه با محتویات درون آن نیست. اتاق مطالعه‌ی کتابخانه با سقف گنبدی آن شگفت‌انگیز است؛ زیرا اجازه می‌دهد تا نور طبیعی از طریق این گنبد وارد سالن مطالعه شود. این اتاق در هنگام شب هم شما را ناامید نخواهد کرد، زیرا فضای داخلی آن با نور مصنوعی روشن می‌شود. هیچ کجا در ملبورن بهتر از کتابخانه‌ی ویکتوریا برای مطالعه‌ی کتاب محبوب شما نیست. به‌علاوه، باوجود بیش از ۲ میلیون نسخه کتاب در اینجا، نباید در یافتن کتاب مدنظر خود با مشکل روبه‌رو شوید. اگر کتاب‌های موجود در کتابخانه باب میل شما نبودند، به سراغ هزاران روزنامه، دست‌نوشته، فایل‌های صوتی، تصویری و دیجیتالی رفته و با یک قرن از تاریخ و فرهنگ دوران ویکتوریا آشنا شوید. این کتابخانه‌ی دولتی همچنین میزبان نمایشگاه‌ها و آثار هنری شگفت‌انگیز همراه با راهنمای گردشگری رایگان است.

کتابخانه ملبورن

در بازار ملکه ویکتوریا قدم بزنید

در میان مغازه‌های تاریخی بازار  ملکه ویکتوریا  قدم زده و به کشف محصولات تازه، دونات‌های داغ، سوغاتی، لوازم منزل و کالاهای فراوان دیگر در سراسر آن بپردازید. به‌علاوه هرساله بین ماه‌های نوامبر تا آوریل، یک بازار شبانه هم چهارشنبه‌ها برپا می‌شود. فضای این بازار باوجود پخش موسیقی زنده، غرفه‌های سرو غذاهای خوشمزه و خریدهای دیرهنگام شبانه پرشور و حرارت است.

بازار ملکه ویکتوریا

از نمایشگاه اسکرین ورلدز دیدن کنید

درون «مرکز تصاویر متحرک» در  میدان فدراسیون ، نمایشگاهی رایگان و دائمی به نام اسکرین وُرلدز (Screen Worlds) برپاست. این نمایشگاه ما را با داستان تکامل تصاویر متحرک یا انیمیشن آشنا می‌کند. اسکرین ورلدز وسایل و ابزارهای صحنه‌آرایی و دستاوردهای گذشته را به ما نشان می‌دهد. در این نمایشگاه ساعت اصلی انیمیشن استرالیایی پلِی اسکول (Play School)، جایزه‌ی اسکار کِیت بلانش برای بازی در فیلم هوانورد (Aviator) و لباس‌های پوشیده‌شده توسط کایلی مینوگ، دِیم اِدنا و هِیث لِجِر نگهداری می‌شود.

ملبورن استرالیا

به موسیقی زنده گوش دهید

مردم ملبورن عاشق گوش دادن به موسیقی زنده هستند. خوشبختانه، نیازی نیست برای انجام این تفریح پولی پرداخت کنید. کافه‌ چری (Cherry) در خیابان ای‌سی‌دی‌سی (ACDC) خود را بهترین کافه‌ی «راک‌ اَند ‌رول» جهان می‌نامد. ورود به این کافه در تمام طول هفته (سه‌شنبه، چهارشنبه و یکشنبه) رایگان است. اغلب ستاره‌های مشهور دنیای راک در این کافه حضور می‌یابند. دیگر گزینه‌ی موجود، تفرجگاه موجود در خیابان سنت کیلدا است. ورود به این تفرجگاه در اکثر شب‌ها رایگان بوده و می‌توان در آن اجراهای هنرمندان نوظهورِ ژانر راک را تماشا کرد.

ملبورن استرالیا

به شکار مجسمه‌ های عمومی بروید

دِبورا هالپِرن (Deborah Halpern) یکی از مشهورترین مجسمه‌سازهای استرالیایی است. او به خاطر مجسمه‌های موزاییکی و رنگارنگ خود شهرت فراوان دارد؛ سه نمونه از این مجسمه‌ها در ملبورن به نمایش درآمده‌اند؛ «فرشته» در پارک بیرارونگ مار (Birrarung Marr)، «اُفِلیا» در ساوت‌ گیت و «دروازه‌ای به زمان و مکان دیگر» در عمارت وِریبی (Werribee) قرار دارند. از دیگر مجسمه‌های عمومی که باید در ملبورن به دنبال آن‌ها گشت، می‌توان به «عقاب» اثر بروس آرمسترانگ و «گاوی در بالای یک درخت» اثر جان کِلی در منطقه‌ی  داکلندز  (Docklands) اشاره کرد. «کیف پول عمومی» از سیمون پِری در خارج از ساختمان پست ملبورن و «خانه‌ی در حال غرق شدن» اثر پتروس اسپرونگ در بیرون از کتابخانه‌ی دولتی ویکتوریا، از دیگر مجسمه‌های تماشایی در ملبورن هستند.

مجسمه های ملبورن

در میان باغ‌ گیاه‌ شناسی سلطنتی قدم بزنید

برای فرار از شلوغی خیابان‌های ملبورن به پناهگاهی خلوت، راهی  باغ‌ گیاه‌ شناسی سلطنتی  شوید. این باغ‌ وسیع به مساحت ۳۸ هکتار، مجموعه‌ای از ۱۰۰۰۰ گیاه بومی و خارجی را در برمی‌گیرد. باوجود ۱۱ چمنزار، فضای فراوانی برای استراحت در این پارک وجود دارد. به‌علاوه یک مسیر پیاده‌روی ۳.۸ کیلومتری نیز به دور این باغ کشیده شده است.

باغ گیاه شناسی ملبورن

در مرکز ویلر متحول شوید

مرکز ویلر (Wheeler)، به‌عنوان قطبی برای نویسندگان دوره‌ی ویکتوریا، تمرکز خود را صرف گرامی‌داشت و کشف عرصه‌ی ادبی  استرالیا  کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در برنامه‌های این مرکز شرکت کرده و به سخنرانی میهمانان گوش دهند. هر پنجشنبه در هنگام نهار، می‌توان بسته‌هایی را به‌صورت رایگان دریافت کرد و به مطالعه‌ی داستان‌ها و بررسی ایده‌های موجود در آن‌ها پرداخت.

ملبورن استرالیا

از کرانه جنوبی ملبورن دیدن کنید

کرانه‌ جنوبی (Southbank) که از رودخانه‌ی یارا (Yarra) در کنار پل پرنسس آغاز شده و تا مرکز نمایشگاهی ملبورن ادامه دارد، منطقه‌ای تفریحی برای میزبانی از برخی از بهترین رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز بازی است. در این تفرجگاه ساحلی قدم زده و به تماشای اجراهای خیابانی و افق شهر ملبورن بپردازید. با تاریک شدن هوا، می‌توان شاهد برگزاری مراسم آتش‌بازی در هر ساعت از شب بود.

ملبورن استرالیا

سوار تراموا شوید

تراموا بخش جدایی‌ناپذیر شهر ملبورن است. تراموای سیتی سِرکِل ترَم (City Circle Tram) به توریست‌ها و البته مردم محلی اجازه می‌دهد تا به‌طور رایگان از سراسر شهر دیدن کرده و هرکجا که خواستند پیاده یا سوار شوند. این ترامواهای تاریخیِ کلاس دبلیو (W-class) از خیابان‌های لا تروب (La Trobe)، فلیندِرز، اسپرینگ، نیکلسون و ویکتوریا عبور کرده و منطقه‌ی تجاری ملبورن را نیز پوشش می‌دهد. یک راهنمای صوتی نیز در این وسایل نقلیه وجود دارد و با رسیدن به هرکدام از جاذبه‌های گردشگری، مسافران را با حقایقی جالب آشنا می‌کند.

ملبورن استرالیا

به یکی از کلیساهای شهر پناه ببرید

فرقی نمی‌کند که به دنبال پناهگاهی آرام یا محلی برای تحسین جاذبه‌های معماری باشید، عبادتگاه‌های ملبورن ارزش وقت گذراندن را دارند. کلیسای سنت پل (St Paul) در قلب منطقه‌ی تجاری ملبورن قرار دارد. این کلیسا توسط معمار انگلیسی، ویلیام باتِرفیلد، طراحی و با سبک معماری نئوگوتیگِ انتقالی ساخته شده است. در همان حوالی،  کلیسای سنت پاتریک  با ظاهر قرون‌ وسطایی به چشم می‌خورد. می‌توان در این منطقه کلیساهای سنت مری و سنت میشل را نیز پیدا کرد. این مکان‌های مقدس تجربه‌ای جذاب و معنوی برای شما خواهند بود.

ملبورن استرالیا

با فرهنگ بومی منطقه آشنا شوید

بنیاد میراثِ کوری (Koorie) در میدان فدراسیون، مرکزی اصیل و تماشایی برای آشنایی با فرهنگ بومیان استرالیا است. این مرکز به دنبال آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ بومی از طریق برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است. می‌توان به‌طور رایگان از بنیاد میراث کوری و آثار هنرمندان بومی معاصر در تمامی هفت روز هفته دیدار کرد.

ملبورن استرالیا

راهی سنت کیلدا شوید

سنت کیلدا که در ۶ کیلومتری جنوب شرق ملبورن واقع شده، یک تفرجگاه ساحلی ایده‌آل در نزدیکی شهر است. می‌توان حدفاصل خط ساحلی تا اسکله‌ی سنت کیلدا را برای تماشای پنگوئن‌ها و مناظر حیرت‌انگیز از افق ملبورن پیمود. خیابان شلوغ آکلند (Acland) در همین حوالی نیز محل خوبی برای امتحان یک خوراکی لذیذ و دیدار از یکشنبه‌ بازارِ نزدیک ساحل است. می‌توان به‌طور رایگان در اطراف  لونا پارک  ملبورن قدم زد، هرچند برای استفاده از وسایل سرگرمی باید مبالغی را پرداخت.

ملبورن استرالیا

تماشای چشم‌ اندازهای زیبا از کافه‌ های روف تاپ

می‌توان بهترین مناظر شهر را از یک بلندی تماشا کرد؛ بنابراین کافه‌های روف تاپ یا پشت‌ بامی بهترین نقاط ممکن برای شکار غروب آفتاب و تماشای ملبورن به هنگام روشن شدن چراغ‌های ساختمان‌ها در هنگام تاریک شدن هوا هستند. سیگلو (Siglo) نمای خوبی به کلیسای سنت پاتریک و  ساختمان مجلس استرالیا  دارد و نوشیدنی‌های دل‌چسبی سرو می‌کند. مادام بروکسل (Madame Brussels) از دیگر گزینه‌های محبوب در ملبورن برای تماشای شهر در حین صرف یک نوشیدنی لذیذ است.

کافه های ملبورن

کشف هنر رنگارنگ خیابانی

خیابان‌های پیچ‌درپیچ اطراف ملبورن تبدیل به خواستنی‌ترین بوم نقاشی شهری برای هنرمندان شده‌اند. دیوارهای غرقِ در رنگِ منطقه‌ی داکبورد پلِیس (Duckboard Place) و خیابان‌های هوزیر (Hosier)، یونیون و ای‌سی‌دی‌سی آغوش خود را به روی جلوه‌های هنری گشوده و پس‌زمینه‌ی خوبی برای تهیه‌ی عکس‌های اینستاگرامی شده‌اند.

ملبورن استرالیا

جست‌ و جوی تاریخ هوانوردی در موزه نیروی هوایی سلطنتی استرالیا

موزه‌ی نیروی هوایی سلطنتی استرالیا تنها ۲۵ دقیقه تا ملبورن فاصله دارد و دیدار از آن برای آشنایی با تاریخ هوانوردی این کشور کاملاً رایگان است. گردشگران برای بازدید از نمایشگاه‌های دائمی و آشیانه‌های پرواز به این موزه سر می‌زنند. می‌توان در روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و یکشنبه شاهد پرواز هواپیماهای قدیمی در این موزه بود.

ملبورن استرالیا

ادای احترام در معبد یادبود جنگ

معبد یادبود جنگ  که به احترام سربازان حاضر در جنگ جهانی اول ساخته شده، حالا نقش یادمانی برای تمامی استرالیایی‌های حاضر در همه‌ی جنگ‌ها را ایفا می‌کند. گردشگران می‌توانند شخصاً یا همراه با تورهای گردشگری از این بنای یادبود دیدن کنند. این معبد از چندین اتاق و فضای نمایشگاهی تشکیل شده و در آن بیش از ۸۰۰ شیء، عکس و لباس نظامی، از دهه‌ی ۱۸۵۰ تا به امروز، نگهداری می‌شود.

ملبورن استرالیا

تماشای جواهرات معماری ملبورن

می‌توان در سراسر ملبورن ترکیبی از معماری سبک مدرن، ویکتوریایی و آرت دکو را در کنار هم پیدا کرد؛ این آثار به دست طراحان جسوری ساخته شده‌اند که همواره به دنبال کنار زدن محدودیت‌ها و گسترش فضای شهری بوده‌اند. وقتی‌که در اطراف شهر قدم می‌زنید، کافی است تا به بالای سر خود خیره شده و نگاهی به ساختمان‌ها و سازه‌هایی چون  برج یوریکا ، میدان فدراسیون، ساختمان منچستر یونیتی (Manchester Unity) و تئاتر ملبورن بیندازید. میدان فدراسیون در سال ۲۰۰۲ تکمیل شد و دو سبک طراحی ساختارشکنانه و مینیمالیستی مدرن را در خود جای می‌دهد.

معماری ملبورن

از مجلس استرالیا دیدن کنید

از محل کار قانون‌گذاران استرالیایی در مجلس این کشور در روزهای کاری و غیرکاری دیدن کنید. گردشگران همچنین می‌توانند از جایگاه عمومی شاهد کار مجلس قانون‌گذاری باشند یا اینکه همراه با یک تور گردشگری رایگان از نقاط مختلف مجلس دیدن کنند. این برنامه‌ها در روزهای غیرکاری مجلس برگزار می‌شوند.

ملبورن استرالیا

به سراغ محل فیلم‌ برداری سریال‌ های محبوب بروید

بسیاری از نمایش‌های تلویزیونی محبوب در استرالیا در ملبورن فیلم‌برداری شده‌اند؛ همسایه‌ها (۱۹۸۵ تا به امروز)، فرزند (۲۰۱۰ تا به امروز) و کت و کیم (۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷) ازجمله‌ این فیلم‌ها هستند. علاقه‌مندان به سریال همسایه‌ها می‌توانند برای تماشای مراحل فیلم‌برداری به منطقه‌ی پین اوک کورت (Pin Oak Court) در خیابان رمزی بروند. گزینه‌ی پولی که از سوی شرکت سازنده‌ی سریال ارائه می‌شود به شما امکان دیدار با شخصیت‌های فیلم، از گذشته تا به امروز، را هم می‌دهد. محل فیلم‌برداری کت و کیم در منطقه فور لاگون پلیس (4 Lagoon Place) است. طرفداران فیلم فرزند نیز می‌توانند به خیابان برانزویک (Brunswick) مراجعه و از لوکیشن این سریال دیدن کنند.

محله های ملبورن

از بودن در یک فستیوال لذت ببرید

تقویم رویدادهای ملبورن پر از فستیوال‌های مختلف در سراسر سال است. می‌توانید در کنار رویدادهای پولی، از بسیاری از فستیوال‌های تفریحی رایگان نیز دیدن کنید. در ماه مارس، فستیوال مومبا (Moomba)، بزرگ‌ترین فستیوال رایگان استرالیا، برگزار می‌شود. این فستیوال با مراسم آتش‌بازی، یک رژه، به همراه وسایل سرگرمی و بازی همراه است. از دیگر فستیوال‌های محبوب در شهر می‌توان به فستیوال بین‌المللی کمدی ملبورن، فستیوال بین‌المللی فیلم ملبورن، فستیوال نویسندگان ملبورن، فستیوال هنری ملبورن فرینج (Melbourne Fringe) و فستیوال ملبورن اشاره کرد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار