gardeshban.ir

روستایی در همدان است که خیابان‌ها و کوچه‌های آن با نام افراد و کتاب‌های مشهور نامگذاری شده است.
کد خبر: ۴۰۱۸۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستایی در همدان است که خیابان‌ها و کوچه‌های آن با نام شخصیت ها و کتاب‌های مشهور به سه زبان انگلیسی، کردی و فارسی نامگذاری شده است.

روستایی که جمعیت آن در آخرین  سرشماری مرکز آمار ایران، به  ۱۹۰۱ نفر یعنی ۶۵۱ خانوار رسیده و زبان مردمان آن کردی است. روستایی به نام تاج آباد در دهستان آبرومند در بخش مرکزی شهرستان بهار که در استان همدان واقع شده است. روستاهای هم جوار آن  هم دهنور و تاج آباد علیا بوده هستند.

روستای تاج آباد  به دو بخش علیا و سفلی تقسیم شده که بخش سفلی با وجود محرومیت‌ها، با همت اهالی علیا توانسته به یک روستای نمونه در زمینه‌های فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.

این روستا در سال ۹۴ به عنوان روستای دوستدار کتاب نامگذاری شده و مردمش علاقه زیادی به کتاب و خواندن  آن دارند.دوستداران کتاب

افرادی مانند پائولو کوئیلو نویسنده معروف برزیلی، از نامگذاری یک خیابان به نام کیمیاگر در این روستا استقبال کرده و عکس آن را در صفحه خودش منتشر کرده است.

نام برخی از کوچه‌های روستای تاج آباد که در تابلو‌های ورودی آن نصب شده عبارتند از: گلستان و بوستان سعدی، صد سال تنهایی (اثر گابریل گارسیا مارکز)، شاهنامه فردوسی، شازده کوچولو (نوشته نویسنده فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری)، کیمیاگر (اثر پائولو کوئیلو)، دالان سبز (اثر استفان کینگ). البته متن بعضی از کتاب‌ها هم روی دیوار‌ها نوشته شده است!

روستایی در همدان که مشاهیر جهان را در خود جای داده!/عکس

روستایی در همدان که مشاهیر جهان را در خود جای داده!/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار