gardeshban.ir

مدیر مجموعه فرهنگی ‌تاریخی سعدآباد با اشاره به فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث ‌فرهنگی، گفت: ۲۰ برنامه شاخص فرهنگی به صورت مجازی در این موزه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۲۱۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
کیا پارسا، مدیر مجموعه فرهنگی ‌تاریخی سعدآباد اعلام کرد: همزمان با آغاز هفته میراث‌ فرهنگی، برنامه‌هایی با هدف گرامی‌داشت این ایام برنامه‌ریزی شده که طبق جدول برنامه‌ها از ۲۵ اردیبهشت‌ماه امسال در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مدیر مجموعه سعدآباد اظهار کرد: با توجه به شیوع پیک چهارم ویروس کرونا و ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی این مجموعه تلاش کرده برنامه‌های متعدد فرهنگی را در قالب‌های متنوع از طریق فضای مجازی برای این ایام و برای علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ غنی ایران اسلامی برنامه‌ریزی کند.

او افزود: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی با محوریت شاهنامه فردوسی، معرفی آثار استاد تامسون، سفر به قطب جنوب، معرفی تابلوهای قرآنی با عنوان اهمیت آب، سوزن‌دوزی بلوچ، ماکت خودروهای کلاسیک، ظروف و نشان‌های دوره قاجار تا پهلوی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده هستند.

پارسا با اشاره به بخش نشست‌های علمی و تخصصی گفت: در این نشست‌ها به بررسی آثار هنرمندان نامی از جمله سالوادور دالی، شاهنامه فردوسی و روش‌شناسی تاریخ‌نگاری معاصر پرداخته می‌شود و به صورت آنلاین دانشگاهیان، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث فرهنگی و تاریخی می‌توانند از این مباحث استقاده کنند. همچنین برای علاقه‌مندان به هنر عکس و عکاسی، نمایشگاه عکس سعدآباد با مضمون سعدآباد به روایت تصویر و همچنین تصاویری از بیمارستان مسیح دانشوری در دهه ۱۳۲۰خورشیدی به صورت مجازی نمایش داده می‌شود.

ایسنا نوشت، مدیر مجموعه سعدآباد افزود: در این ایام مجموعه سعدآباد به عنوان اولین موزه و مجموعه‌ای پیش‌رو در حوزه توسعه مدیریت نوین موزه‌داری در کشور از گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ به صورت زنده رونمایی خواهد کرد.
 

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار