gardeshban.ir

ایستگاه قطار هاپ بانهوف، ایستگاه قطار اصلی و مدرن برلین به حساب می‌آید و دسترسی به مناطق درون و برون شهری و حتی بین‌المللی را راحت‌تر کرده است.
کد خبر: ۴۰۷۰۸
تاریخ انتشار : شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایستگاه قطار «هاپ بانهوف» (Berlin Hauptbahnhof)، در سال 2006 فعالیت خود را شروع کرد و ایستگاه اصلی شهر برلین در آلمان به شمار می‌رود. این ایستگاه، درست در مرکز شهر قرار گرفته و فقط 10 دقیقه تا جاذبه‌های گردشگری معروفی مثل «ساختمان رایشستاگ» (Reichstag) و 15 دقیقه تا «دروازه براندنبورگ» (Brandenburg Gate) پیاده‌روی دارد. 

سالن بالایی این ایستگاه، 321 متر بوده و سقف شیشه‌ای‌اش به زیبایی آن اضافه کرده است. در طبقه‌ی 1+ این ایستگاه، می‌توانید هم بلیت‌های داخلی و هم بین‌المللی تهیه کنید. گاهی به جای استفاده از نام کامل ایستگاه هاپ بانهوف برلین، از مخفف «Berlin Hbf» استفاده می‌شود. پس اگر جایی این علامت را در تابلوهای راهنمای شهر دیدید، بدانید که مسیر را درست آمده‌اید.

سکو ها

اگر از درِ ورودی اصلی ایستگاه هاپ بانهوف وارد شوید، دو گزینه پیش رویتان است؛ یعنی هم می‌توانید از پله برقی و هم از آسانسور برای بالا یا پایین رفتن استفاده کنید. برای رفتن به سکوهای شماره‌ی 1 تا 8، باید به طبقه‌ی 2- بروید. این سکوها در بخش زیرزمین بزرگ این ایستگاه قرار دارند و مخصوص مسیرهای شمال به جنوب شهر هستند. قطارهای مقصد هامبورگ به سمت شمال و قطارهای مقصد درسدن (Dresden)، لایپزیگ (Leipzig)، پراگ و بوداپست به سمت جنوب حرکت می‌کنند. 

سکوهای شماره‌ی 11 تا 16، در طبقه‌ی 2+ قرار دارند و مسیر غرب را به شرق متصل می‌کنند. مسیر قطارهای مقصد «ورشو» (Warsaw) به سمت شرق و صرفاً از سکوهای 11 و 12 می‌باشد. 

همچنین قطارهای مقصد آمستردام و قطارهای سریع‌السیر به مقصد سوئیس، از سکوهای 13 و 14 به سمت غرب به حرکت درمی‌آیند. قطارهای پرسرعت داخل شهری به مقصد فرانکفورت و کُلن (Cologne) در تمامی این 14 سکو توقف خواهند داشت و می‌توانید ساعت حرکت آن‌ها را از روی صفحه‌های نمایش یا به صورت آنلاین چک کنید.

امکانات

ایستگاه قطار هاپ بانهوف، هر امکاناتی که از یک ایستگاه قطار مدرن در ذهنتان دارید را برآورده می‌کند. مغازه‌های گوناگونی در این ایستگاه وجود دارند که برای بازدید از آن‌ها باید به طبقه‌ی 1+ یا 1- بروید. همچنین باجه‌های بلیت‌فروشی، سالن استراحت درجه یک و صندوق امانات نیز در طبقه‌ی 1+ قرار گرفته‌اند که اگر خواستید، می‌توانید چمدان و اسبابتان را موقتاً به امانت بگذارید.

 البته لازم به ذکر است که برای استفاده از سالن درجه یک که از 6 صبح تا 10 شب باز است، باید بلیت درجه اول مسافت‌های طولانی را داشته باشید تا بتوانید از وای فای رایگان، چای، قهوه و اسنک خوشمزه‌ی آن بهره‌مند شوید. علاوه بر آن، جاهای زیادی برای غذا خوردن از جمله «برگر کینگ»، «مک دونالد» و «پیتزا هات» و چندین دستگاه ATM نیز در این ایستگاه وجود دارد. امکان استفاده از وای فای هم برای مسافران برقرار است؛ اما فقط نیم ساعت اول آن برایتان رایگان خواهد بود.

دسترسی به مرکز شهر

اگر از لحاظ حمل و نقل و راحتیِ جا‌به‌جایی مضطرب هستید، بهتر است بگوییم که جای نگرانی نیست؛ زیرا «برلین اس-بان» (Berlin S-Bahn) که سیستم قطار شهری برلین و حومه است نیز در این ایستگاه قرار دارد و شما را به ایستگاه‌هایی مثل ایستگاه «اُست بانهوف برلین» (Berlin Ostbahnhof) و «لیختنبرگ» (Lichtenberg) می‌رساند. برای استفاده از این سیستم باید خودتان را به سکوهای شماره‌ی 15 و 16 در طبقه‌ی 2+ برسانید. در هر سکو به صورت جداگانه، پوسترهایی زده‌اند که محل ایستادن دقیق را به شما نشان می‌دهد تا پریشان در راهروی آن بالا و پایین نروید.

همچنین هتل‌های بی‌شماری در اطراف این ایستگاه پراکنده شده‌اند که اگر محل اقامتتان در یکی از آن‌ها باشد، رفت و آمد از طریق قطار برایتان آسان‌تر نیز خواهد شد. البته مسافران می‌توانند از تاکسی‌های ایستگاه و متروی زیرزمینی برلین (Berlin U-Bahn) هم استفاده کنند؛ اما معمولاً سریع‌ترین راه، رفت و آمد با همان برلین اس-بان است که از دوشنبه تا شنبه، از ساعت 7 صبح تا 10 شب و یکشنبه، از 8 صبح تا 10 شب فعالیت دارد. 

اگر برای رفتن به «فرودگاه شونفلد» تاکسی بگیرید، نیم ساعت در راه خواهید بود و برای رفتن به «فرودگاه تگل»، بهتر است سوار اتوبوس‌های سریع‌السیری شوید که 20 دقیقه‌ای شما را به مقصد می‌رسانند.


ایستگاه قطار هاپ بانهوف، ایستگاه اصلی و مدرن برلین/عکس

ایستگاه قطار هاپ بانهوف، ایستگاه اصلی و مدرن برلین/عکس

ایستگاه قطار هاپ بانهوف، ایستگاه اصلی و مدرن برلین/عکس

ایستگاه قطار هاپ بانهوف، ایستگاه اصلی و مدرن برلین/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار