gardeshban.ir

در این قسمت از تورهای مجازی، به شهر سینترا می‌رویم که با قلعه‌ها و جاذبه‌های طبیعی‌اش، گردشگران زیادی را همراه خود می‌کند.
کد خبر: ۴۰۷۴۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشور پرتغال از آن سرزمین‌هایی است که نامش در تعداد بسیار زیادی از وقایع مهم تاریخی دیده می‌شود. به‌این صورت که این کشور یا به سرزمین‌های دیگر، از جمله کشور خودمان حمله می‌کرد یا اینکه مورد تهاجم دیگر مناطق قرار می‌گرفت. به‌همین منظور، در این کشور قلعه‌ها و بقایای جنگی متعددی را می‌توان یافت که خاطرات جنگاوری‌های مردان پرتغالی را یادآوری می‌کند.

قرارگیری پرتغال در منطقه‌ای به‌خصوص از اروپا و جای‌گیری این سرزمین در میان جریان‌های هوایی خاص، یک طبیعت بکر و زیبا را برای این منطقه، پدید آورده است. پرتغال در زمینه‌ی توریسم، حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. 

همان اندازه‌ که در ورزش و به‌خصوص رشته‌ی فوتبال، با تیم‌هایی مثل اسپورتینگ لیسبون و فوتبالیست‌هایی مثل کریستیانو رونالدو، آوازه خود را به گوش جهانیان رسانده است. همراه ما باشید تا در این قسمت به شهر سینترا سفر کنیم. شهری که در همسایگی پایتخت پرتغال یعنی لیسبون قرار دارد و ویژگی‌های جذابش، گردشگران پرتعدادی را به خود جذب می‌کند.

سینترا شهری است که در ۲۳ کیلومتری لیسبون قرار گرفته است. شهر سینترا، سرزمینی است که با تپه‌های بزرگ و جادویی همراه با کاخ‌هایی تاریخی و نفس‌گیر شناخته می‌شود. 

گفته می‌شود که مردمان روم، این شهر را منطقه‌ی پرستش خداونگار ماه می‌دانستند. به همین دلیل نام آن را سینترا گذاشتند. 

سینترا نامی است که واژه‌ی آن، از واژه‌ی «رب النوع ماه» برگرفته شده است. در تاریخ کشور پرتغال، شهر سینترا به منطقه‌ استراحت و تفرج تابستانی مشهور است. 

خاندان‌های سرمایه‌دار پرتغالی با ساختن قلعه‌ها و سازه‌های عظیم در تپه‌های سینترا، منطقه‌ای باصفا و زیبا را برای تفریح‌های خود طی فصل گرم سال، در نظر گرفته بودند.

قلعه‌ ملی سینترا یکی از جاهای دیدنی سینترا است. قلعه‌ای که در قرن‌های ۹ و ۱۰ میلادی ساخته و به یکی از نقاط استراتژیک شهر سینترا تبدیل شد. منطقه‌ای که به نقاط ارتباطی شهرهای لیسبون، سینترا، مفریا و کسایس نظارت داشت.

قصر ملی سینترا از دیگر دیدنی‌های این شهر است. کاخ ملی شهر سینترا در قرن ۱۴ میلادی ساخته شد. کاشی‌کاری‌های خاص، معماری‌ گوتیک، نقش‌ونگارهای خاندان‌های سطلنتی پرتغالی و موارد بیشتر، از جمله زیبایی‌های این بنای عظیم و تاریخی هستند. تعداد بسیار زیادی از توریست‌های شهر سینترا، فقط برای دیدن کاخ این شهر به پرتغال و سینترا سفر می‌کنند!

پارک ملی سینترا از دیگر دیدنی‌های این شهر است که بازدیدکنندگان بسیار زیادی را به خودش جلب می‌کند. همان طور که پیش‌تر هم ذکر شد، جایگاه جغرافیایی کشور پرتغال و موجودیت آن در سر مسیر جریان‌های آب و هوایی مختلف، طبیعتی بکر و باصفا را برای این کشور ساخته است. شهر سینترا نیز از این قائده مستثنی نیست و زیبایی‌های طبیعی پرتعدادی را در خودش جای داده است. مناطقی که به‌شکل‌گیری زیست‌بوم‌های متعدد منجر شده است.


سینترا؛ سرزمین جادویی پرتغالی‌ها+عکس

سینترا؛ سرزمین جادویی پرتغالی‌ها+عکس

سینترا؛ سرزمین جادویی پرتغالی‌ها+عکس

سینترا؛ سرزمین جادویی پرتغالی‌ها+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار