gardeshban.ir

وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد/
وزیر میراث فرهنگی گفت: بیش از ۴۰۰ واحد هتل در دولت تدبیر و امید افتتاح شده و حدود ۲۰۰ واحد اقامتگاه بومگردی در بخش گردشگری نیز به بهره‌برداری رسیده که ظرفیت‌ تخت‌ها را به ۴۶۰ هزار تخت رسانده است.
کد خبر: ۴۰۷۸۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه علی‌رغم تمام تحریم‌ها اما در دولت دوازدهم توانسته‌ایم بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح کنیم، گفت: اکنون حدود ۱۶۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حال ساخت است و انتظار می‌رود تا پایان این دولت برخی از پروژه‌ها را به افتتاح برسانیم.

علی‌اصغر مونسان دوشنبه ۱۰ خرداد در آیین افتتاح مرکز فرهنگی سعدی و تعدادی از پروژه‌های میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه ۶۷۰ هتل در کشور در حال ساخت است که ۱۷۵ مورد آن دارای ستاره‌های ۴ و ۵ است، افزود: قطعا افتتاح این طرح‌ها آینده روشنی برای گردشگری را نوید می‌دهد.

او ادامه داد: بیش از ۴۰۰ واحد هتل در دولت تدبیر و امید افتتاح شده و حدود ۲۰۰ واحد اقامتگاه بومگردی در بخش گردشگری نیز به بهره‌برداری رسیده که ظرفیت‌ تخت‌ها را به ۴۶۰ هزار تخت رسانده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اضافه شدن بخش طبیعت‌گردی به فعالیت‌های گردشگری که عمدتاً فرهنگی و تاریخی بوده است، گفت: این مهم موجب جذب گردشگران شده و امکان رقابت را در منطقه برای ایران ایجاد کرده است.

مونسان بیان کرد: در حال حاضر ۱۸ مجموعه گردشگری در حال بهره برداری و در بدترین شرایط اقتصادی و تحریم توانستیم بیش از ۲۰۰۰ قلم اشیاء تاریخی در حراج‌های خارجی به کشور عودت دهیم. 

او یادآور شد: بیش از  100 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در بخش گردشگری پرداخت شده است و ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در بانک‌ها در مرحله پرداخت داریم.

وزیر میراث فرهنگی از احیای کاروانسراهای کشور و تبدیل آنها به هتل کارونسرا خبر داد و گفت: این اقدام با واگذاری کاروانسراها اجرایی شده است.

مونسان همچنین طرح تجاری سازی، برندینگ، بسته بندی و طراحی صنایع دستی را از دیگر اقدامات اخیر این وزارتخانه عنوان و خاطرنشان کرد: سال گذشته و در بخش صادرات صنایع دستی، علی‌رغم فراگیری بیماری کرونایی اما رشد این بخش متوقف و منفی نشد.

مونسان با اشاره به اینکه با بهره برداری از ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری، گوی رقابت گردشگری را از کشورهای همجوار ربوده‌ایم، افزود: نسبت به واگذاری حق بهره برداری از برخی از واحدهای تاریخی به بخش خصوصی اقدام شد تا با جذب اعتبار این طرح‌ها نسبت به بهره برداری و احیای ۵٠٠ باب خانه تاریخی در کشور اقدام شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به بودجه کم این وزارتخانه در خصوص مرمت و نگهداری ابنیه تاریخی، گفت: اگر بخواهیم مجموع اعتباراتی که در بودجه برای نگهداشت ٣۴ اثر ملی و ٢۴ اثر جهانی پیش‌بینی شده است را صرف این آثار کنیم سرانه بودجه نگهداری هر اثر نزدیک به پنج میلیون تومان خواهد بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار