gardeshban.ir

شهر استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیاست که هرچه از زیبایی‌های این شهر بین دوقاره گفته شود، باز هم کم است.
کد خبر: ۴۰۸۶۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
استانبول جاذبه‌های بسیار زیاد تفریحی، گردشگری، تاریخی، تجاری و… مختلفی دارد که هریک طرفداران خاص خود را بین مسافران پیدا کرده‌اند و محله ببک از همین دیدنی‌هاست. به همین دلیل توریست‌ها و گردشگران بسیار زیادی با هر سلیقه را به خود جذب می‌کند.

محله ببک؛ منطقه لوکس و گران استانبول+تصاویر

جالب است بدانید که بین بازدیدکنندگان از دیدنی‌های ترکیه، ایرانیان سهم بسیار زیادی دارند. گردشگران زیادی از ایران هر سال به این شهر زیبا سفر می‌کنند و از محله ببک استانبول نیز به عنوان زیباترین محله این شهر یاد می‌کنند. 

محله ببک چطور محله‌ای است؟

این منطقه یکی از گران‌قیمت‌ترین جاهای استانبول است که انواع مراکز خرید، مراکز تفریحی، کافه‌ها و رستوران‌های شیک و گران در آن وجود دارد.

محله ببک استانبول کجاست؟

ببک یک محله بسیار زیبا در کشور ترکیه است که در شهر استانبول قرار دارد. این محله تاریخی قدمتی دیرینه داشته و طبق مدارک موجود در گذشته یک روستای کوچک برای ماهی‌گیران یونانی بوده است که قدمت آن به قرن‌های پیش باز می‌گردد.

اما امروزه ببک یکی از جذاب‌ترین و لوکس‌ترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود و ثروتمندان استانبول علاقه زیادی دارند که وقت خود را در این منطقه سپری کنند. این محله در بخش اروپایی استانبول درست در ساحل تنگه بسفر واقع شده که خود یکی از دیدنی‌ترین محله‌های استانبول به شمار می‌آید.

محله ببک؛ منطقه لوکس و گران استانبول+تصاویر

محله ببک در استانبول با دیدنی های جذاب

محله ببک به قدری منحصربه‌فرد است که اغلب افرادی که به استانبول سفر می‌کنند، زمانی را به بازدید از آن اختصاص می‌دهند. آخر هفته‌ها در این محله ماشین‌های لوکس و گران‌قیمت با یکدیگر به چالش‌های رقابتی می‌پردازند که در نوع خود می‌تواند بسیار جذاب و تماشایی باشد.

رستوران‌های متنوع و جذابی در این منطقه وجود دارد که همه آن‌ها غذاها را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهند. از مراکز خرید و جواهر فروشی‌ها گرفته تا مراکز تفریحی و شکم‌گردی را در محله ببک به وفور پیدا خواهید کرد.

آدرس دقیق ببک را می‌توانید در نقشه زیر ببینید و با موقعیت جغرافیایی آن آشنا شوید. اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، محله ببک در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است.

دسترسی به محله ببک استانبول

برای رسیدن به این منطقه می‌توانید از تاکسی یا اتوبوس‌های استانبول استفاده کنید که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

اتوبوس‌ها از نظر قیمت بسیار به صرفه‌تر از تاکسی‌ها هستند و می‌توانند با قیمت مناسب‌تری شما را به ببک استانبول برسانند، اما در نظر داشته باشید که این وسیله کاملا عمومی بوده و ممکن است زمان بیشتری به دلیل توقف در ایستگاها از شما بگیرد.

تاکسی‌ها نسبت به اتوبوس بیشتر پول از شما می‌گیرند، اما شما می‌توانید به صورت دربست و خصوصی با آن‌ها به این محله بروید. در مجموع اگر بار زیادی همراه خود دارید یا با خانواده سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌شود تا حد امکان برای راحتی خود و خانواده از تاکسی استفاده کنید.

تردد به منطقه ببکچه کارهایی می‌توان در ببک انجام داد؟

در این منطقه شما می‌توانید از غذا خوردن در رستوران‌های شیک و مجلل لذت ببرید. در این منطقه حتما طعم قهوه و چای‌های ویژه ترکیه را امتحان کنید. همچنین می‌توانید از ماهی‌گیران بومی این منطقه که همچنان به این حرفه مشغول‌ هستند، بازدید کنید. تماشای ماهی‌گیران سنتی که تناقضی بسیار دیدنی با بافت لوکس این منطقه دارند، بسیار زیباست.

بازارگردی در محله ببک

یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی که در این منطقه لوکس و گران‌قیمت می‌توانید انجام دهید، بازارگردی و خرید از مراکز تجاری ببک است. شما می‌توانید از مراکز لوکس این محله لباس، لوازم آرایش، کیف و کفش، وسایل دکوری و زینتی و… تهیه کنید. اینجا هم برای خودتان و هم برای سوغات گزینه‌های جذابی دارد.

قایق‌رانی هم از تفریحات رایج این منطقه است. البته پیشنها می‌کنیم قبل از سواری از قیمت کرایه قایق‌ها مطلع شوید؛ زیرا معمولا قایق‌ها با قیمت بالایی اجاره داده می‌شود که ممکن است هرکسی بودجه پرداخت آن را نداشته باشد. در مجموع گشت‌وگذار در این منطقه به هر نحوی لذت‌بخش و جذاب است و می‌تواند برایتان یک خاطره به‌یادماندنی باشد.

محله ببک؛ منطقه لوکس و گران استانبول+تصاویر

برای خیلی از افراد، صبحانه محبوب‌ترین وعده غذایی است. اگر شما هم از همین افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در این منطقه یک صبحانه مجلل و هیجان‌انگیز را امتحان کنید. صبحانه‌های ترکی بسیار لذیذ و خوش‌مزه هستند و معمولا با مزاج ایرانی‌ها نیز سازگاری دارند.

هرچند در اغلب محله‌هایی که بورس غذا هستند، تنها چند کافه و رستوران شاخص می‌شوند؛ اما در ببک استانبول به جرات می‌توان گفت تفاوت چندانی ندارد که به کدام کافه یا رستوران برای صرف صبحانه مراجعه کنید. همه مراکز شکم‌گردی این محله کیفیتی بسیار ویژه به شما ارائه می‌کنند، برای مثال چای یا قهوه ترک پای ثابت همه صبحانه‌ها هستند. 

نان سفید ترکی، زیتون سبز و سیاه، بورک پنیر یا گوشت، سینی مرباجات و سبزیجات، سوسیس تخم‌مرغ ترکیه‌ای، سالاد میوه و… از جمله خوراکی‌های خوش‌طعم صبحانه‌های ترکیه‌ای هستند. کنار همه این‌ها گزلمه از دیگر صبحانه‌های ترکیه است. این خوراک در واقع نوعی نان است که داخل آن با سبزیجات، گوشت و پنیر پر شده و به شکل تنوری پخته می‌شود.

اگر اهل غذاهای رژیمی و کم‌کالری هستید، اغلب آیتم‌های صبحانه ترکیه‌ای برایتان مناسب نخواهد بود. بهتر است در سفر به ترکیه قید رژیم را بزنید.

محله ببک؛ منطقه لوکس و گران استانبول+تصاویر

قدم زدن در این مناطقی که دریا، رودخانه، هوای مطبوع و وزش باد را کنار هم دارد، یکی از بزرگ‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که در کل منطقه بسفر می‌توانید آن را تجربه کنید. تصور کنید کنار این پیاده‌روی بهشت‌گونه کنار آب، مراکز مختلفی برای خرید، شکم‌گردی، ماساژ و … وجود داشته باشد که این لذت را دوچندان می‌کند.

محله ببک؛ منطقه لوکس و گران استانبول+تصاویر

در این منطقه مراکزی وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها دوچرخه کرایه کنید و در امتداد ساحل به دوچرخه‌سواری بپردازید.

دوچرخه‌سواری در این منطقه بکر به شما کمک می‌‍کند علاوه‌بر گشت‌وگذار و لذت از آب‌وهوای مطبوع منطقه، در بازه زمانی کوتاه‌تری نسبت به پیاده‌روی در بسفر و ببک به تفریح و گردش بپردازید.

جاهای دیدنی نزدیک ببک استانبول

جاذبه‌های دیدنی دیگری هم اطراف محله ببک استانبول وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. شما می‌توانید در مدت کوتاهی به این مناطق هم رفته و از آنجا دیدن کنید.

محله ببک؛ منطقه لوکس و گران استانبول+تصاویر


قلعه روملی

قلعه روملی در تنگه بسفر و در ساحل روملی شهر استانبول قرار دارد. این قلعه یکی از جاذبه‌های تاریخی کشور ترکیه برای علاقه‌مندان به تاریخ است. این بنای بسیار بزرگ و با شکوه در سال 1452 میلادی به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است.

این قعله تاریخی یکی از زیباترین قلعه‌های دنیاست که معماری ویژه‌ آن نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. امکانات بسیار جالبی که در سال ساخت به این قلعه اضافه شده هم از دیگر نکاتی است که باعث حیرت بازدیدکنندگان شده است.

محله ببک؛ منطقه لوکس و گران استانبول+تصاویر


پل معروف بسفر، پل بسیار زیبایی است که قسمت آسیایی استانبول را به قسمت اروپایی آن متصل می‌کند. این پل 1150 متر طول، 39 متر عرض و 105 متر ارتفاع دارد. همچنین فاصله آب تا زیر پل 65 متر است که ارتفاع قابل‌توجهی محسوب می‌شود. تماشای آب از آن ارتفاع برای خیلی از افراد واقعا ترسناک بوده و هیجان زیادی همراه خواهد داشت.

اگر می‌خواهید مطمئن باشید همه زیبایی‌های استانبول را دیده‌اید، رفتن به محله ببک یکی از آن مهم‌ترین موارد برای شماست. این منطقه می‌تواند روی مجلل و لوکس استانبول را بیش از پیش به رخ بکشد. 

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار