gardeshban.ir

میدان نلسون ماندلا در ژوهانسبورگ، به افتخار رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی نام‌گذاری شده و بیشتر با مراکز خرید و رستوران‌های بی‌شمارش شناخته می‌شود که بعد از نصب مجسمه‌ی نلسون ماندلا در این مکان، بیش از پیش به شهرت رسید.
کد خبر: ۴۰۹۳۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
«میدان نلسون ماندلا» در منطقه‌ی «سندتون» (Sandton) واقع شده و یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در شهر ژوهانسبورگ به حساب می‌آید. البته این مکان را ابتدا با نام «میدان سندتون» می‌شناختند و قدمت آن به سال 1994 میلادی برمی‌گردد. 

در دهمین سالگرد تأسیس این میدان و به مناسبت 10 ساله شدن دموکراسی در آفریقای جنوبی، نام آن را به افتخار رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی، یعنی نلسون ماندلا تغییر دادند و مجسمه‌ی برنز 6 متری او نیز در این مکان قرار گرفته و حدود 2.5 تُن وزن دارد و مکان مناسبی برای عکس انداختن به شمار می‌رود. 

ماندلا از فعالان جنبش ضد آپارتاید بود و برای به دست آوردن حقوق مساوی میان سفید و سیاه‌پوستان، بسیار تلاش می‌کرد. 

برای آگاهی بیشتر راجع به روی کار آمدن و فروپاشی نظام آپارتاید بهتر است سری به موزه آپارتاید بزنید که آن هم در ژوهانسبورگ قرار دارد.

میدان نلسون ماندلا در مجاورت «مرکز خرید سندتون سیتی» (Sandton City) واقع شده و هر دوی آن‌ها در کنار هم، یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌ها در قاره‌ی آفریقا به شمار می‌روند و چیزی حدود 400 مغازه را دربرمی‌گیرند. 

اگر به دنبال جایی برای صرف غذا و خرید در ژوهانسبورگ می‌گردید، میدان نلسون یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید و با مغازه‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های بی‌شماری احاطه شده است. تنوع غذاها نیز از استیک گرفته تا غذاهای تایلندی، دریایی و ایتالیایی متفاوت است. 

فروشگاه‌های لباس و لوازم دکوری این منطقه هم لوکس‌ترین برندهای آفریقایی و بین‌المللی معروف را به فروش می‌رسانند.

«کتابخانه‌ی سندتون» (Sandton Library) و تئاتر معروف این ناحیه نیز در میدان نلسون ماندلا واقع شده‌اند که بیشتر نمایش‌ها، فیلم‌های کمدی و نمایش‌های موزیکال شهر در این تئاتر برگزار می‌شود. بسیاری از مردم از انتخاب نام نلسون ماندلا برای این میدان انتقاد کرده بودند و دلیلشان این بود که ماندلا در تمام طول عمر خود از محرومان حمایت می‌کرد و این در حالی است که این میدان در ثروتمندترین و مجلل‌ترین ناحیه در کشور قرار دارد. 

مسئول میدان نلسون ماندلا نیز در بیانیه‌ای از تصمیم خود دفاع و اعلام کرده بود که این میدان، درست مانند خود ماندلا مکانی دلگرم‌کننده، پر معنی و خوش‌بینانه است و داستان موفقیتی گسترده و چند جنبه را به نمایش می‌گذارد و مردم هرگاه در این مکان دور هم جمع می‌شوند، به یاد بخشی تأثیرگذار در تاریخ کشورشان می‌افتند.

میدان نلسون ماندلا در ژوهانسبورگ+عکس

میدان نلسون ماندلا در ژوهانسبورگ+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار