gardeshban.ir

در روستایی به نام «هامینکیرو» به طور بسیار عجیب و باورنکردنی از هر فرد این روستا ۲ نفر وجود دارد.
کد خبر: ۴۱۰۱۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
بافندگی ممکن است هیجان انگیزترین نوع هنر باشد، اما بافندگی خانم "لیسا هیتانن" چیزی جز ابهت و الهام بخش بودن نیست و فراتر از این ها می باشد.

این هنرمند اهل فنلاند در روستای خود نمونه های بافته شده از افراد را به اندازه سایز واقعی خودشان به تصویر کشیده است، که شباهت هایشان به طور عجیبی زیاد هستند. "هیتانن" زمانی ۱۰ که ساله بود، شروع به بافتن کرد و در آن به قدری خوب و حرفه ای شد که در هنگام حضور در مدرسه هنر، شروع به ساخت مجسمه های بافتنی کرد.

ساخت این مجسمه ها با اندازه واقعی، توسط معلم کلاس اولش شروع شد و به قدری کارش خوب شد که این هنرمند حس کرد می خواهد یک مجموعه کامل از مردم روستایش یعنی هامینکیرو را تهیه کند و داشته باشد.

او با افراد روستا ملاقات می کند، تا ژستشان را مشخص کند، از همه جهات از آنها عکس می گیرد، مقداری اندازه گیری انجام می دهد و به رفتار آن ها دقت می کند تا بتواند شخصیت آن ها را در آثار هنریش ثبت کند و چند ماه بعد، او آن ها را به همزادهای بافتنی اشان معرفی می کند.

"لیسا هیتانن" اغلب از عکس هایی که می گیرد استفاده می کند، اما وقتی کار به صورت ها و دست هایشان می رسد، دوباره با مدل های خود ملاقات می کند تا ویژگی های منحصر به فرد آن ها را مجددا بررسی کند. او زمان و تلاش زیادی را برای حتی کوچک ترین جزئیات به بهترین شکل ممکن صرف می کند و در کارش نشان می دهد.

یک کپی تقریبا کامل از یک بانوی محلی که با سگش راه می رود. شباهت هایشان واقعاً شگفت انگیز هستند. برای اطمینان از اینکه مجسمه های بافتنی صاف می ایستند، لیسا یک سازه از میل گرد را ایجاد می کند و از سیمان برای وزن آنها استفاده می کند. بعد از اتمام پوسته بافتنی، مجسمه را با مواد نرم پر می کند تا به آن نگاه و حس زندگی بدهد.

"هیتانن" در وب سایت خود نوشته است:" من تصویر حال حاضر را با نشان دادن محیط خودم به تصویر می کشم، اما این اتفاق هم زمان چیزی مشترک برای همه ما نیز ایجاد می کند." تمام اندام های بدن مجسمه های بافتنی لیسا هیتانن بافتنی هستند، بنابراین تعجبی ندارد که هر کدام دست کم سه ماه طول بکشند تا کامل شوند.


هامینکیرو ؛ روستایی که در آن هر نفر یک بدل دارد! +عکس

هامینکیرو ؛ روستایی که در آن هر نفر یک بدل دارد! +عکس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار