gardeshban.ir

اگر اهل فیلم و سریال باشید حتما در ابتدای فیلم لوگوی استودیویی که فیلم را ساخته دیده اید. برخی از این استودیو ها تنها یک استودیو فیلم سازی نیستند بلکه غولی قدرتمند در عرصه قاب جادویی اند.
کد خبر: ۴۱۲۵۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر اهل فیلم و سریال باشید حتما در ابتدای فیلم لوگوی استودیویی که فیلم را ساخته دیده اید. برخی از این استودیو ها تنها یک استودیو فیلم سازی نیستند بلکه غولی قدرتمند در عرصه قاب جادویی اند. 

یکی از این غول های مهربان استودیو یونیورسال است که کودکی مان را با کارتون هایی مانند شرک و مینیون ها رنگین، نوجوانی مان را با هالک و سری فیلم های سریع و خشن پر انرژی کرده و با فهرست شیندلر و پارک ژوراسیک خود نگاهمان به دنیای اطراف را دگرگون کرد. 

استودیو یونیورسال نه نتها یک استودیوی فیلمبرداری بلکه جزو پر طرفدارترین پارک های موضوعی دنیا هم به شمار می رود که همه ساله پذیرای گردشگران و فیلمبازانی است که بلیط هواپیما خارجی خریده و می خواهند ساعاتی را در دنیای فیلم مورد علاقه شان سپری کنند. 

با اینکه تم پارک های مختلفی در سرتاسر دنیا ایجاد شده اند اما تم پارک یونیورسال همچنان جزو پر بازدیدترین پارک ها است.

استودیو یونیورسال ؛ پارکی موضوعی و معروف هالیوود/عکس

چرا بازدید از استودیو یونیورسال هالیوود پیشنهاد می شود؟

جزو قدیمی ترین استودیوهای فیلم سازی است.

پارک موضوعی آن در سال ۲۰۱۷ پر بازدیدترین پارک موضوعی دنیا بوده است.

در این پارک به دنیای هری پاتر و پارک ژوراسیک قدم خواهید گذاشت.

استودیو یونیورسال ؛ پارکی موضوعی و معروف هالیوود/عکس

تاریخچه استودیو

یونیورسال استودیو فعالیت خود را در سال ۱۹۱۲ آغاز کرد و امروزه عنوان قدیمی ترین استودیوی فیلم سازی را یدک می کشد. یونیورسال از همان ابتدا ایده تورهای بازدید از استودیوهای فیلم برداری خود را در ذهن داشت. 

بعد از اینکه کارل لمله (تهیه کننده آلمانی و بنیان گذار یونیورسال) در چهاردهم مارس ۱۹۱۵ یونیورسال سیتی را افتتاح کرد، ایده بازدید از استودیو را با دعوت از عموم مردم عملی کرد. در آن زمان علاقمندان می توانستند با پرداخت ۵ سنت (شامل وعده نهار بعلاوه مرغ بود) از استودیوهای فیلم برداری بازدید کنند. اما این تورها در سال ۱۹۳۰ متوقف شدند چرا که صحنه ها فاقد عایق صدا بودند و سر و صدای بازدید کنندگان مانع فیلم برداری می شد. 

یونیورسال در تاریخ خود تجربه حداقل ۹ آتش سوزی را داشته که بزرگ ترین و مخرب ترین آن ها در یکم ژوئن سال ۲۰۰۸ در محوطه پشتی استودیو اتفاق افتاد که خیابان های اطراف خود را نیز تحت تاثیر قرار داد. در این حادثه بخشی از تجهیزات فیلم برداری ها از بین رفت که از جمله آن ها استودیوی ساخت فیلم کینگ کونگ بود که اعلام شد این استودیو بازسازی نشده و استودیوی فیلمی جدید جایگزین آن خواهد شد. 

امروزه استودیو یونیورسال با پیشرفتی که داشته توانسته شبکه ای مانند ان بی سی را در کنار خود قرار دهد و با همکاری با استودیو انیمیشن سازی ایلومینیشن قدم بزرگی در دنیای فانتزی انیمیشن ها بردارد. این استودیو با سرویس ایستریم Peacock به بعد جدیدی از دنیای سرگرمی قدم خواهد گذاشت.

تاریخچه تم پارک

کمی بعد از این ماجراهای آتش سوزی و زمانی که شرکت موسیقی آمریکا به عنوان مالک یونیورسال شناخته شد، حسابداران به این نتیجه رسیدند که برگزاری تورهای جدید بازدید از استودیو کمک مالی بزرگی به استودیو خواهد کرد. 

در نهایت در پانزدهم جولای سال ۱۹۶۴ تورهای جدید شامل بازدید از اتاق های رختکن، تماشای پروسه تولید فیلم و در نهایت بازدید از برنامه ها بود. این تورهای جدید در طی سال ها گسترده تر و محبوب تر و منجر به ایجاد تم پارک یونیورسال شد. 

برج فیلم ارباب جنگ یکی از اولین جاذبه هایی بود که در تم پارک یونیورسال هالیوود افتتاح شد. یکی از بزرگ ترین چالش های این استودیو، ایجاد فعالیت هایی برای کودکان بود که در نهایت منجر به ایجاد باغ وحشی با انواع گونه های حیوانی شد. 

دنباله ایجاد باغ وحش ایجاد صحنه مدرسه حیوانات بازیگر در سال ۱۹۷۰بود. بد نیست بدانید که در سال ۱۹۶۸ بازدید کنندگان از بازدید صحنه هایی که شامل فیلمبرداری سکانس های دارای صدا بود منع شدند؛ این قانون جدید به این معنا بود که بازدیدکنندگان امکان بازدید از پروسه فیلم برداری را نخواهند داشت.

بازدید از شخصیت ها و کاراکترهای دنیای یونیورسال

تمامی مزه بازدید از تم پارک هایی مانند یونیورسال به شخصیت ها و کاراکتر های فیلم و سریال هایش است که به رنگ واقعیت در آمده اند. یونیورسال همانطور که گفتیم جزو استودیوهای پر قدرتی است که کارنامه پر کاری در زمینه قاب جادو داشته است و قطعا هر بازدید کننده از پارک آن امیدوار است تا شخصیت مورد علاقه خود را از نزدیک ببیند. 

به همین دلیل پیشنهاد می شود تا هنگام بازدید از کارکنان پارک سراغ زمان و مکان حضور شخصیت مورد علاقه خود را بگیرید. کسی چه می داند شاید در این مسیر مینیون ها را دیدید و سیمسپسون ها شما را برای صرف قهوه و کراستی برگر به خانه خود دعوت کردند.


مینیون ها

هرکسی که کارتون مینیونن ها را دیده باشد بدون شک عاشق این شخصیت های زرد رنگ خواهد شد که همراه سه دختر بازیگوش و البته اربابشان نقشه های زیرکانه ای را طراحی می کنند.

 شاید هم دلتان بخواهد در نقشه کشیدن همراه این شخصیت ها باشید. کاری ندارد کافی است بلیط هواپیما خریده و سفری به استودیو یونیورسال داشته باشید تا مهمان خانه مینیون ها شده و همراه آن ها از سواری هیجان انگیز در خانه لذت ببرید. جالب است بدانید صدای شخصیت هایی که در خانه مینیون ها وجود دارد همان صدای صداپیشگان این شخصیت های کارتونی است.

 یونیورسال با این کار خود تلاش کرده تا شما را به دل ماجراهای مینیون ها برده و حال و هوای انیمشین را در بازدیدکنندگان زنده کند. بعد از سواری هم می توانید از فروشگاه وسیله های مرتبط با مینیون ها را تهیه کنید. در بخش دیگری از پارک یونیورسال کارناوال انواع بازی های مختلف مینیون ها وجود دارد که کودکان و بزرگسالان از آن ها لذت خواهند برد.

دینو پلی برای کودکان

دینو پلی محوطه ای در بخش پارک ژوراسیک است که مختص کودکان ایجاد شده. کودکان در این بخش به کشف فسیل های دایناسورها پرداخته و با تماشای استخوان های کامل تی- رکس و تخم های اژدها هیجان زده خواهند شد. فعالیت هایی مانند گشت زنی در جنگل و بالا رفتن از نردبان ریسمانی از دیگر فعالیت هایی است که کودکان در دینو پلی انجام می دهند.

تئاتر دریم ورک با پاندای کونگ فو کار

در تئاتر دریم ورک خودتان را برای سطح جدیدی از هیجان آماده کنید. در این سالن تئاتر یونیورسال استودیو با استفاده از فناوری های پیشرفته و جلوه های بصری به همراه جلوه های صوتی کامل ۳۶۰ درجه ای و افکت های وسیع فیزیکی بازدیدکنندگانش را به عمق ماجراهای پاندای کونگ فو کار و استاد شیفو برده و با آنان در مبارزه هایشان همراه می کند.

سریع و خشن

بدون شک سری فیلم های سریع و خشن یکی از محبوب ترین فیلم های ساخته شده توسط استودیو یونیورسال هستند. در تم پارک این استودیو می توانید علاوه بر تماشای ماشین های این فیلم ها همراه ستارگان سوار ماشین ها شده و هیجان تعقیب و گریز را در این ماشین های خفن تجربه کنید.

کلبه هاگرید( هری پاتر)

در محوطه موجودات جادویی از کنار کلبه هاگرید، جایی که پارس حیوان خانگی اش فنگ را می شنوید، عبور خواهید کرد. در مسیر خود با هیپوگریف هم برخوردی خواهید داشت اما مطمئن شوید در برخورد با او محترمانه رفتار کنید تا دچار خشم این پرنده نشوید. سواری هیپوگریف به صورت مارپیچ دور خود چرخی زده و سپس به عمق کدو تنبل ها شیرجه می زند و در نهایت با زدن دوری اطراف کلبه هاگرید کار خود را به پایان می رساند.

هری پاتر و ماموریت ممنوعه

از میان دروازه ها وارد قلعه شده و مسیر خود را از راهروهای آشنا به سمت مدرسه جادوگری هاگوارتز پیدا کنید. در این بخش مشهورترین مکان های استفاده شده در سری فیلم های هری پارتر را مشاهده خواهید کرد. می توانید در دفتر دامبلدور نگاهی به چاه خاطرات انداخته و در کلاس دفاع مقابل هنرهای تاریک شرکت کنید. 

بازدید از کلاس ها و تالارها تنها بخش تور هاگوارتز نیست! خودتان را برای پرواز با جارو بر فراز قلعه آماده کنید. یونیورسال با استفاده از فناوری های پیشرفته و کمی جادوی هاگوارتز سواری خاصی را برای طرفداران دنیای جادو آماده کرده است. در هاگوارتز روز که به شب می رسد دنیای جادو روی تاریک و شیطانی خود را نشان داده و روح ها و موجودات شیطانی از در و دیوار مدرسه جادو بالا می روند. (یونیورسال با استفاده از جلوه های صوتی و تصویری خاص این صحنه ها را واقعی کرده است).

دنیای ژوراسیک

در دنیای ژوراسیک خودتان را برای سواری هیجان انگیزی در برابر دایناسورها آماده کنید. دایناسورهای این بخش دایناسورهایی معمولی نیستند آن ها شما را در این سواری دنبال خواهند کرد و در اعماق جنگل جایی که دور از چشم دایناسورها پنهان شده اید، شاهد جنگی حماسی میان دو دایناسور عظیم الجثه خواهید بود. 

سپس می توانید همراه کودکان در دینو پلی فسیل های دایناسورها را کشف کنید. علاوه بر این می توانید در فروشگاه ژوراسیک اوت فیتر سوغات دایناسوری خود را تهیه کنید. همچنین می توانید در کافه ژوراسیک نوشیدنی های خوشمزه ای را نوش جان کنید.

دیدار با کینگ کونگ

در تور خود از پارک استودیو یونیورسال بازدید از کینگ کونگ سه بعدی ۳۶۰ را از دست ندهید؛ این ساخته دست پیتر جکسون و برنده جوایز مختلف، بزرگترین تجربه سه بعدی تان خواهد بود که نظیرش را در هیچ جای دنیا به جز یونیورسال استودیو پیدا نخواهید کرد. در بازدید از کینگ کونگ می توانید شاهد مبارزه تی رکس ۳۵ و هشتمین اعجوبه جهان کینگ کونگ باشید. جالب است بدانید کینگ کونگ اولین بخشی در تم پارک بود که به فناوری سه بعدی مجهز شد.

مومیایی

اگر دل و جرات رویارویی با مومیای را در خود می بینید پس حتما سری به استودیوی فیلم مومیایی زده و قدرت فرار خود از دست مومیای ها را نشان دهید. در این سواری جلوه های ویژه در هر پیچ و تاب دلهره عجیبی را در شما ایجاد خواهند کرد. سرعت این سواری که مهمانانش را در عمق تاریکی به دیدار مومیایی ها می برد، حداکثر ۴۵ مایل بر ساعت است. شاید برایتان جالب باشد بدانید خطوط هیروگلیف نوشته شده در دیوارهای این بخش همگی هشدارها و جملات واقعی هیروگلیف هستند.

استودیو یونیورسال ؛ پارکی موضوعی و معروف هالیوود/عکس

اجرای جلوه های ویژه

در این بخش بازدید کنندگان از نزدیک شاهد پشت صحنه سکانس های اکشن و هیجان انگیزی خواهند بود که در فیلم ها و سریال ها دیده اند. بد نیست بدانید که تمامی بدلکاری های این بخش توسط بهترین بدلکاران هالیوود انجام می شود و نباید بدلکاری های این افراد را در جایی مانند خانه امتحان کنید. مدت زمان اجراهای بدلکاری ۲۵ دقیقه است.

بازدید از صحنه های واقعی

در بازدید از استودیو یونیورسال توری تحت عنوان تور استودیوهای شناخته شده در جهان وجود دارد که بازدیدکنندگان را به بازدید از پشت صحنه واقعی برنامه ها و فیلم ها می برد. در این تور می توانید از استودیو برنامه هایی مانند شو شبانه جیمی فالون بازدید کرده و او شخصا با جک هایش خنده به لب هایتان خواهد آورد. 

در ادامه این تور ۶۰ دقیقه ای از خرابه های بوئینگ ۷۴۷ در جنگ دنیاهای استیون اسپیلبرگ بازدید کرده و در بخش دیگر هیجان رویارویی با کوسه های فیلم آرواره را تجربه می کنید. صحنه های کینگ کونگ، سریع و خشن و متل بیتز از دیگر بخش های این تور هستند.

ترانسفورمرها

تکنولوژی سه بعدی به کار رفته در این بخش مرز بین واقعیت و رویا را کمرنگ تر کرده و هیجان رویارویی با روبات ها را افزایش داده است. در این بخش بازدید کنندگان سواری هیجان انگیزی را بین روبات های ترانسفورمر تجربه خواهند کرد. این سواری شما را در دل مبارزه ترانسفورمرها قرار خواهد داد.

حیوانات بازیگر یونیورسال

در این بحش سکانس هایی از زندگی مخفی حیوانات در آمده و حیوانات انواع نمایش ها را برای بازدیدکنندگان اجرا می کنند. در این بخش حیواناتی را خواهید دید که در فیلم هایی مانند شب در موزه و دکتر دولیت ایفای نقش کرده اند. مربیان حیوانات یونیورسال با دوستان پشمالو و بامزه کار می کنند تا حقه های بامزه ای را برای فیلم ها و سریال های خود یاد گرفته و بتوانند دل بینندگان را ببرند.

دنیای آب

دنیای آب یونیورسال با دنیای آب سایر پارک ها متفاوت است. اینجا خبری از ماهی های دوست داشتنی نیست بلکه هرچه می بینید مبارزه و انفجار و بدلکاری ها و نمایش های آبی مانند جت اسکی است. اگر بلیط هواپیما خریده و گذرتان به یونیورسال افتاد به هیچ وجه بازدید از دنیای آب را از دست ندهید.

سیمپسون ها

به جرات می توان گفت کمتر کسی است که سیمپسون ها و کارتون خنده دار آن ها را ندیده باشد. این خانواده پر ماجرا در یونیورسال سواری جذابی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده و با دونات های کراستی از آن ها پذیرایی می کنند.

دیگر سواری های موجود در پارک موضوعی یونیورسال استودیو عبارتند از: سواری دنیای مخفی حیوانات، سواری و دنیای کرم های سیلی سورل.

آی فلای

هیجان انگیز ترین بخش پارک همین جاست! در تم پارک یونیورسال هالیوود می توانید تجربه پرواز را کسب کرده و بین زمین و هوا معلق بمانید. این تونل اسکای دایو سرپوشیده با اینکه چالشی برای بزرگسالان است اما برای کودکان بسیار امن بوده و ماجراجویان کوچکی که بالای ۳ سال داشته باشند نیز می توانند تجربه پرواز را در این بخش کسب کنند. استفاده از این بخش نیاز به هیچ تجربه و مدرکی ندارد و همه می توانند با پرداخت هزینه از آن استفاده کنند.

ترول ها

دیگر بخش بامزه و جذاب به ویژه برای کودکان بخش شخصیت های دوست داشتنی ترول ها است. در این بخش هر فکر و دغدغه ای که دارید را کنار گذاشته و همراه ترول ها موهای خود را در هوا تکان داده و آواز بخوانید. شخصیت های ترول ها مانند ترول جشن که سرتاپایش برق می زند نیز این جا هستند تا با آن ها عکس یادگاری بگیرید.


استودیو یونیورسال ؛ پارکی موضوعی و معروف هالیوود/عکس

رستوران ها و کافی شاپ های یونیورسال پارک

حتما گشت و گذار در دنیای فیلم ها و انیمیشن ها خسته تان خواهد کرد و شاید هم بخواهید طعم اسنک ها و خوراکی های فانتزی ای که در این فیلم ها و انیمیشن ها استفاده می شود را بچشید. مجموعه پارک موضوعی یونیورسال ۵۶ رستوران و کافی شاپ مختلف از مجیک نیب هری پاتر گرفته تا نوشیدنی های مو سیمپسون ها را برای علاقمندان دارد که می توانید از تاکو تا برگر های خوشمزه را در این کافه ها نوش جان کنید. 

علاوه بر کافه هایی که در فیلم ها دیده اید، برندهای مشهوری مانند کی اف سی نیز در بخش خوراکی های پارک یونیورسال فعالیت دارند. به عبارتی یونیورسال نه تنها به عنوان پارک جاذبه ای دیدنی است بلکه برای شکم گردی در آمریکا هم مقصدی جذاب است.

مراکز خرید

پارک موضوعی یونیورسال ۳۹ مرکز خرید مختلف برای طرفدارن فیلم ها و سریال های این استودیوی فیلمسازی دارد. طرفدار مینیون ها باشید یا پارک ژوراسیک فرقی ندارد هریک از فیلم ها و سریال ها فروشگاه مخصوص خود را برای طرفدارانشان دارند و این افراد می توانند با خرید تی شرت، کلاه یا ماگ مخصوص به فیلم مورد علاقه شان، حمایت و عشق خود را نسبت به بازیگران و شخصیت های فیلم نشان دهند.

جشنواره های یونیورسال هالیوود

تم پارک یونیورسال همه ساله در جشن های به خصوص مراسم و نمایش های مخصوصی را برگزار می کند. این جشن ها و مراسمات فصلی و سالانه عبارتند از: جشن های هالووین، جشن سال نو لونار، تعطیلات کریسمس، جشن سال نو و غیره. قطعا تجربه این جشن ها در فضای سینمایی ای مانند تم پارک یونیورسال بسیار متفاوت تر بوده و شرکت در آن ها خاطره فراموش نشدنی ای خواهد بود که یادش تا سالیان سال لبخند به لبتان خواهد آورد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از استودیو یونیورسال هالیوود چه قدراست؟

برای بازدید از استودیو یونیورسال و تم پارک آن باید هزینه ورودی پرداخت شود اما اینکه چه مدت زمانی را در این تم پارک سپری کنید بستگی به علاقه تان دارد. برخی از تورهای این پارک حدود یک ساعت طول می کشد و برخی دیگر حدود نیم ساعت از وقتتان را خواهند گرفت. البته در این بین باید مدت زمانی را که قرار است در فروشگاه ها و رستوران های پارک صرف کنید را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید برنامه سفر خود را آماده کرده و بدون نگرانی به بازدید از جاهای مختلف استودیو یونیورسال بپردازید.

فصل مناسب برای بازدید از استودیو یونیورسال هالیوود چه زمانی است؟

بهتری زمان خرید بلیط هواپیما خارجی و بازدید از استودیو یونیورسال هالیوود با توجه به این که بخواهید از سواحل و دیگر جاذبه های آمریکا بازدید کنید متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای استفاده از سواحل طبیعتا باید در فصول گرما به کالیفرنیا سفر کنید اما در کل اگر بخواهید هوای خوب، قیمت های مناسب و حضور کم گردشگران در جاذبه ها را همانند پکیجی یکجا تجربه کنید، بهترین زمان بازدید از استودیو یونیورسال بین ماه مارس و ماه می یا بین ماه های سپتامبر تا نوامبر است. برای تجربه بهتر پیشنهاد می شود بلیط هواپیمایتان را برای زمانی به جز تعطیلی مدارس تنظیم کنید تا از شلوغی اردوهای مدارس و غیره دور باشید.

استودیو یونیورسال ؛ پارکی موضوعی و معروف هالیوود/عکس

چگونه به استودیو یونیورسال هالیوود برویم؟

تم پارک استودیو یونیورسال در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد و اولین قدم برای رسیدن به آن خرید بلیط هواپیما خارجی از سفرمارکت است. پس از آن می توانید با وارد کردن آدرس پارک در خودروی شخصی تان به آن برسید اما اگر به دنبال وسایل نقلیه عمومی هستید، خطوط مترو از هالیوود شما را به ایستگاه یونیورسال رسانده و از آن جا می توانید به بازدید از استودیو یونیورسال بروید.


در نزدیکی استودیو یونیورسال هالیوود از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

موزه رکوردهای گینس: ۵.۳ کیلومتر
موزه اشیاء عجیب و غریب راپلیز: ۵.۳ کیلومتر
پیاده روی مشاهیر لس آنجلس: ۵.۵ کیلومتر
تور استودیو پارامونت پیکچرز: ۸ کیلومتر
باغ وحش لس آنجلس: ۹.۶ کیلومتر


چه هتل هایی در نزدیکی استودیو یونیورسال هالیوود برای اقامت وجود دارد؟

هتل نیت این یونیورسال سیتی: ۱.۵ کیلومتر
هتل و اسپا BLVD: ۱.۶ کیلومتر
هتل هیلتون لس آنجلس/ یونیورسال سیتی: ۱.۹ کیلومتر
هتل ال رویال استودیو سیتی: ۲.۴ کیلومتر
هتل تانجرین: ۲.۹ کیلومتر
متل لا میراژ این: ۵.۸ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به استودیو یونیورسال هالیوود هستند؟

رستوران مکزیکی مرکادو: ۱.۳ کیلومتر
رستوران اسپیتز: ۱.۷ کیلومتر
رستوران ارگانیک وجتیبال: ۱.۷ کیلومتر
رستوران گود نیبور: ۱.۸ کیلومتر
رستوران سوییت فین: ۲.۸ کیلومتر
رستوران پاستارز: ۲.۸ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار