gardeshban.ir

دبی شهر بازارها و فروشگاه‌های بزرگ و شیک است. تعدد این بازارها به قدری زیاد است که کار انتخاب را خیلی سخت‌تر کرده است.
کد خبر: ۴۱۳۸۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
فروشگاه‌های رنگارنگ که محصولات مختلفی را به فروش می‌رسانند چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. شهرت این بازارها تنها در آسیا و کشورهای حومه نیست بلکه از سراسر اروپا و آمریکا نیز برای دیدن این شهر و به‌خصوص خرید کردن به ایالات متحده امارات سفر می‌کنند. اما یکی از معروف‌ترین و بهترین بازارهای این شهر، بازار مرشد دبی است. 

مرشد؛ از بزرگ‌ترین و معروف ترین بازارهای دبی+عکس

در سال 1949 میلادی بود که یک تاجر کویتی به نام مرشد العصیمی در این نقطه از شهر بازار کوچکی را راه‌اندازی کرد که به تدریج به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دبی تبدیل شد. به یاد این تاجر کویتی نام این بازار را مرشد گذاشته‌اند.

مرشد؛ از بزرگ‌ترین و معروف ترین بازارهای دبی+عکس

یکی از مزایای بازار مرشد دبی این است که اجناس متنوع و ارزانی دارد که تقریباً دست‌خالی برگشتن از آنجا را غیرممکن می‌سازد. علاوه ‌بر این خیلی از فروشگاه‌های این بازار متعلق به ایرانیان است. به همین خاطر محبوبیت زیادی میان هم‌وطنان ما دارد.

این بازار مجموعه‌ای از فروشگاه‌های مختلف با اجناس متفاوت است. رستوران‌های متنوع با غذاهای محلی و فرنگی از دیگر نکات جذاب این بازار است. اگر از آن دسته افرادی هستید که غیر از غذای ایرانی نمی‌توانید چیز دیگری میل کنید، توصیه می‌کنیم در مدت گشت‌وگذار در بازار مرشد سری به رستوران ایرانی درویش بزنید؛ رستورانی که بهترین غذاهای ایرانی را با کیفیت بسیار بالایی سِرو می‌کند.

فروشگاه‌های بازار مرشد تنوع بسیار بالایی دارند و تقریباً هرچیزی که بخواهید را می‌توانید از آنجا خریداری کنید. از مغازه‌های پُر زرق‌وبرق طلافروشی گرفته تا فروشگاه‌های ادویه و پارچه.

مرشد؛ از بزرگ‌ترین و معروف ترین بازارهای دبی+عکس

آشنایی فروشندگان به زبان فارسی باعث شده که بتوانید خرید بی‌دردسر و راحتی داشته باشید. مجتمع تجاری الغریر نیز می‌تواند مقصد خوبی برای خرید سوغاتی از دبی باشد چرا که بیشتر محصولات و کالاها را عرضه می‌کند و قیمت‌های مناسبی هم دارد.

در سایر محله‌های دبی هم مراکز خرید خاص خودشان را پیدا می‌کنید.

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است که چگونه خودتان را به بازار مرشد برسانید، به هیچ‌وجه نگران نباشید.

بازار مرشد دبی در شمال خور و منطقه دیره قرار گرفته است. اگر می‌خواهید به سرعت و بدون دردسر به بازار مرشد برسید بهتر است از میدان جمال عبدالناظر شروع کنید. در صورتیکه ضلع غربی این میدان را ادامه دهیم به خیابان سخیه خواهیم رسید که چندین خیابان موازی با بازار مرشد دارد. به این ترتیب بعد از اندکی پیاده‌روی به این بازار خواهید رسید.

واحد پول دبی درهم است؛ ارزی که برای خرید باید با خود به همراه داشته باشید.

مرشد؛ از بزرگ‌ترین و معروف ترین بازارهای دبی+عکس

یکی از بهترین نکاتی که در رابطه با بازار مرشد وجود دارد این است که به مراکز دیدنی و تاریخی زیادی نزدیک است و شما می‌توانید بعد یا قبل از خرید به سراغ آنها نیز بروید.

معبد هندوها در دبی، یکی از نقاط دیدنی نزدیک بازار مرشد است که در آنجا می‌توانید با شگفتی‌های آیین هندو و جاذبه‌های آن آشنا شوید. مسجد جامع دبی نیز یکی دیگر از جذابیت‌های اطراف بازار مرشد است که با گلدسته‌ها و گنبد خود، از آن نزدیکی قابل مشاهده است. موزه دبی هم از دیگر مکان‌های دیدنی نزدیک بازار مرشد است که برای تفریح گزینه خیلی خوبی به حساب می‌آید.

هتل‌های نزدیک به بازار مرشد

مرشد؛ از بزرگ‌ترین و معروف ترین بازارهای دبی+عکس

خوشبختانه در این نقطه از شهر هتل‌های با کیفیت زیادی وجود دارند که تنوع قیمتی آنها باعث شده برای انتخاب یکی از آنها دچار مشکل نشوید. در ادامه به برخی از بهترین هتل‌های نزدیک به بازار مرشد اشاره کرده‌ایم:

شاید بهترین هتلی که در حوالی بازار مرشد است، هتل البراق باشد. این هتل که بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به مسافرین ارائه می‌کند یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. همچنین بازار مرشد دبی مجهز به استخر جداگانه برای بانوان و آقایان است که بعد از یک خرید طولانی، می‌تواند حسابی خستگی را از تن شما بیرون کند.

از دیگر هتل‌های معروفی که در نزدیکی بازار مرشد وجود دارد، هتل بست وسترن است که چهار ستاره دارد و محل فوق‌العاده‌ای برای افرادی است که نگرانی چندانی راجع به مسائل مالی ندارند. این هتل مجهز به تمام امکانات رفاهی (از جمله استخر، زمین تنیس و گلف و..) است و می‌توانید اوقات بی‌نظیری برای شما بسازد.

هتل ریویرا نیز از انتخاب‌های دیگر شماست. قیمت‌های پایین‌تر و اتاق‌های تمیز باعث شده که خیلی از ایرانیان عزیز برای محل اقامت خود، این هتل را انتخاب کنند. نزدیکی به منطقه دیره نیز از دیگر مزیت‌های اصلی این هتل است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار