gardeshban.ir

موزه جهانی فوتبال (به انگلیسی: FIFA World Football Museum) را باید بهترین مکان برای تماشای تاریخچه مصوری از ورزش فوتبال و نگهداری میراث گرانبهای این ورزش پرطرفدار دانست.
کد خبر: ۴۱۵۴۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه جهانی فوتبال (به انگلیسی: FIFA World Football Museum) را باید بهترین مکان برای تماشای تاریخچه مصوری از ورزش فوتبال و نگهداری میراث گرانبهای این ورزش پرطرفدار دانست. 

این مکان تماشایی که وسعتی بیش از سه هزار متر مربع از خاک زوریخ را در برگرفته است، با استفاده از مدرن ترین تجهیزات چند رسانه ای و تعاملی، ورزش بین المللی فوتبال را از جوانب مختلفی مورد مطالعه و بررسی قرار داده و اطلاعات ارزشمندی از تاریخچه ورزش فوتبال را به شیوه ای سرگرم کننده به خریداران بلیط هواپیما سوئیس و بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

چرا بازدید از موزه جهانی فوتبال پیشنهاد می شود؟

بهترین مکان برای آشنایی با تاریخچه فوتبال و مطالعه تاثیر آن بر زندگی مردم در ادوار مختلف محسوب می شود.

اطلاعات ارزشمندی از ورزش پرطرفدار فوتبال را به بازدیدکنندگان عرضه می دارد.

از برترین تجهیزات آموزشی چند رسانه ای و تعاملی برای روایت تاریخچه فوتبال بهره جسته است.

بیش از هزار شیء خاطره انگیز از مسابقات بیادماندنی تاریخ فوتبال را به معرض نمایش گذاشته است.

از امکانات رفاهی متعددی برخوردار بوده و اغذیه فروشی مناسبی را در خود جای داده است.

موزه جهانی فوتبال کجاست؟

همانطور که در ابتدا نیز ذکر گردید، موزه جهانی فوتبال در کشور سوئیس و در شهر دیدنی زوریخ واقع شده است و شما برای بازدید از این مکان باید بلیط هواپیما زوریخ را خریداری کنید. از آنجایی که این موزه در نزدیکی ایستگاه قطار اِنگی (Enge) و در ناحیه ۲ این شهر قرار گرفته، دسترسی به آن از طریق قطار، مترو و حتی اتوبوس های زوریخ امکان پذیر است.

ورود به موزه جهانی فوتبال

موزه جهانی فوتبال از چندین نمایشگاه مختلف سمعی بصری در سه طبقه مجزا تشکیل شده است. شما پس از خرید بلیط هواپیما زوریخ و یافتن این مکان، باید بلیط ورود به موزه را تهیه کنید. پس از پرداخت هزینه بلیطی که بهای چندان گزافی ندارد، وارد موزه جهانی فوتبال خواهید شد. در همان بدو ورود، یکی از کارکنان موزه شما را به سمت رختکن موزه راهنمایی می کند. 

در این مکان باید وسایل شخصی خود را در کمدی فلزی و قفل دار که نام ستارگان فوتبال روی هرکدام از آن ها درج شده است، رها کنید. به خاطر داشته باشید که بلیط خود را پس از ورود به موزه دور نیندازید، چراکه برای تحویل گرفتن وسایل باید بلیط ورودی خود را به امانات ارائه دهید.

بخش های مختلف موزه جهانی فوتبال

موزه جهانی فوتبال از چهار بخش مجزای سیاره فوتبال، زیربنای فوتبال، گالری جام جهانی و عرصه های بازی تشکیل شده است. در این بخش ها سعی برآن شده است که تاریخچه فوتبال و مسیر طولانی را که این ورزش محبوب از دیرباز تا به امروز پیموده، به شکلی سرگرم کننده و با کمک مانیتورهایی وسیع و جدیدترین تکنولوژی تعاملی روز برای بازدیدکنندگان روایت گردد و چگونگی تاثیر این ورزش بر اتحاد و همبستگی مردم ملل مختلف شرح داده شود. در ادامه با تک تک این بخش های جذاب آشنا خواهید شد.

بخش سیاره فوتبال: پس از تحویل وسایل شخصی، وارد سالن بزرگی خواهید شد که در آن نمودار جذابی از وقایع مهم فوتبال به ترتیب تاریخ وقوع به معرض نمایش گذاشته شده است.

در این نمودار با نکات بسیار جذابی درباره تاریخچه فوتبال و تغییر و توسعه قوانین آن آشنا خواهید شد. به عنوان مثال در این بخش خواهید خواند که قوانین استفاده از کارت زرد و قرمز در سال ۱۹۷۰ تصویب شده است و همچنین در گذشته، چیزی به نام چهارچوب دروازه وجود نداشت و دروازه بانان می توانستند از دستان خود برای حمل توپ در مرکز زمین نیز استفاده کنند. 

در بخش بعدی وارد گالری جذابی خواهید شد که در آن، لباس ملی ۲۰۹ کشور جهان به شکلی بسیار زیبا و رنگین کمانی به معرض نمایش گذاشته است. بی تردید یافتن لباس تیم ملی کشورمان در این مکان سرگرم کننده و هیجان انگیز خواهد بود.

بخش زیربنای فوتبال: اگر بعد از بازدید از بخش سیاره فوتبال، از پله هایی که به شکل پله های استادیوم طراحی شده اند، پایین بروید، خود را در مکانی خواهید دید که به بنیانگذار فدراسیون بین المللی فوتبال اختصاص داده شده است. در این مکان صفحه نمایش لمسی بزرگی را خواهید دید که در آن آمارهای بسیار جالبی درباره تیم ملی فوتبال شما ارائه شده است. همچنین صحنه های کوتاه و جذابی از رقابت های ماندگار فوتبال در تلویزیون ها و مانیتورهای بزرگی که روی سقف و دیوار این مکان تعبیه شده اند، به نمایش درآمده است.

بخش گالری جام جهانی: بی تردید جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش موزه اینجاست: در گالری جام جهانی، کاپ حقیقی جام جهانی، کاپی که از ۶ کیلوگرم طلای خالص ساخته شده، به معرض نمایش گذاشته شده است. 

نکته جالب این است که پیش از تاسیس موزه جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۶، این کاپ هیچگاه در معرض نمایش عموم قرار داده نشده بود و کاپی که تیم های قهرمان پس از اتمام جشن قهرمانی در ورزشگاه به خانه می برند، نسخه کپی شده این کاپ بود. 

افزون بر کاپ جام جهانی، در این بخش اطلاعات بسیار جالب و مفیدی را درباره قهرمانان کاپ جام جهانی خواهید یافت و صحنه های تماشایی قهرمانی تیم های مختلف را در مانیتورهای اطراف سالن خواهید دید.

بخش عرصه های بازی: در این بخش روی صندلی های راحتی که به شکل بلندگو طراحی شده اند، خواهید نشست و آهنگ زیبایی را از میان آهنگ هایی که در مراسم های افتتاحیه و اختتامیه فوتبال اجرا شده اند، از تبلتی که به شما داده می شود، انتخاب و پخش خواهید کرد. 

در حین شنیدن موسیقی دلخواهتان می توانید داستان زندگی افرادی را بخوانید که وقت خود را داوطلبانه صرف سازماندهی لیگ قهرمانی فوتبال کرده اند. چنانچه به بازی های کامپیوتری علاقه دارید، می توانید از طریق کنسول بازی پلی استیشن، بازی فیفا را اجرا کنید و دقایقی را سرگرم این بازی جذاب شوید. 

اگر از بازی کامپیوتری خسته شدید و دوست دارید مهارت خود را در فوتبال واقعی نشان دهید، محوطه پینت بال برای شما طراحی شده است. در این مکان با اسکن بلیط ورودی خود در یکی از پایانه ها، نام یکی از بازیکنان اسطوره ای فوتبال به شما اختصاص میابد و شما تحت این نام می توانید در چالش هایی مثل دریبل زنی، ضربات کرنر و ... شرکت کنید و مهارت خود را به معرض نمایش بگذارید و خود را محک بزنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه جهانی فوتبال چقدر است؟

همان طور که پیش تر نیز ذکر گردید، برای بازدید از موزه جهانی فوتبال و استفاده از امکانات متنوع آن باید مبلغی را به عنوان هزینه ورودی پرداخت کنید. در مورد زمان پیشنهادی نیز باید گفت که برای بازدید از کلیه بخش های این موزه حداقل به دو ساعت زمان نیاز است.

فصل مناسب برای بازدید از موزه جهانی فوتبال چه زمانی است؟

از آنجایی که موزه جهانی فوتبال در مکانی سرپوشیده واقع شده و از تهویه مطبوع و مناسبی برخوردار است، در هر زمان از سال می توانید بدون هیچ نگرانی بابت شرایط آب و هوایی شهر زوریخ با خرید بلیط هواپیما از این مکان بازدید کنید. اما اگر قصد دارید از برخی دیگر از اماکن فضای باز شهر تماشایی زوریخ دیدن کنید، بهتر است بلیط هواپیما سفرمارکت را در زمانی میان ماه های ژوئن تا آگوست خریداری کنید.

چگونه به موزه جهانی فوتبال برویم؟

موزه جهانی فوتبال در نزدیکی ایستگاه قطار اِنگی قرار گرفته و بازدید از آن از طریق قطار، اتوبوس یا تروما به راحتی امکان پذیر است. اگر با خودروی شخصی به این مکان سفر می کنید، بهتر است خودروی خود را در پارکینگ هورلیمان اریل (Hürlimann Areal) که در فاصله ده دقیقه ای این مکان واقع شده است، پارک کنید.

در نزدیکی موزه جهانی فوتبال از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

موزه ریتبرگ: ۷۰۰ متر
خانه اپرا زوریخ:‌ ۱.۳ کیلومتر
کلیسای سنت پیتر زوریخ:‌ ۱.۸ کیلومتر
موزه هنری کونستهاوس زوریخ: ۲.۱ کیلومتر
خانه لوکوربوزیه: ‌۲.۴ کیلومتر


چه هتل هایی در نزدیکی موزه جهانی فوتبال برای اقامت وجود دارد؟

هتل شراتون زوریخ نیوس اسکلوس: ۶۰۰ متر
هتل پارک هیات زوریخ: ۶۵۰ متر
هتل پارکس ریتبرگ:‌۷۰۰ متر
اقامتگاه موتل وان زوریخ: ۷۰۰ متر
اقامتگاه بی تو بوتیک هتل پلاس اسپا: ۷۰۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه جهانی فوتبال هستند؟

رستوران سوآن لانگ: ۳۷ متر
رستوران کوورکینگ لانج تسینرپلاتس: ۹۵ متر
رستوران سوسو: ۱۰۰ متر
رستوران فوجیا آو جِپَن: ۱۰۰ متر
رستوران مک دونالدز: ۱۷۰ متر


موزه جهانی فوتبال در زوریخ / تصاویر

موزه جهانی فوتبال در زوریخ / تصاویر

موزه جهانی فوتبال در زوریخ / تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار