gardeshban.ir

کارشناس ارشد گردشگری و هتلداری در گفت وگو با دیده بان گردشگری/
کارشناس ارشد گردشگری و هتلداری معتقد است:ایران می تواند خود متولی و برگزار کننده تورهای واکسن کرونا در مناطقی همچون جزیره کیش باشد.
کد خبر: ۴۲۲۴۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰-1400 April 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
مسافرت ایرانی ها به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا باعث خروج ارز از کشور می شود/ جزیره کیش می تواند محل برگزاری تورهای واکسن کرونا باشد/ دولت مانع از اجرای طرح واکسینه شدن هموطنان در جزیره کیش شد


کارشناس ارشد گردشگری و هتلداری معتقد است: با توجه به سفر بسیاری از ایرانیان به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا و خروج ارز از کشور آن هم در شرایط اقتصادی بحرانی ، ایران می تواند خود متولی و برگزار کننده تورهای واکسن کرونا در مناطقی همچون جزیره کیش باشد، کما این که چندی پیش چنین موضوعی مطرح شد و انجمن سرمایه گذاران نیز هزینه های این امر را تقبل کردند،اما دولت مانع اجرای طرح نام برده شد.
دکتر مهرداد تاوتلی ، کارشناس ارشد گردشگری و هتلداری در گفت و گو با خبرنگار دیده بان گردشگری ایران؛ با اشاره به برگزاری تورهای واکسیناسیونی که توسط سه کشور همسایه ؛ ارمنستان، امارات و ترکیه انجام می شود، گفت: گردشگری سلامت یا درمانی یکی از اصلی ترین بخش های گردشگری است که از سوی سازمان جهانی گردشگری نیز به عنوان یکی از گوشه ها و حوزه های گردشگری نامگذاری شده است.

او با بیان این که گردشگری سلامت به معنای استفاده از امکانات و خدمات پزشکی و درمانی کشورهاست، افزود:  هنگامی که یک نفر برای درمان به کشور دیگر مراجعه می کند به طور همزمان می تواند در دوران نقاهت خود از جاذبه ها و اماکن دیدنی آنجا نیز دیدن کند و این به آن معناست که گردشگری سلامت برای مسافران هم وجهه درمانی دارد و هم وجهه تفریحی.

تاوتلی با اشاره به همه گیری کرونا ، این ویروس را تهدیدی جدی برای گردشگری جهان و کشورمان دانست و ادامه داد: همان طور که علم مدیریت روز می گوید باید هر گونه تهدید را به فرصت تبدیل کرد و این درست همان کاری است که کشورهای همسایه ما در خصوص تورهای واکسن انجام می دهند.

این کارشناس حوزه گردشگری مطرح کرد: سه کشور همسایه ما و متولی برگزاری توراهای واکسن شهر و منطقه خاصی را به عنوان پایلوت انتخاب می کنند و در آنجا پذیرای توریست های واکسن هستند. جالب اینجاست که بسیاری از مسافران از ترس جانشان به این شهرها سفر کرده اند و کمتر انگیزه گردشگری دارند.

او با تأکید بر این که نمیتوان بر بسیاری از هموطنانی که برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان سفر کرده اند، ایرادی رفت، افزود: ایران می تواند خود متولی و برگزار کننده تورهای واکسن کرونا در مناطقی همچون جزیره کیش باشد، کما این که چندی پیش چنین موضوعی مطرح شد و انجمن سرمایه گذاران نیز هزینه های این امر را تقبل کردند،اما دولت مانع اجرای طرح نام برده شد.

تاوتلی با اعتقاد بر اینکه جزیره کیش با توجه به دارا بودن سطح بالایی از خدمات هتلینگ و گردشگری می تواند به عنوان پایلوت برای برگزاری تورهای واکسن کرونا انتخاب شود، اظهار کرد: با عملیاتی شدن چنین طرحی بسیاری از هم وطنانی که هنوز نوبت واکسیناسیون آنها نرسیده و تمایل دارند تا زودتر واکسینه شوند می توانند به جای سفر به کشورهای همسایه نظیر ارمنستان به جزیره خودمان یعنی کیش بیایند و در آنجا واکسینه شوند.

به اعتقاد این فعال حوزه گردشگری چنین امری هم باعث می شود تا گردشگران خارجی بدون ویزا به جزیره کیش بیایند و هم چرخه اقتصادی داخلی کشورمان نیز رونق بگیرد. به این معنا که دیگر با خروج مسافران از کشور، شاهد خروج ارز از ایران نیستیم ، بلکه مسافرانی که خواهان تزریق واکسن کرونا هستند م یتواندد با سفر به کیش از خدمات درمانی و گردشگری آنجا بهره ببرند.

او با تأکید بر این که سفر ایرانی ها به ارمنستان و دیگر کشورهای متولی تور واکسن هیچ ارزآوری برای ما ندارد، گفت: برای مثال در هفته آینده 4 پرواز به ارمنستان به برنامه هوایی کشور اضافه شده و چون از هواپیمایی های داخلی استفاده نمی شود، بنابراین هیچ سودی هم برای کشور ایجاد نمی شود؛ کما اینکه اگر جزیره کیش به عنوان پایلوت برای تزریق واکسن کرونا انتخاب شود، سود بیشتری برای کشور حاصل می شود.

تاوتلی در پایان افزود:  واکسن های تولیدی و داخلی ( برکت و پاستور) در کنار واکسن های خارجی خریداری شده می تواند برای واکسینه کردن بومیان کیش و توریست های واکسن مورد استفاده قرار گیرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار