gardeshban.ir

تورنتو به عنوان پایتخت انتاریو و بزرگترین شهر کانادا، جاذبه‌های توریستی زیادی دارد؛ از موزه و گالری گرفته تا برج معروف سی اِن (CN Tower) و جزایر ساحلی!
کد خبر: ۴۲۲۹۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰-1400 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

تورنتو با مراکز دیدنی‌ و جاذبه‌های گردشگری خود، هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. رفت و آمد به مرکز شهر تورنتو تقریباً آسان است و نقاط دیدنی آن از هم فاصله‌ی چندانی ندارد. شما می‌توانید در طول شهر قدم بزنید و از دیدنی‌های این شهر زیبا لذت ببرید؛ البته برای فواصل طولانی‌تر هم می‌توانید از مترو استفاده کنید. در ادامه با برترین دیدنی‌های این شهر آشنا خواهید شد.

1. برج سی اِن

برج سی ان ، معروف‌ترین سمبل تورنتو با ارتفاع 553 متر، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر است که نباید دیدن آن را از دست داد. این برج در مرکز شهر قرار گرفته و تقریباً از تمام نقاط شهر به راحتی قابل ‌مشاهده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از زیبایی بیرونی آن لذت ببرند یا به بالای برج رفته و از طریق سکوهای بازدید یا رستوران‌ها، نمای فوق‌العاده‌‌ای از شهر و دریاچه انتاریو را هدیه بگیرند. در ارتفاع 351 متری این برج، رستوران گردان 360 درجه‌ای قرار دارد که علاوه بر غذاهای عالی، بهترین نماهای شهر تورنتو را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برج سی ان کانادا

 2. موزه رویال انتاریو ‌

موزه رویال انتاریو ‌(Royal Ontario Museum) معروف به رُم (ROM)، از اولین موزه‌های کانادا است که به دلیل کیفیت آثارش، شهرت بین‌المللی دارد. این موزه کلکسیون ممتازی از دوره‌های مختلف را در خود جای داده و همچنین میزبان آثار بزرگی از سراسر جهان است. بحث‌برانگیز‌ترین بخش موزه، ساختمان مدرن شیشه‌ای با زوایای تند و تیز است که به ساختمان خیلی قدیمی این موزه الحاق شده است.

دیدنی های تورنتو

3. راجرز سنتر

مجموعه بزرگ ورزشی راجرز سنتر (Rogers Centre) در مجاورت برج سی ان قرار دارد. طراحی منحصر به فرد آن شامل سقف متحرکی است که در هوای مساعد به عقب رفته و ورزشگاه روباز می‌شود. این ورزشگاه گنجایش چندین هزار تماشاگر را داشته و محل برگزاری انواع ورزش‌ها به خصوص بیس‌بال، فوتبال و همینطور کنسرت‌های راک و پاپ است. اگر به دیدن این مجموعه ورزشی بروید، یک تور یک ساعته از بخش‌های پشت صحنه‌ی ورزشگاه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

دیدنی های تورنتو

4. گالری هنری انتاریو

گالری هنری مشهور انتاریو (Art Gallery of Ontario)، این ساختمان مدرن شگفت‌انگیز در بخش غربی مرکز شهر قرار دارد. نمایشگاه‌های موقت زیادی در طول سال در این گالری برگزار می‌شود که معروف‌ترین آنها آثار هنری هنرمندان آفریقایی، اروپایی، کانادایی و منطقه اقیانوسیه است. در این موزه همچنین می‌توانید شاهد مجموعه‌ا‌‌ی عالی از نقاشی‌های کانادایی باشید.

دیدنی های تورنتو

5. کازا لوما

عمارت فوق‌العاده‌ی  کازا لوما  (Casa Loma) که در باغی زیبا قرار دارد، تا حدی یادآور قلعه‌های قرون وسطایی است. این بنا در ابتدا برای «سِر هنری پلاتت» ساخته شد و با حدود 100 اتاق و 36 حمام هم اکنون به موزه تبدیل شده است. بازدیدکنندگان با دیدن این موزه می‌توانند به دوران شکوه و عظمت اروپا نگاهی بیندازند. کازا لوما زیباترین قلعه کانادا محسوب می‌شود و دارای چندین ساختمانِ تزئین شده، راه‌های مخفی، برج‌، اسطبل‌ و همچنین یک تونل 243 متری است.

قصر کازا لوما تورنتو

6. باغ وحش تورنتو

باغ وحش بزرگ تورنتو با مجموعه‌ای از چندین هزار حیوان در 40 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد. یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این باغ وحش یعنی «نمایشگاه پانداها» در سال 2013 افتتاح شد. این باغ وحش از چندین قسمت تشکیل شده که هر کدام، بخش مهمی از حیات وحش جهان را نشان می‌دهند. بخش آمریکای شمالی این باغ به خاطر محوطه بزرگ خرس گریزلی و پارک عظیم گاومیش‌های کوهان‌دار منحصر به‌ فرد شده است.

دیدنی های تورنتو

7. بازار سنت لارنس

در بازار سنت لارنس (St. Lawrence Market)، دستفروشان به فروش محصولات غذایی مختلف، گل و کالاهای خاص می‌پردازند. تالار سنت لارنس در سال 1850در تورنتو ساخته شد و محلی برای برگزاری تجمعات عمومی و کنسرت‌ها به شمار می‌آید. این بازار در سال 1967 بازسازی شد، اما بخش اعظمی از جذابیت قدیمی خود را حفظ کرده است. راه‌پله بزرگ و چلچراغ گازی از ویژگی‌های داخل این تالار محسوب می‌شود.

دیدنی های تورنتو

8. آکواریوم ریپلی کانادا

یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو، آکواریوم ریپلی (Ripley's Aquarium)، در نزدیکی برج سی اِن است. این مکان زیبا انواع حیوانات دریایی را نمایش می‌دهد اما مهم‌ترین ویژگی آن تونل زیرآبی با مسیر متحرک است. بازدیدکنندگان می‌توانند دنیای اقیانوس را در اطراف خود ببینند، در کنار کوسه‌ها قدم بزنند و در نزدیکی اره ماهی‌ها حرکت می‌کنند. این یک تجربه واقعاً لذت‌بخش برای تمام سنین است.

دیدنی های تورنتو

9. ساختمان شهرداری

ساختمان جدید شهرداری  با برج‌های منحنی و بلند، ساختمان عجیب شورای شهر و میدان عالی ناتان فیلیپس در رو به رویش، تبدیل به نماد این شهر شده است. این ساختمان را یک معمار فنلاندی به نام «ویلجو رول» (Viljo Revell) طراحی کرد و در سال 1965 ساخت. در جلوی این میدان، یک دریاچه مصنوعی قرار دارد که در فصل زمستان به یک مکان اسکیت سواری محبوب تبدیل می‌شود.

ساختمان شهرداری تورنتو

10. ایتون سنتر

ایتون سنتر (Eaton Center) در شمالی‌ترین بخش منطقه تجاری مرکزی (Central Business District) واقع شده است. این مرکز خرید فوق مدرن مکرراً در حال بازسازی و گسترش است و ایستگاه متروی خود را دارد. افراد ناآشنا به راحتی راه خود را در مسیرهای پر پیچ و خم فروشگاه‌ها، فروشگاه‌های تخصصی، بوتیک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌تریا گم می‌کنند. فروشگاه اصلی ایتون سنتر تورنتو در سال 1869 افتتاح و رفته رفته به یک تجارت بزرگ خرده‌فروشی تبدیل شد.

دیدنی های تورنتو


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار