gardeshban.ir

تصوری که از پاتایا دارید چیست؟ زندگی شبانه رنگارنگ؟ جزایر خلوت و شنی؟ معابد بزرگ و نفس‌گیر؟ همه این‌ها در بین جاهای دیدنی پاتایا پیدا می‌شود.
کد خبر: ۴۲۴۹۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰-1400 April 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این راهنمای جاهای دیدنی پاتایا  مواردی را انتخاب کرده‌ایم که تقریبا تمامی سلیقه‌ها را پوشش بدهیم. همچنین بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی که کرده‌ایم بر اساس نظرات کاربران از سراسر جهان (در تریپ‌ادوایزر، فوراسکوئر و نظرات گوگل) است.

پاتایا است و ساحل‌هایش: ساحل کولان

اگر به شما بگوییم که یک سفر به تایلند دارید و باید یک ساحل از بین جاهای دیدنی پاتایا انتخاب کنید، چه تصویری در ذهن شما شکل می‌گیرد؟ مثلا یک ساحل تمیز با شن‌های نرم، که پشتش همه‌جا سرسبز است و آبِ دریا هم آبی.

تا جایی هم که چشم کار می‌کند، هیچ چیزی جز آب، موج، ابر و آسمان آبی نیست. اگر شما هم چنین تصوری از یک ساحل ایده‌آل دارید، همین الان یک بلیط گرفته و به سمت ساحل کولان بروید. اصلا می‌دانید چه چیزی ساحل کولان را در بین بقیه جاهای دیدنی پاتایا خاص می‌کند؟

جاهای دیدنی پاتایا

این که کولان در اصل یک جزیره است و برای رسیدن به آن باید یک سفرِ دریایی تقریبا چهل دقیقه‌ای داشته باشید. اما زمانی که به آن‌جا می‌رسید، دیگر فقط شما هستید و یک جزیره و یک دریا.

البته اینطور فکر نکنید که چون کولان یک جزیره است، هیچ امکاناتی ندارد. کاربرانی که در این جزیره خوشگذرانی کرده‌اند گفته‌اند که اکثر بخش‌های سواحل کولان با علائم شناور روی آب خط‌کشی شده‌اند تا قبل از همه چیز، امنیت شما تضمین شده باشد. اما این خط‌کشی‌ها به هیچ وجه مانع از شنا کردن شما نمی‌شود.

همچنین اگر دلتان خواست که کمی هم روی آب تفریح کنید، می‌توانید از جت‌اسکی‌ها و قایق‌ها سوار شده و دور بزنید.

جاهای دیدنی پاتایا

برای اقامت در جزیره کولان می‌توانید هتل رزرو کنید. بهتر است بدانید که قیمت هتل‌ها بر اساس فصلی که سراغ دیدنی های پاتایا می‌روید کمی فرق می‌کند، اما در کل با مبلغی بین 40 تا 150 یورو برای هر نفر  برای هر شب می‌توانید هتل بگیرید (این قیمت در تاریخ 25 تیرماه سال 98 ثبت شده است).

اگر خیلی اهل ساحل و دریا هستید، حتما باید سواحل تایلند را بیشتر بشناسید.

برای این که سفرتان را راحت‌تر تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در مورد حمل و نقل عمومی در تایلند یک مطالعه مختصری داشته باشید.

یک هنرمند در بهشت شوید: هنر در بهشت

درست است که جاهای دیدنی پاتایا بیشتر برای خوش‌گذارنی و تفریح معروف هستند، اما در این مورد خلاصه نمی‌شوند. اصلا بگذارید این‌طور بگوییم: دوست داشتید که در یک نقاشی خیلی بزرگ و طبیعی باشید؟ مثلا زیر باران با چتر بنشینید تا یکی از شما نقاشی بکشد؟

جاهای دیدنی پاتایا

اگر به مجموعه هنر در بهشت بروید، همه نقاشی‌ها آماده هستند و فقط یک چیز کم دارند: شما! هنر در بهشت یک گالری هنری سه بُعدی است که در آن مخاطبان (که شما هستید) می‌توانند با آثار هنری وارد تعامل شوند و تا دلشان می‌خواهد، عکس و فیلم بگیرند.

بر اساس آماری که از مرکز توریسم تایلند (برای بخش پاتایا) به دست آوردیم، تعداد بازدیدکنندگان از این مجموعه از سال 2007 در حال افزایش بود و در سال 2012، به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی پاتایا تبدیل شد.

جاهای دیدنی پاتایا

بیایید قضیه را از دیدِ دیگری هم ببینیم. اگر یک نگاه کلی به دیدنی های پاتایا و تفریحات آن بیندازید متوجه می‌شوید که اگر با کودک به این شهر بروید، شاید تفریح مناسبی برای آن‌ها پیدا نکنید. اما هتر در بهشت به کمک‌تان آمده است چون یکی دیگر از خوبی‌های هنر در بهشت در بین جاذبه های پاتایا این است که حتی کودکان هم می‌توانند خیلی سریع با آن ارتباط برقرار کرده و خوش بگذرانند.

حالا بیایید هنر در بهشت را بیشتر بشناسیم. آثار هنری این مجموعه در بخش‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. مثلا نقاشی‌های کلاسیک، صحنه‌های زیر آب و حتی دایناسورها بخشی از آثار هستند. مثلا می‌توانید دقیقا در نوک اهرام مصر ایستاده و یک عکس بگیرید، یا یک کرگدن را هل بدهید!

جاهای دیدنی پاتایا

اگر دوست دارید که از هنر در بهشت دیدن کنید، باید برای هر نفر یک بلیط تهیه کنید. قیمت بلیط آن حدودا 9 یورو برای هر نفر است (این قیمت در 25 تیرماه سال 98 ثبت شده است).

معبدی از جنس آرامش: وات یان

اسم اصلی این معبد کمی سخت است: وات یانسانگ وارارام. به همین دلیل محلی‌ها خیلی ساده و خودمانی به آن وات یان می‌گویند. حالا چرا باید بین این همه جاهای دیدنی پاتایا، به این معبد برویم؟

اگر شخص صلح‌دوستی هستید، عاشق این معبد خواهید شد چون دقیقا نماد صلح و همزیستی است. از معماری آن گرفته تا بناهای موجود در آن، همگی به یک پیام ختم می‌شوند: صلح. بیایید کمی بیشتر با این معبد آشنا شویم:

جاهای دیدنی پاتایا

اول از همه، معماری جذاب این معبد چشم شما را خواهد گرفت که یک بنای خیلی بلند و نوک‌تیز است. معماریِ این معبد با تلفیق سبک‌های تایلندی، هندی، چینی و ژاپنی به دست آمده است. اگر نگاه مختصری به تاریخچه بودیسم بیندازید خواهید دید که یکی از تفاوت‌های بودیست‌ها در کشورهای مختلف، سبک معماریِ معابدشان است.

اما معبد وات یان با کنار هم قرار دادن سبک معماری چند فرهنگ مختلف، آن هم برای ساختن یک معبد، دارد سعی می‌کند نشان بدهد که زندگی صلح‌آمیز کنار یکدیگر (حتی با وجود تفاوت‌ها) ممکن است.

جاهای دیدنی پاتایا

اگر بتوانید تا طبقه آخر این معبد بروید، یک جایزه نفس‌گیر در انتظار شماست. جایزه‌ای که در بین بقیه جاهای دیدنی پاتایا به دست نمی‌اید: یک منظره. اگر خوش شانس باشید و هوا صاف باشد، می‌توانید یک دید کلی از پاتایا و باغچه زیبای معبد به دست بیاورید.

جاهای دیدنی پاتایا

راستی…

اگر می‌خواهید به این معبد بروید، باید پوشش مناسبی داشته باشید. پوشش مناسب در این معبد به این معنی است که باید پیراهنتان شانه‌‎هایتان را بپوشاند و در پایین تنه هم باید حداقل تا زانو پوشیده باشد.

تا جایی که ما اطلاع به دست آوردیم، ورود به معبد وات یان رایگان است.

بازاری روی آب

شاید نتوان به گذشته سفر کرد، اما می‌توان گذشته را تا حدودی در زمانِ حاضر بازسازی کرد. یک زمانی در پاتایا، بازارهای شناور بخشی از زندگی عادی مردم بود، ولی بعدها دیگر با پیشرفت امکانات، این بازارها کمتر شدند.

ولی در سال 2008 یک بازار شناور ساخته شد و خیلی سریع راه خودش را به فهرست جاهای دیدنی پاتایا باز کرد چون تجربه‌ای است که کم پیش می‌آید. این را هم بدانید که تایلند در بین جاهای دیدنی خودش، بازارهای شناور زیادی دارد، اما این یکی فرق دارد. چرا؟ چون از همان اول با هدف یک جذبه گردشگری ساخته شده و این را می‌توانید در معماری رنگارنگ و زیبای آن ببینید.

جاهای دیدنی پاتایا

یکی دیگر از ویژگی‌های بازار شناور در بین سایر دیدنی های پاتایا این است که مینیاتوری از تایلند را به شما می‌دهد. خیلی دقیق بخواهیم بگوییم، فرهنگ بخش‌های شمالی، شمال شرقی، مرکزی و جنوبی تایلند تا حد زیادی با یکدیگر فرق دارند، و در همین بازار همینطور که دارید از پل‌های چوبی رد می‌شوید، در حقیقت دارید از یک منطقه تایلند به منطقه دیگر پا می‌گذارید.

جاهای دیدنی پاتایا

این تفاوت‌ها را می‌توانید در نوع پوشش و نوع غذا و اشیای موجود در بخش‌های مختلف بازار شناور پاتایا متوجه شوید.

یک خبر خوب دیگری هم داریم: بازار شناور تایلند فقط برای خرید نیست چون همانطور که گفتیم، فقط با هدف بازار بودن ساخته نشده است. مثلا می‌توانید انتخاب کنید که روی آب با قایق بروید، یا با زیپ لاین از روی آن پرواز کنید و یا اصلا وارد یک توپ پلاستیکی بزرگ شده و روی آب غلت بخورید.

جاهای دیدنی پاتایا

هزینه ورود به بازار شناور پاتایا 200 بات (واحد پول تایلند) است که چیزی حدود شش یورو می‌شود (این قیمت در 25 تیر ماه سال 98 ثبت شده است). کاربرانی که جاهای دیدنی پاتایا را گشته‌اند و بازار شناور را هم از قلم نینداخته‌اند گفتند که واقعا ارزش این پول را داشت. اگر شما هم به این بازار رفتید، به ما بگویید که واقعا ارزشش را دارد یا نه.

در ضمن بازار شناور هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب باز است.

گرد هم‌آیی طبیعت جهان در دیدنی های پاتایا

در بین جاهای دیدنی پاتایا، باغی وجود دارد که توانسته اکثر گیاهان موجود در کشورهای دنیا را یک جا دور هم جمع کند و آن‌ها را به قدری زیبا و دلنشین کنار هم بچیند که حتی اگر از دسته افراد گیاه‌پرور هم نباشید، دلتان نمی‌آید که آن را نبینید.

باغ استوایی نانگ نوچ (Nong Nooch) در کنار زیبایی‌اش، به قدری بزرگ است که می‌توانید یک روز کامل را صرف کشفِ آن بکنید. البته خبر خوب این است که جایی به این بزرگی را مجبور نیستید پیاده بگردید. در این باغ دوچرخه‌های مخصوصی برای گردشگران گذاشته‌اند که می‌توانید کرایه کنید. اگر هم حس دوچرخه سواری در بین این گیاهان را ندارید، می‌توانید سوار اتوبوس گردشگری آن شوید که هر نیم ساعت یک بار حرکت می‌کند.

جاهای دیدنی پاتایا

اگر واقعا دوست دارید که باغ استوایی را ببینید، بهتر اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید. این باغ خودش به چند باغچه تقسیم شده و هر کدام از این باغچه‌ها، گیاهان و نمایش‌های مخصوص خودشان را دارند. چند مورد از معروف‌ترین باغچه‌ها را برایتان فهرست کرده‌ایم:

  • باغچه فرانسوی

جاهای دیدنی پاتایا

باغچه ایتالیایی

جاهای دیدنی پاتایا

باغچه استون هنج

جاهای دیدنی پاتایا

باغچه تپه پروانه

جاهای دیدنی پاتایا

باغچه اروپایی

جاهای دیدنی پاتایا

باغچه ماشین (گالری)

جاهای دیدنی پاتایا

این‌ها معروف‌ترین و پربازدیدترین باغچه‌های باغ استوایی هستند. این باغ 20 باغچه دیگر هم دارد.

یک خبر خوب دیگری هم برای شما داریم. باغ استوایی در تفریحات و سرگرمی، کمی از سایر جاهای دیدنی پاتایا ندارد، چون فعالیت‌های متنوعی هم در آن ارائه می‌شود که در زیر توضیح داده‌ایم:

فیل سواری

وقتی همه مردم ماشین و دوچرخه کرایه می‌کنند، شما فیل کرایه کنید! بله می‌توانید کمی در اطراف باغ استوایی با یک فیل بگردید.

جاهای دیدنی پاتایا

قایق‌سواری

در باغ استوایی یک دریاچه هم وجود دارد و اگر دوست داشته باشید، می‌توانید یکی از قایق‌هایی که به شکل قو هستند را کرایه کرده و کمی با پارو زدن روی آن بگردید.

غذا دادن به ماهی‌ها

آیا اسم ماهی آراپایما را شنیده‌اید؟ این ماهی‌ها که از برزیل آورده شده‌اند اندازه بسیار بزرگی دارند و حدودا 60 عدد از این ماهی‌ها در برکه باغ استوایی وجود دارد. می‌توانید بعد از تهیه بلیط، لب این برکه رفته و آن‌ها غذا بدهید.

هزینه ورود به باغ استوایی نانگ نوچ 500 بات است که حدودا 15 یورو می‌شود. (این قیمت در 25 تیر ماه سال 98 ثبت شده است)


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار