gardeshban.ir

روستای ارنگه کرج، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای این منطقه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۲۵۶۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰-1400 April 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای ارنگه کرج، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای این منطقه محسوب می‌شود. روستایی از توابع بخش آسارا شهرستان کرج در استان البرز، در ۱۸ کیلومتری جاده چالوس که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. ارنگه دارای باغ های بسیاری است که از مهمترین میوه های آن به سیب قرمز، گیلاس، گردو، گلابی، توت میتوان اشاره کرد. لازم به ذکر است فاصله ارنگه تا جاده چالوس ۲ کیلومتر است که آسفالت می باشد.

روستای ارنگه کرج؛ از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای البرز/عکس

این روستای توریستی جایی است که در ابتدای ورود قبرستانی تاریخی را می‌بینید که آثار و بقایای قبرهای قدیمی زرتشت را در خود جای داده است. ویژگی جالب و مثبت این قبرستان، دنج و باصفا بودن آن می‌باشد. وجود حوضی پر از آب زلال، درخت‌های توت بلند و نیمکت‌هایی آبی رنگ برای استراحت و رفع خستگی مهر تأییدی بر این ادعاست.

باید بگوییم که رودخانه‌ای پرآب و زیبا نیز در این روستا به چشم می‌خورد. اگر تا اواخر مرداد ماه بازدیدی از ارنگه داشته باشید، می‌توانید لذت شنا در این رودخانه را نیز تجربه کرده و لحظاتی شاد و پر از هیجان را برای خود رقم بزنید. یکی دیگر از جاذبه‌های این روستا، وجود دره‌ای به نام هفت چاه یا هفت چشمه می‌باشد که واقعا ارزش دیدن را دارد. از جمله دیگر مکان‌های دیدنی منطقه ارنگه، آبشار خور و پیست اسکی خور است.

تپه‌هایی با کنده‌کاری‌های جامانده از دوران زرتشتیان

از دیگر مکان‌های تاریخی این روستا می‌شود به تپه‌ کارنه و تپه‌ قلعه‌ها اشاره کرد. با مشاهده دقیق‌تر قبرها، کنده‌کاری‌هایی که روی سنگ‌ها انجام شده و گفته‌های اهالی روستا این منطقه از دوران زرتشتیان به‌جامانده و بسیار ارزشمند است. در شمال روستا قله شاهدژ با ارتفاع ۲۸۶۰ متر به‌وضوح قابل رویت است و محل بسیار مناسبی برای صخره‌نوردی محسوب می‌شود.

علت معروفیت اصلی تپه قلعه‌ها، وجود منظره‌ای بسیار زیبا و چشم‌نواز بوده که با حضور در بالای این تپه می‌توانید آن را نظاره‌گر باشید، منظره‌ زیبا و تماشایی از روستای ارنگه و اطراف آن را چه در فصل بهار و چه در فصل پاییز که با درختان هزار رنگش زیبایی منحصر به فردی دارد.

روستای ارنگه کرج؛ از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای البرز/عکس

بهترین فصل سفر

ارنگه در بیشتر فصل های سال زیبا است و شما می توانید از سفر به این روستا، نهایت لذت را ببرید. در فصل بهار، درختهای سیب و گیلاس تازه شکوفه می دهند و بسیار زیبا می شوند. در فصل پاییز هم برگ درختان زرد و نارنجی و قرمز می شوند و طبیعت هزار رنگ را در این روستا می بینید.

تابستان هم که فصلی عالی برای سفر کردن به مناطق هیجان انگیز و بکر است. در همه فصول می توانید با اجاره ویلا در روستای ارنگه، اقامتی بی دردسر و راحت داشته باشید و بتوانید سر فرصت، از تمام زیبایی های روستای ارنگه و مناطق اطراف لذت ببرید.

روستای ارنگه کرج؛ از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای البرز/عکس

اقامت در روستای ارنگه

مردم روستای ارنگه، بسیار خونگرام و مهمان نواز هستند. احتمالا آنها از شما دعوت می کنند تا در خانه آنها اقامت داشته باشید و استراحت کنید. اگر می خواهید چند روز در این روستا بمانید، بهتر است اقدام به اجاره ویلا در این منطقه کنید. به دلیل تعداد زیاد مسافران و گردشگران، تعداد زیادی ویلا و خانه ویلایی در این منطقه ساخته شده است و شما می توانید یکی از این ویلاها را برای سکونت انتخاب کنید.

ویلاهای ساخته شده در روستای ارنگه بسیار مجهز است، به طوری که اکثر افراد مرفه این ویلاها را اجاره می کنند و با اجاره ویلا در روستای ارنگه ، چندین روز یا حتی ماه را در این ییلاق خوش آب و هوا می مانند. البته ویلاهای ارنگه از نظر قیمت بسیار متنوع هستند و شما با توجه به بودجه خود می توانید اقدام به اجاره ویلا در ارنگه کنید.

دسترسی

برای رسیدن به روستای ارنگه باید وارد جاده چالوس شوید و بعد از دیدن تابلوی «ارنگه بزرگ»، به سمت راست بپیچید. یک جاده آسفالته 2 کیلومتری وجود دارد که به ارنگه بزرگ ختم می شود. ارنگه بزرگ، چندین روستای دیگر به نام گوراب، ابهرک، چاران، خور، سرزیارت و سیجان را در خود جای داده است و به همین دلیل به «ارنگه بزرگ» شهرت دارد. مرکز بخش ارنگه بزرگ، روستای ارنگه است.

آدرس: استان البرز، 18 کیلومتری جاده چالوس


روستای ارنگه کرج؛ از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای البرز/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار