gardeshban.ir

رأس الخیمه، واقع در ساحل خلیج‌فارس، یکی از شیخ نشین‌ های امارات متحده عربی است. این شهر از جذاب‌ترین قطب‌های گردشگری خاورمیانه است و مکان‌های تاریخی و تفریحی فراوانی دارد.
کد خبر: ۴۲۷۴۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰-1400 April 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

راس الخیمه یکی از هفت امارت شیخ ‌نشین امارات متحده عربی است. این شهر در ساحل خیلج‌فارس قرار دارد و دارای سواحل شنی طولانی است. دیدنی‌های راس الخیمه که در تور امارات می‌توان از آن‌ها بازدید کرد، بسیار منحصربه‌فرد و جذاب است.

راس الخیمه نقش بسیاری مهمی در تاریخ امارات متحده عربی داشته است. این شهر، مناطق باستان‌شناسی زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به منطقه تاریخی شمل و روستای الجزیره الحمرا اشاره کرد. این سایت‌های باستانی، نشان‌دهنده‌ سکونت در این منطقه از هزاره سوم پیش از میلاد است. موزه ملی راس الخیمه، بهترین مکان برای تماشای آثار تاریخی این شهر است. اگرچه رأس الخیمه شهری مدرن محسوب می‌شود، به‌راحتی می‌توان بافت تاریخی و سنتی این منطقه را در الجزیره الحمرا لمس کرد. چشمه‌های آبگرم خط، پارک صقر، زیپ‌لاین راس الخیمه و ساحل راس الخیمه از دیگر جاهای دیدنی این شهر هستند. در ادامه شما را با برخی از جاذبه‌های گردشگری راس الخیمه آشنا می‌کنیم.

موزه ملی رأس الخیمه

نمای سنگی موزه ملی راس الخیمه، امارات

«موزه ملی راس الخیمه» (Ras Al-Khaimah National Museum) در قلعه‌ای متعلق به اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی قرار دارد؛ این قلعه زمانی محل اقامت خانواده حکمران این شهر بوده است. مجموعه‌ای غنی از آثار باستان‌شناسی و مردم‌شناسی در این موزه نگه‌داری می‌شود. مجموعه‌ای از اسناد، نسخه‌های خطی و معاهدات بین حاکمان رأس الخیمه و بریتانیا در اتاق قواسم واقع در طبقه اول موزه به نمایش گذاشته شده است. در این موزه نمایشگاه‌هایی از سلاح‌های سنتی متعلق به خانواده حاکمان و همچنین نمایشگاه‌های باستانی درباره‌ نخستین مهاجران این منطقه تا اواخر دوره اسلامی وجود دارد. در بخش مردم‌شناسی موزه، زندگی سنتی در امارات به تصویر کشیده شده است که شامل معماری، غواصی مروارید، تاریخ کشاورزی و ماهیگیری می‌شود.

قلعه ضایه

خرابه های قلعه ضایه در راس الخیمه، امارات

«قلعه ضایه» (Dhayah Fort)، قلعه‌ای کاه‌گلی به‌جامانده از قرن ۱۶ میلادی واقع بر فراز تپه‌ای استراتژیک است. این قلعه با اشراف کامل بر شهر و خلیج‌فارس، برای دفاع از منطقه در برابر حمله‌های انگلیسی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. بقایای دیوارهای دفاعی و برج‌های دیدبانی این قلعه در جنوب تپه قابل‌مشاهده است. جنگ میان امارات و بریتانیا در سال ۱۸۹۱ منجر به تخریب بخش‌های زیادی از این قلعه شد. قلعه ضایه، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از رشته‌کوه حجر و درختان سرسبز نخل دارد و مکانی مناسب برای علاقه‌مندان به تاریخ است.

الجزیره الحمرا

منطقه متروکه و خانه های ویرانه الحمرا راس الخیمه، امارات

«روستای الجزیره الحمرا» (Al-Jazirah Al-Hamra)، روستایی متروکه و منحصربه‌فرد در نزدیکی رأس الخیمه است. معماری سنتی ساختمان‌های این روستا، یادآور زندگی ساده اهالی این منطقه در دوران قبل از رونق نفت است. اهالی این روستا زندگی خود را با غواصی مروارید و ماهیگیری می‌گذراندند. ساکنان الجزیره الحمرا در دهه ۱۹۶۰ میلادی این روستا را ترک کردند؛ اما آب‌وهوای بیابانی و خشک آن به حفظ ساختمان‌ها کمک کرده است. جذاب‌ترین بخش این روستا، خانه‌های سنتی آن است که در کنار مساجد، بادگیرها، مغازه‌ها و مدارس جلب توجه می‌کند.

کوه جیص

زیپ لاین کوه جیص راس الخیمه، امارات

«کوه جیص» (Jebel Jais)، بخشی از رشته‌کوه حجر و با ارتفاع ۱٬۹۳۴ متر بلندترین کوه در امارات متحده عربی است. در سال ۲۰۱۵ جاده‌ای با مناظر دیدنی فوق‌العاده چشم‌نواز به‌سمت قله‌ی کوه جیص راه‌اندازی شد. طولانی‌ترین زیپ لاین جهان هم در کوه جیص قرار دارد. «زیپ لاین رأس الخیمه» در اوایل سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و این منطقه را به مکانی محبوب برای گردشگران ماجراجو تبدیل کرد.

چشمه‌های آبگرم خط

«چشمه‌های آبگرم خط» (Khatt Springs)، منطقه‌ای دارای استخرهای آبگرم مملو از مواد معدنی است که خواص آرامش‌بخش و درمانی دارد. این منطقه با درختان خرما و کوه احاطه شده است. چشمه‌های آبگرم خط، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی رأس الخیمه برای گردشگران محلی و خارجی است. در منطقه‌ اطراف این چشمه‌ها نزدیک به ۱۷۰ سایت باستان‌شناسی وجود دارد. اکتشافات باستان‌شناسان از این منطقه عبارت‌اند از مقبره‌های ماقبل تاریخ و برج‌های دفاعی متعلق به قرن ۱۹ میلادی که سکونت طولانی و مداوم در این منطقه را نشان می‌دهد.

ساحل رأس الخیمه

آلاچیق ها و نیمکت های ساحل راس الخیمه، امارات

«ساحل رأس الخیمه» (Ras Al-Khaimah Beach)، ساحلی با ماسه‌های طبیعی و بسیار زیبا واقع در کرانه‌ خلیج‌فارس است. این ساحل دارای استراحتگاه و امکانات بسیار عالی است. ورزش‌ها و فعالیت‌های آبی متنوعی از جمله کنیاک و جت اسکی هم در این ساحل وجود دارد. به‌طورکلی این ساحل تمام امکاناتی را دارد که یک روز عالی و خاطره‌انگیز را در یکی از بهترین جاهای دیدنی راس الخیمه رقم می‌زند.

روستای شمل

برج خشتی در شمل راس الخیمه، امارات

«محوطه باستانی شمل» (Shimal Village) در شمال رأس الخیمه و در نزدیکی کوه حجر واقع شده است. این روستای کوچک مکان چند صد مقبره پیش از اسلام و سکونتگاهی متعلق به ۲۰۰۰ تا ۱۳۰۰ سال پیش از میلاد است. این منطقه یکی از مهم‌ترین ‌سایت‌های باستان‌شناسی در امارات متحده عربی است. روستای شمل، برای دوست‌داران تاریخ منطقه‌ای جذاب است. در حفاری‌های انجام‌شده در این روستا سفال، ظروف سنگی و سلاح‌های برنزی و مسی کشف کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین اکتشافات این منطقه، آرامگاه دایره‌ای بزرگ متعلق به دوران ام النار یا عصر برنز است. همچنین قلعه حسن الشمل به‌جا‌مانده از دوران اسلامی واقع بر تخته‌سنگی بزرگ، چشم‌انداز فوق‌العاده تماشایی از کل منطقه ارائه می‌کند.

پارک آبی آیسلند

سرسره های مارپیچ در پارک آبی راس الخیمه، امارات

«پارک آبی آیسلند» (Iceland Water Park)، بزرگ‌ترین پارک تفریحی در امارات متحده عربی است. این پارک آبی سواری‌های مناسبی برای تمام سنین دارد و مقصدی جذاب برای خانواده‌ها است. بازدیدکنندگان در این پارک می‌توانند فعالیت‌های هیجان‌انگیز و متنوعی از جمله بازی‌ها و سرسره‌های آبی را تجربه کنند. جذاب‌ترین قسمت این پارک آبی، بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی جهان است که بازدیدکنندگان می‌توانند در زیر آن حمام کنند. 

پارک صقر

قایق های پدالی در پارک صقر راس الخیمه، امارات

«پارک صقر» (Saqr Park)، یکی از محبوب‌تری جاهای دیدنی رأس الخیمه برای گردشگران محلی و مکانی آرامش‌بخش برای گردشگران خارجی است. این پارک در منطقه کرن رأس الخیمه واقع شده است. پارک صقر به خاطر بازی‌های متنوعی که دارد، محلی جذاب برای بچه‌ها است. در این پارک برای بزرگ‌سالان هم بخش‌ها و تفریحات بسیاری مانند تنیس روی میز، سالن بازی‌های الکترونیکی، رولر کوستر، قایق‌سواری، مغازه‌ها و ماشین‌های الکترونیکی وجود دارد. پارک صقر، اولین پارک تفریحی در این منطقه است. همچنین یک قطار تفریحی از میان این پارک می‌گذرد که بازدیدکنندگان می‌توانند سوار بر آن از تماشای زیبایی‌های پارک لذت ببرند. 


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار